Interessante aanbieding Citigo, Fabia, Rapid Spaceback

is private lease wat ?

• Ja, weinig eigen geld, en alles geregeld, maar toch nieuw rijden

Stemmen: 4 20,0%
  • nee , toch duurder dan zelf alles doen

Stemmen: 13 65,0%
  • geen idee, maar wel interessant

Stemmen: 3 15,0%

• Totaal aantal stemmers
    20

dj.verhulst

Forumguru
ik kreeg deze folder van een lokale dealer keten in mijn regio.

leek me wel een ontzettende interessante aanbieding !!!

voor de prijs van een 2e hands rij je complete luxe uitvoering en nieuw !!

Wat ik nog wel eens wil narekenen en uitzoeken, zit er in geval van die Rapid voor die € 325,- de aanschaf, verzekering,, en onderhoud, de MRB ?? alleen het tanken

voor een 10 K km,, geen idee wat de verdere voorwaarden zijn als je meer rijd

Bijlagen

• Aanbieding Skoda.pdf
    343,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Lastig..., je krijgt een notering van een lening BKR achter je naam...., voordeel is dat je geen onverwachte extra kosten hebt, je kan er geen buil aan vallen zeg maar...., alleen moet je voor 300% zeker zijn dat je dat geld maandelijks gereserveerd hebt, anders komen ze de auto snel bij je ophalen en wordt de rest schuld op jou verhaald...., ben er geen fan van, maar het is een optie.
In de poll kies ik toch voor A, omdat B niet waar hoeft te zijn.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kon de Fabia financieren tegen 0% rente, uitgespreid over 3 jaar. Was een actie. Moest wel verzekering van VW bank er bij nemen, maar dat was ook niet echt een nadeel.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
En het is ook maar voor 10.000km p.j.
Bij meer km's zal het vast duurder zijn.

Voor de rest ziet het er best ok uit.
Waar zijn de overige algemen voorwaarden en kleine lettertjes?

Der Einser

Forumguru
Ja dat klopt, maar lees onder eens... Op basis van 10k km per jaar.
Dus als je meer rijdt zullen er wel bijkomende kosten aan verbonden zijn.

Noord26

Forumguru
Private lease is interessant idd. Maar het een simpele rekensom wat je anders kwijt bent bij normale aanschaf toch?

Houdt er rekening mee dat je vast zit aan een contract van 48 maaden: 4 jaar. Dan is het weinig rendabel meer.

D

Deleted member 12686

Ik heb er al eens naar gekeken, maar voor mij is het geen optie. Een vergelijkbare auto in grote als de O1 is veel te duur als privatelease wat mij betreft.

Cordoba

Forumguru
Ik kon de Fabia financieren tegen 0% rente, uitgespreid over 3 jaar. Was een actie. Moest wel verzekering van VW bank er bij nemen, maar dat was ook niet echt een nadeel.

Geld lenen is wat anders dan leasen. Normaal zou ik ook nooit geld lenen voor een auto, maar heb het ook wel eens gedaan, ook met 0% rente en voor een half jaar uitgestelde betaling van Hfl. 10.000,= (is dus even geleden zoals je aan de geldeenheid ziet). Reden voor mij om het te doen: ik had geld vaststaan voor een vrij hoge rente, en dat zou in dat half jaar vrij komen, waardoor ik dus ook zeker wist dat zelfs bij werkloosheid ofzo, ik het geld toch had.

• Leuk
Waarderingen: CDK

dj.verhulst

Forumguru
als ik kijk wat ik nu aan lasten betaal en dat per maand bij elkaar op tel en wat ik weg moet zetten om ze afschrijving te compenseren,, is deze auto goedkoper dan mijn huidige auto.

het voordeel van als je het zelf doet,, je spaart eerst, koopt de auto ,, en als je een andere koopt heb je een restwaarde, met lease betaal je wel maar aan het einde heb je niks,, je enige voordeel is dat je geen eigen geld hoeft te investeren, .

maar het beste is om een berekening te maken tussen zelf kopen en lease dan weet je wat het kost

Gieliovd

Forumguru
Voorwaarden:
- 2500 initiële inleg of inruil: fail
- 10k km: fail
- excl. kosten rijklaar etc.: fail (komop, voor lease???)
- looptijd 48 maanden.... €15.600 + 2500 + rijklaar... €500 = €18.600 over 4 jaar: fail
- excl. brandstof, 10k km met 1:15 en €1,75/l = €1200x4: fail

Met andere woorden: fail

Slaat nergens op dit. Meer dan €20.000 voor een private lease Rapid speesbek over 4 jaar... en dan is hij nog niet van jezelf?

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Een bedrijf biedt die privé lease aan om geld te verdienen, niet omdat je zo'n aardige kerel/vrouw bent. Gemiddeld ben je dus altijd duurder uit met lease, alleen als je een 'maandagmorgen' auto treft ben je met lease misschien goedkoper uit. Overigens ben je met lease per definitie verplicht ook all risk verzekerd, als je een gebruikte auto hebt, is het soms verstandig om bijvoorbeeld voor beperkt casco verzekering te kiezen, en dat scheelt dus dubbel in je kosten: je hebt én een goedkopere (oudere) auto om te verzekeren, én je kan voor een goedkopere verzekeringsvorm kiezen.

dj.verhulst

Forumguru
ik denk dat die 2500 een soort borg zijn, die op het einde verrekend word

maar als je een auto koopt van 20 K je na een 4 jaar er 9 K terug krijgt gemiddeld,,, 40 % de eerste 3 jaar voor een courante auto.

je betaald dan in die 48 maanden een € 15600 dat is een € 3900 per jaar, de nominale afschrijving als je zelf koopt is dus € 2750 per jaar dan 1150 voor onderhoud, verzekering, mrb, dat lijkt me niet veel per jaar

ze zullen de auto's tegen hele lage prijzen zelf inkopen,, ze sluiten een hele boel verzekeringen af en krijgen dan behoorlijke korting,,, het onderhoud is voor een nieuwe auto tamelijk voorspelbaar de eerste jaren is het toch alleen maar beurtjes ,, ze kunnen dan door het aantal omzet en mogelijk de schaal vergroting winst maken.

in landen als de VS is private lease heel gewoon.

ik denk ook dat ze zeker een toetsing BKR doen en als je te weinig verdient en je lasten zijn hoog krijg je de auto niet.

turboturbo

Forumguru
Autoweek had dacht een tijd geleden er een item over.

Conclusie was als ik het goed herinner en beetje goed weergeef, dat je bij een doorsnee C segmenter flink aftikt als je de totaal kosten bij elkaar op telt over die paar jaar. De restwaarde meegerekend, betaal je vele malen meer voor een auto.

Een voordeel is hier al genoemd, geen onderhoudskosten. Maar bedenk eens wat je zelf kwijt bent aan onderhoudskosten de eerste paar jaar van een nieuwe auto met max 10K per jaar. Dat is vrijwel niets en doe je meestal alleen maar bij de duurdere dealer om je pechhulp en garantie met zo min mogelijk gezeur te behouden.

Tweede voordeel is dat je geen 'liggend geld' hoeft te hebben om een nieuwe auto te rijden. Maar een 4 jarig contract van 325,- per maand voelt voor mij als een 2e hypotheek, een langdurig wurg contract. Je weet nooit hoe je financiële situatie verandert in de toekomst. Het is geen telefoon abonnementje van een paar tientjes voor 2 jaar...

EfEr

Actief lid
Misschien een beetje off-topic maar tegenwoordig zijn er diverse merken met 5 tot 7 jaar garantie. Persoonlijk zie ik meer een een dergelijke "jong gebruikte" auto aan te schaffen waar nog 3 tot 5 jaar garantie op zit. Bij een jong gebruikte auto is de kop er financieel af maar je hebt wel de garantie waardoor je niet voor onverwachte kosten staat (behoudens de normale slijtagedelen als banden etc). Volgens mij is dit financieel gezien een van de betere keuzes om een auto te kopen.
Praktijk is echter wel dat voor velen van ons het kopen van een auto een grotendeels emotionele beslissing is waardoor de verstandige keuzes nog wel eens naar de achtergrond verdwijnen.

Vlaar032

Senior Member
48 maanden x eur 295,= voor de Faab is al 14.160,= daarbij 2.500,= aanbetalen en nog iets van 500,= is dus 17.160,= en er ontbreekt mijns inziens een stukje over 'het einde van de 48 maanden'. Dan waarschijnlijk over te nemen voor de dan geldende verkoop waarde of inleveren. En 10KKM/jr zou ik persoonlijk niks aan hebben, zit meer rond 30K.
Mij niet gezien: ik neem 'n oude bak zonder garantie of ander gezwets, reken cash af, rij weg en lap 'm op. Dat vind ik ook gewoon leuk, eigenlijk. Ik loop risico, ben ik me bewust, zoals die ketting in het blok van 900,= laatst maar vergeleken bij zo'n lease sommetje is dat nog goedkoop.
En ik heb ook nooit de last en pijn van de eerste deuk...Meestal zit die er al ergens in! :pardon:

Even het sommetje bij gezocht in Excel, sorry voor dat gekke lettertype. Dit krijg ik bij mijn type Skoda aan jaarkosten. Bij ongeveer 30.000 km per jaar.

O+R/mnd Verz/mnd HSB/mnd brandstof/mnd afschr_mnd totaal
217,40/57,00/86,00/165,00/114,33/639,74 maandelijks
Onderhoud (nog) ernstig hoog ivm oplossen achterstallige zaken.
7676,83 per jaar Skoda Fabia 1,4 tdi
0,303874333
per km

Laatst bewerkt:

Vlaar032

Senior Member
PS ik bedenk dat ik nog een Fabia Combi 1.2 tsi 63kW in de lease heb... Obv 48 maanden 25.000 km/jr.
Lease euro 533,61,= (incl BTW, verv vervoer 1 klasse lager na reparatie >1 dag, bij schade gelijk vv) brandstof kaart euro 190,39 dat is dus 724,= per maand jaarkost dus eur 8.688,=. Nou bij dat kilometrage gaat de dealer waar die folder van is ook wel dat bedrag vragen!

Aan contract einde worden de leasewagens verkocht.

Mijn nu helemaal opgeknapte oudje is dus rond 1000,= euro goedkoper/jaar bij iets meer kilometers. Ik verwacht dat ik nu met normaal onderhoud er weer 2 ton mee zou kunnen halen. Het onderhoud bedrag zou ongeveer 130 per maand moeten worden. Alleen vind ik vaak voor die tijd alweer wat anders wat ik dan leuk vind...

Genoeg gerekend voor vandaag, NU een B****ia! :cheers:

Bovenaan Onderaan