Instelling ventilatie: niet volledig op "interne circulatie"?

poedel

Nieuw lid
In mijn Citigo Ambition met airco zit (net boven de radio) een schuif waarmee je instelt of je verse lucht van buiten haalt, dan wel de lucht circuleert intern. Deze schuif kan wel volledig naar links (buitenlucht), maar niet volledig naar rechts. Er blijft ongeveer een halve cm over en het icoontje voor "binnenlucht" blijft zichtbaar. Is dit normaal? Of moet ik de dealer met een bezoekje vereren?
Edit: (fototjes plaatsen vanuit een Picassa webalbum lukt niet erg... )
a2.jpg
a2.jpg
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of bij de anderen de knop ook net zo ver naar links gaat als bij poedel? (kan zijn dat de knop niet goed op het 'armpje' is gedrukt, waardoor de knop wat links op het armpje zit)
 

lovely305

Forumguru
Ik weet niet of bij de anderen de knop ook net zo ver naar links gaat als bij poedel? (kan zijn dat de knop niet goed op het 'armpje' is gedrukt, waardoor de knop wat links op het armpje zit)

Nee, die van mij gaat niet zo ver naar links geloof ik.ik zal morgen eens kijken en verslag uitbrengen!
 

poedel

Nieuw lid
@ Loveley305: bij jou gaat ie verder, maar ook niet helemaal....
Ik heb nog even naar het knopje gekeken, maar dat zit volgens mij wel goed. Woensdag naar de dealer. Wordt vervolgd.
 

cvegreen

Forumguru
Daar zou ik ook over vallen. Hopelijk kan het opgelost geraken. Misschien een fabricage fout. Is bij Loveley ook niet 100%
 

lovely305

Forumguru
voor mij is het goed genoeg. ben superblij met elk stukje van die auto.als niemand er ooit over begonnen was had ik het niet eens gemerkt.stoort me nu ook niet hoor :D
 

Hetzer

Forumguru
Probeer anders eens het knopje eraf te halen (gewoon recht eraf trekken, gaat redelijk makkelijk), mss dat het knopje niet goed zit.
Moet idd meer naar rechts kunnen
 

Cordoba

Forumguru
Dat was dus oorspronkelijk ook mijn idee Hetzer (zie post #4), gezien het feit dat bij poedel en lovely de schuif even ver naar links gaat, maar er wel verschil is in de rechtse positie, wordt blijkbaar het bereik beperkt.

Ik zou lovely ook adviseren dit te melden bij de dealer, ook al stoort het je niet: zolang de oorzaak niet bekend is, heb je kans dat het op de lange duur de werking van de schuif compleet onmogelijk maakt. Door zo vroeg mogelijk aan te geven, dat dit niet in orde is, kun je voorkomen dat ze het afwijzen omdat het buiten de garantie is.
(probleem kan bijvoorbeeld iets simpels in een kunststofmechanisme achter de knop zijn, maar kan bijvoorbeeld ook samenhangen met een probleem met de stappenmotor voor de klep, en vervangen van die stappenmotor is vaak een dure reparatie)
 

poedel

Nieuw lid
De dealer heeft het "probleem" verholpen (en tevens de auto een wasbeurtje gegeven!) Er bleek kabeltje niet goed vast te zitten. Schuifje gaat nu verder naar rechts en bedekt bijna het hele icoontje. Voor zover ik heb begrepen is het puur een mechanische omstelling, en geen elektrisch eengestuurde klep. Monteur zelf helaas niet gesproken.
 

Cordoba

Forumguru
Vroeger was dat inderdaad compleet mechanisch, maar ik kan me niet voorstellen dat er vanaf de Fabia alleen nog maar elektrisch bediende recirculatiekleppen zijn, en dat de Citigo dan weer een mechanisch systeem heeft. (probleem kan natuurlijk in het mechanische deel voor de elektrische aansturing van de stappenmotor zitten)
 

CDK

Forumguru
De dealer heeft het "probleem" verholpen. Er bleek kabeltje niet goed vast te zitten.
raadzaam dus om even langs de dealer te gaan voor een ieder die dit ook heeft, als iets niet goed (vast) zit gaat het vroeg of laat gepaard met ongemak cq onkosten
 

Gieliovd

Forumguru
Is vaak gewoon een mechanische verbinding met een klep hoor, de Citigo is en blijft toch een auto in een ander segment.
 

leo442

Forumguru
Lijkt mij gewoon een mechanische binnen/buitenkabel afstelling dmv clipje of schroefoogje.
 

Joske

Forumguru
had het elektronisch geweest.. dan zou men er toch niet zo een "grote" schuif op geplaatst hebben? ;)
bij mijn Fabia 1 is het gewoon een drukknopje, dus ga ik er van uit dat het elektronisch is.
 
Bovenaan Onderaan