Interieur verwarming

Mijn interieur verwarming wordt langzaam warm en na tijdje rijden koud stelmotor is 1jaar geleden vervangen. Toch koud in de auto temperatuur van motor geeft netjes 90 graden aan.

PizzaPieter

Donateur
Kans dat je kachelradiator kaduuk is (lees: verstopt).

Als je alleen naar voren laat blazen en alle schuifjes dichtzet, behalve helemaal links en de je zet de ventilator niet heel hard, komt er dan wel iets warme lucht uit?

Arjan1985

Forumguru
Dan is alle warmte dus onttrokken uit de warmte wisselaar/mini radiator.
En langzaam vult de radiator zich weer met warme vloeistof om zich daarna weer te onttrekken met warmte.

PizzaPieter

Donateur
Gebaseerd op je ervaring zou ik mijn geld zetten op het vervangen van de kachelradiator.
Je bent de zoveelste deze winter, ik mocht er zelf ook aan.

Dikke kans dat je G13 koelvloeistof gebruikt (met of zonder siliconenzakje in je tank). Deze gaat na een tijdje 'vlokken' en zorg ervoor dat de kachelradiator verstopt raakt en er dus geen warme koelvloeistof doorloopt, waar de lucht langsstroomt voordat hij je interieur ingeblazen wordt.
Deze moet dan vervangen worden én de koelvloeistof moet vervangen worden door een ander type (G12 EVO), zodat het niet opnieuw gebeurt.

Arjan1985

Forumguru
Gokje van mijn zijde. Garage zal wel 5 uur arbeid rekenen ex materiaal. Dus zal wel 700 euro kosten. Ben benieuwd naar je offertes.

Bovenaan Onderaan