Interieurverwarming probleem

Hoi hoi, het probleem trad vorig jaar al op maar was t.z.t (voorlopig) verholpen. Passagierszijde werd niet warm maar na een calibratie uitvoering was dit weg. Maar nu is het probleem weer terug. Ik heb van alles opgezocht op het internet waarbij bv de kachelradiateur, stelmotor of temperatuur sensor defect kan zijn. Wanneer de stelmotor kapot is, geeft deze dan een foutcode aan? Nu een vraag waar ik de temperatuur sensor kan vinden? Ik kan nergens op het net hierover iets terugvinden van de Octavia lll 5e5 Combi. Alvast bedankt voor jullie tips en info.

Tees

Donateur
Een kapotte of klemmende stelmotor geeft normaliter idd een foutcode. Een kapotte thermosensor soms wel en soms niet, afhankelijk van of de waarden totale onzin zijn (oftewel buiten het ingestelde bereik vallen) of alleen afwijkend maar niet extreem. Kachelradiateur zitten voor zover ik weet geen doorstroomsensoren oid in, dus dat geeft niet zomaar een foutcode.

Heb je al foutcodes uitgelezen? En de thermosensoren uitgelezen? Dan weet je wat beter waar je t moet gaan zoeken.

Bedankt voor je reactie Tees. Ik zal dan deze moeten laten uitlezen. Ik heb zelf wel Torque ODB maar denk niet dat deze de foutcodes kan onderkennen. Weet jij toevallig waar de sensor zit aan de passagiers zijde?
BVD

Bovenaan Onderaan