Interieurverlichting

Serova

Lid
Beste forumleden,

Binnen een week mag ik mijn Skoda Superb Combi 2017 2.0TDI ophalen. Nu is het zo dat ik de huidige interieurverlichting het standaard warmgeel niet mooi vind.

Ik zou graag de verlichting aan de voeten blauwe LEDS installeren en rondom de wagen plus de koffer blauwwitte LEDS.

Nu blijkt dat ik dit niet direct terug vind op het internet welke LEDS ik precies zou moeten bestellen. Na wat opzoekwerk blijkt dat deze w5w zijn maar ik ben hier niet zeker van want een volledig pakket voor een Superb blijkt onmogelijk te vinden of het is op AliExpress.

Weet er iemand een deftige site of winkel om deze te bestellen en welke ik juist nodig heb en de aantal?

Groetjes,

brepus13

Forumguru
90% van de aanbieders van led verlichting verkopen ledjes die uit China komen. Ik wil niet zeggen dat alles van Ali goed is maar voor led lampen W5W kun je dat net zo goed daar bestellen.

Met led is duurder zeker niet altijd beter helaas.

JeSko

Forumguru
Neem niet de goedkoopste Ali lampjes maar degene die het best uit de reviews komen en je zit goed hoor, ik bestelde een poos terug bij een gerenommeerd online platform lampjes en dat waren één op één dezelfde als degene die ze op Ali aan 1/5de van de prijs verkopen.

Deze zijn erg goede, heb ze zelf ook.

€ 3,11 50%OFF | 10Pcs W5W T10 Led Canbus Lampen Voor Audi Bmw Vw Mercedes Auto Interieur Lichtkoepel Kofferbak Lamp Parking lichten Foutloos 12V
https://a.aliexpress.com/_m0o56qj

brepus13

Forumguru
115€ voor een complete set :sterretjes:

( op Ali ongeveer 15-20€ Of minder zelfs als je alleen W5W lampjes nodig hebt )

Captain Hook

Forumguru
@brepus13 Je hebt groot gelijk hoor, sommige LEDs zijn, rechtstreeks uit China besteld, idd een stuk goedkoper.

Maar dan moet je wel zelf experimenteren hoe en wat. Die Duitsers hebben al complete setjes samengesteld en -gebouwd. Qua maten alles precies passend, niet teveel (!) en te weinig licht. En geen bloedhete units bij langdurig gebruik. En bovendien kleurtemperatuur naar keuze.

M.a.w. je betaalt voor het uitzoek-, configuratie- en montagewerk.

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Goedkoop is duurkoop is mijn ervaring met die ali lampjes. Doet het niet of maar even of niet goed.
Ik persoonlijk zou die 100 euri meer er voor uitgeven als je het zo graag wilt hebben.

brepus13

Forumguru
Ik heb nu mijn tweede auto vol Ali lampjes en die werken nog steeds prima. 1 lampje ging na enkele weken stuk en die heb ik vervangen voor een reserve ( die ik altijd meebestel just in case ). Verder nooit problemen gehad in beide auto’s niet. Kenteken verlichting moet meestal gecodeerd worden als je hier nog geen led in had. Ligt niet aan je lampjes maar aan je auto :-)

Tees

Donateur
Ik kan hypercolor.de van harte aanraden! Ja, tis prijzig, maar je weet zeker dat het past, werkt, en dat het kwaliteit is. En bovendien binnen een paar dagen in huis. Ik bestel ook wel eens wat bij neef Ali, maar vond in dit geval het aanbod van die W5Ws lastig om uit te kiezen (en bovendien wilde ik juist warm wit en dat was zeer beperkt te krijgen op Ali).

Rallye

Forumguru
Klopt. In onze Mini heb ik bij hypercolor.de voor de meest witte/felle variant gekozen voor de kofferbak en die is erg fel.

P.S. het LED-lampje (in ieder geval degene die ik besteld heb voor de Mini) straalt maar aan één kant licht uit. Even opletten bij het monteren.

EdK

Forumguru
Tsja dat is het sterke punt van Hypercolor.
Je hoeft alleen je wagen te selecteren en je hebt de gehele set die in één keer klopt.
En ga je zelf uitzoeken bij Ali en co dan moet je ten eerste hopen dat ze heel blijven en ook nog eens dat alle uitgezochte ledjes uiteindelijk dezelfde kleur hebben...

Long time geleden een setje leds van CH overgenomen en in de Yeti geplaats, en dat is nu een 10 jaar terug en degene die mijn Yeti nu rijd , heeft nog steeds dezelfde leds erin zitten....
Ook de dagrij lampen voor Leds vervangen bij een toko in NH en ook die zitten er nog steeds in.

Was dan misschien duurder uit maar een hoop minder Ali ergenis....
Maar goed een ieder moet hierin doen wat hij wil !!

EdK

Forumguru
Heb je wel die

Precisiehandschoenen voor montage- en demontagewerkzaamheden - extra soepel

erbij besteld ??

Dit soort artikelen met omschrijving geven mij meteen al grote twijfels over de produkten die ze verkopen...
En op Fabia geselecteerd en bij één artikel geven ze expliciet aan dat ze canbus proof zijn...
Dus tsja lekker drukke website maar persoonlijk zou ik dan toch bij hypercolor blijven....

Serova

Lid
Heb je wel die

Precisiehandschoenen voor montage- en demontagewerkzaamheden - extra soepel

erbij besteld ??

Dit soort artikelen met omschrijving geven mij meteen al grote twijfels over de produkten die ze verkopen...
En op Fabia geselecteerd en bij één artikel geven ze expliciet aan dat ze canbus proof zijn...
Dus tsja lekker drukke website maar persoonlijk zou ik dan toch bij hypercolor blijven....

Nope, we zien wel ik laat het nog weten hoe ze werken.

Bovenaan Onderaan