Introducing the ŠKODA AUTO Traffication Infotainment App with traffic warning alerts across the boar

Alpha

Donateur
› A new application alerts drivers to traffic hazards and inadvertent wrong-way driving
› The app is available for the ŠKODA SUPERB as well as the SCALA, KAMIQ, KAROQ and KODIAQ models
› Additional features and further models are due to be added in the course of the year

Mladá Boleslav, 10 February 2021 – The practical ŠKODA infotainment apps have now been joined by a new Traffication Infotainment App. This application enhances ŠKODA drivers’ safety by alerting them to traffic hazards such as stranded vehicles. Moreover, the app prevents drivers from entering a motorway slip road against the direction of traffic and becoming wrong-way drivers. First launched in the ŠKODA SUPERB, the Traffication Infotainment App can now also be easily downloaded and installed in the SCALA, KAMIQ, KAROQ and KODIAQ models, provided the vehicles are equipped with their respective top infotainment systems based on the third-generation Modular Infotainment Matrix. The app will be made available for further ŠKODA models during the course of the year, and ŠKODA will also gradually expand the range of functions supported by this new safety feature.

Wel een beetje raar dat het een betaalde app wordt... Ze hebben het over "een klein bedrag". Ik zie hem zelf nog niet in de store staan overigens.

Meer hier: Introducing the ŠKODA AUTO Traffication Infotainment App with traffic warning alerts across the board - ŠKODA Storyboard (skoda-storyboard.com)
 

Bijlagen

  • 210210-Scala_MIB_warning-1920x1280.jpg
    210210-Scala_MIB_warning-1920x1280.jpg
    290,8 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:

RPeter

Senior Member
Tegenwoordig wordt er steeds meer geïnvesteerd in nieuw, nieuw, nieuw, want dat is altijd leuk om mee uit te pakken.
En we plakken er nog wat fancy woorden aan als kers op de taart.

Jammer dat ze geen moeite meer doen in de voorgaande 'nieuwe' dingen die maar half werken. Of niet meer ondersteund worden.
 

Tees

Donateur
Tsjonge, dat je daar ook al voor mag betalen! Op m'n Garmin navi van ~7 jaar oud krijg ik nog steeds updates en verkeersinfo voor nop, en daar zitten ook waarschuwingen voor pechgevallen en files bij in. Geen idee of er ook spookrijder-meldingen in zitten, ik ben die gelukkig nog nooit tegengekomen, en heb het ook nog nooit zelf geprobeerd te doen :nono:
 

Alpha

Donateur
Hier net de app kunnen installeren. Eerste half jaar gratis. Prijs per jaar €9,99. App draait op de achtergrond en heeft verder niet mega veel settings. Je moet wel een aantal keren de voorwaarden accepteren.

871F1E4B-73DF-4967-B57F-05C3CE3F4DA3.jpeg 0C48AABE-9D24-481A-A15B-25275FE2B009.jpeg 5E0CFDF0-0274-44A4-9853-3744D13E5BDB.jpeg 71FA3ECC-035E-4E11-99A0-80B00C9A51E9.jpeg A05966B8-6435-4C22-A71C-6D61B3EF8155.jpeg 064B43F1-8449-410E-B29C-59F13B9CB07E.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Ben ik de enige die het schandalig vind dat men klanten laat betalen voor veiligheidsverhogende apps?
 

Alpha

Donateur
Nope. Ik sluit me volledig bij je aan. Maar aangezien het eerste half jaar gratis is toch maar eens proberen of het toegevoegde waarde heeft.
 

JeSko

Forumguru
@Afrit13

Das toch iets helemaal anders? Iemand met maar ca. 3000 euro budget voor een auto zal geen veiligheidssystemen kunnen betalen, die hardware is voor die persoon te duur, maar een auto waarop de hardware gewoon zit, gaan beperken door abonnementen die betaald moeten worden door de eigenaars, dat is toch echt schande.
 

JeSko

Forumguru
Zeker begrijpelijk dan @Alpha , het is ook het geld niet natuurlijk, 9 euro per jaar, maar het gaat om het principe. Zou het zelf ook nemen om te proberen, verlies je niets aan.
 

EdK

Forumguru
Binnenkort krijgen we een abonnement bij Skoda voor de airbags.
Gaat je € 5,00 per maand kosten, en eerste jaar gratis.

Tsja klinkt misschien idioot bovenstaand, maar daar gaan we langzaam naar toe met zijn allen....
Lang leve de software in de auto's .....
 

Alpha

Donateur
Eerlijk gezegd vind ik dat deze service bij de reguliere abonnementen had moeten horen. ALS het al überhaupt geld had mogen kosten. Het los aanbieden is gewoon een beetje gek.

Maar goed… Ze ontwikkelen dus wel volop door. Dat is dan wel weer goed om te zien.
 

EdK

Forumguru
Ik vind die soort dingen geheel niet kunnen.
Ik koop een wagen met een x aantal opties en daar betaal ik één bedrag voor dat is wat ik normaal vind

En niet met maandelijkse kosten die we dan waarschijnlijk ook nog eens om de zoveel tijd gaan verhogen en op bepaald moment niet meer werken omdat ze niet meer ondersteund worden....
 

Rallye

Forumguru
Afgezien van het feit dat deze info ook “gratis” via Flitsmeister te krijgen is.

Ik hoop toch nooit zo weinig met rijden bezig te zijn dat ik de waarschuwing moet krijgen dat ik een afrit oprij……
 

JeSko

Forumguru
@Rallye

Zo rijden er hele volksstammen rond, die bijna letterlijk slapen achter het stuur, valt me altijd op op autosnelwegen.
 

EdK

Forumguru
Ohh alleen op de autosnelwegen ??
Doe jij dan op de provinciale en in de bebouwde kom wegen ??
Man daar is het vaak net zo erg hoor
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo rijden er hele volksstammen rond, die bijna letterlijk slapen achter het stuur
Dat komt ervan als de auto's van zó veel "hulp"systemen worden voorzien dat de chauffeur bijna niets meer te doen heeft.

Dat is alvast één reden waarom ik geen adaptive CC en Front Assist hoef en de rijbaangeleiding heb uitgeschakeld. Een tweede reden is dat deze systemen nog teveel onvolkomenheden vertonen en daarom te vaak acties uitvoeren die ik nou juist niét wil.
Ik blijf het voorlopig liever zelf doen, dat houdt me bij de les.
En als ik daar geen zin (meer) in heb, dan neem ik wel een taxi... :pardon:
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Deels eens, die hulpsystemen kunnen een verrijking zijn, en dat zijn ze ook voor deftige chauffeurs, er zijn echter ook mensen die van hun eigen al niet bepaald geconcentreerd zijn in de auto, deze gaan harder leunen op zo'n systemen. Laatst passeerde ik een zwalpende bestuurder van een luxe SUV, die zat met zijn neus letterlijk tussen zijn benen toen ik hem passeerde, hij keek weer omhoog, legde zijn telefoon weg en nam zijn broodje in de handen, jawel, handen, want zo'n broodje moet je klemmen met twee handen of de inhoud ligt op je schoot, dat autorijden, wel das dan effe bijzaak.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je deftige chauffeurs hebt die nog veiliger gaan rijden met behulp van zulke systemen, want hun kunde word verder ondersteund en verrijkt, maar de minder deftige chauffeurs gaan er enkel maar meer en meer op leunen, en daarvoor zijn ze niet bedoeld, ze zijn bedoeld om te ondersteunen, niet om over te nemen, deze Cowboys gaan dan nog zotter doen, zonder het zelf te beseffen, want ja; die auto's van tegenwoordig doen toch alles zelf.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ACC vind ik nu juist een heerlijke feature. Kun je evengoed nog zelf veel bepalen; wanneer je hem er (even) afhaalt, wat gas bij geeft, bv.
Maar als ik de naam alleen al lees van zo'n gadget als in dit topic, dan krijg ik meteen het vermoeden dat de toegevoegde waarde omgekeerd evenredig is aan de gewichtigheid van zo'n pompeuze benaming
 

JeSko

Forumguru
ACC zou ik mss nog wel willen, lijkt me handig soms al is het geen must, Lane assist dan weer niet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ACC is typisch zoiets dat je enorm gaat waarderen wanneer je er ervaring mee hebt. In de Up! van mijn wederhelft zit een gewone CC (vind ik al heel wat). Zij rijdt ook wel eens in de Polo en zou het ook wel willen
 
Bovenaan Onderaan