Interieurverlichting aan bij uitschakelen motor

Barrokok

Actief lid
In mijn vorige auto ging mijn interieurverlichting aan op het moment dat ik de auto uitschakelde en de sleutel uit het contact haalde. Wel zo makkelijk, want zo kun je nog even je spullen bij elkaar zoeken, voordat je uitstapt.

Bij mijn nieuwe OIII gaat de interieurverlichting pas aan als ik mijn portier open.

Weet iemand of dit een instelling is, of gewoon pech?

Canon-Eye

Forumguru
Is dat nu misschien via de schakelaar (van de interieurverlichting zelf) te regelen?

Zelfs mijn Fabia heeft dat standaard - lijkt me niet logisch dat dit afgeschaft zou zijn...

tha a

Senior Member
uit de gebruiksaanwijing:

Als de bediening van de verlichting met de portiercontactschakelaar is ingeschakeld,
gaat de verlichting branden in een van de volgende situaties:
› De wagen wordt ontgrendeld.
› Een van de portieren resp. de achterklep wordt geopend.
› De contactsleutel wordt verwijderd

Cordoba

Forumguru
Niet toevallig Kessy? (waardoor je geen sleutel meer uit contact hoeft te halen, en de auto blijkbaar niet goed weet wanneer de verlichting ingeschakeld moet worden)

Barrokok

Actief lid
Yep Kessy! Zou logischerwijs toch mogen verwachten dat als je de motor uitschakelt door de (contact) knop in te drukken de interieurverlichting aan gaat.

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat Kessy het probleem vormt. Ik vermoed dat de auto geen onderscheid maakt tussen motor uit door bijv. start-stop-systeem en door gebruik van de startknop.
Misschien dat je Pon kunt benaderen om te checken of mijn vermoeden klopt, en of er iets aan te doen is.

Barrokok

Actief lid
@Antera is dat iets wat jij kunt instellen? We moeten maar snel een afspraak maken, kan de rest van mijn verlanglijstje gelijk ook geregeld worden :-).

Bovenaan Onderaan