Instelling maxidot

corsaar

Senior Member
De active heeft toch wel een maxidot ?
In de omschrijving van de standaarduitrusting word er
bij alle vijf uitvoeringen geen melding van gemaakt.
 

corsaar

Senior Member
De active heeft toch wel een maxidot ?
In de omschrijving van de standaarduitrusting word er
bij alle vijf uitvoeringen geen melding van gemaakt.
__________________
Storing dus dubbel post
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eigenaars van deze eenvoudiger versies moeten dus hun toevlucht nemen tot de iets ingewikkelder procedure van het hoofdrekenen (100 / aangegeven waarde). Een peulenschilletje.
 

OuweHippie

Senior Member
Reken maar dat ik kan rekenen. :)

Ik kan op knoppen drukken wat ik wil, géén setup. Ok, het is geen ramp maar Ouwe Hippies zijn gewend om 1 op XX te rekenen. Had ik maar met mijn tijd mee moeten gaan, :(
 

Rosinfield

† In Memoriam
1 op XX rekenen? Wat is dat voor methode? En je kunt natuurlijk ook gewoon een machientje gebruiken, dat ook op de meeste telefoons zit. Of je rekent gewoon als volgt:
5 = 1/20; 6 = ca 1 op 16; 7 = bijna 1 op 15, enz. Zo nauwkeurig is die meter in je auto toch niet.
 

EdK

Forumguru
Of je gaat naar de dealer en laat hem dus op de japanse ( als ik goed heb ) instelling zetten en zie je dus de 1 liter op ... Km.

Want dat schijnt een VAG instelling te wezen.
 

LenK

Forumguru
Soms wen je sneller aan iets nieuws en soms niet. Het werkt het best als je niet meer teruggrijpt op de oude aanduiding.
Wie rekent er nog in guldens of weet wat vroeger voor Nm werd gebruikt?
Bij PK is het nog hardnekkig, daar gebruikt bijna niemand KW voor.
Maar ltr/100km dat zegt je toch ook genoeg als je niks anders meer ziet.
En is 1 op .. niet iets typisch Nederlands? Duitse specs hebben imho altijd al ltr/100km gehad.
 

Rosinfield

† In Memoriam
idd, en bovendien is het denk ik ook een kwestie van "mentale flexibiliteit"; voor mij maakt het niet uit of ik het ene of het andere zie staan. Net als 3 pond ipv 1.5 kg a.h.w.
 

Darkside

Forumguru
Mijn huidige auto doet het ook in ltr/100km of als ik stil sta ltr/uur.
Maar zou het opzich wel fijn vinden als het 1 op xx wordt vermeld.
Denk dat ik het dan ook aan ga passen.
 
Bovenaan Onderaan