Instellen stoel programmering gekoppeld aan account

HaycoOnline

Donateur
Beste Forumleden,

Sinds 19 september in het bezit van mijn nieuwe Skoda Superb IV Sportline.
Nu heeft de dealer alle drie de sleutels aan mijn account gekoppeld☹️. Dit is natuurlijk niet de bedoeling met 3 chauffeur's in huis.
Hoe kan ik de sleutels koppelen aan stoelprogrammering 1, 2 en 3, en aan de profielen van mijn vrouw en dochter?

Mijn eigen sleutel 1 aan stoelnummer 1, gekoppeld aan mijn profiel.
Sleutel 2 aan stoelnummer 2, het profiel van mijn vrouw.
Sleutel 3 aan stoelnummer 3, het profiel van mijn dochter.

Al vast dank voor jullie oplossingen.

Bakkertje

Forumguru
had je deze al gevonden?

unphoto

Nieuw lid
Is het niet eerder gekoppeld aan het Columbus systeem en de profielen die je daarin aan maakt?
De sleutels zijn volgens mij alleen gepaard aande chassis, niet aan de persoon.
Ook heb je de manuele mogelijkheid om de profiel/toets op de stoel in te drukken.

Ik stap net over van Audi's MMI dus ik kan er ook totaal naast zitten

Kodiaqske

Nieuw lid
Hallo, ik denk dat je gewoon het voertuig moet openen met de betreffende sleutel en dan de stoel en spiegels instellen en op het gepaste nummer op de bestuurdersstoel drukken. Zo heb ik het alleszins gedaan bij onze Kodiaq Sportline IV model 2025, de Superb komt van hetzelfde platform dus zou moeten lukken.

FNaRK_02

Forumguru
Letterlijk 5 seconden zoeken:

Om een Škoda sleutel te koppelen aan een bestuurdersstoel, stelt u de stoel in de gewenste positie, drukt u op de 'SET'-knop en vervolgens op een van de geheugenposities (1 of 2) op de deur, waarna die geheugenpositie aan die sleutel wordt gekoppeld, zodat de stoel automatisch in de juiste positie schuift wanneer die sleutel wordt gebruikt.

Stappenplan om de geheugenfunctie te koppelen:

1. Stel de stoel in: Verstel de bestuurdersstoel naar de ideale positie.
  2. Druk op SET: Druk op de 'SET'-knop op de deurconsole.
  3. Selecteer een positie: Druk vervolgens op de knop '1' om de stoelpositie te programmeren voor de hoofdsleutel, of druk op '2' voor de reservesleutel.
  4. Herhaal voor de andere sleutel: Herhaal dit proces voor de andere sleutel door eerst de stoel in de gewenste positie te zetten, dan op 'SET' te drukken en vervolgens de andere geheugenpositie (1 of 2, afhankelijk van welke sleutel u aan het instellen bent) te kiezen, waarbij de stoelpositie wordt opgeslagen op de sleutel.
Als de auto is uitgerust met een KESSY-systeem (keyless entry), detecteert de auto de sleutel automatisch wanneer deze in de buurt is en de KESSY-module een digitale handdruk geeft. Zodra u de auto van het slot haalt en de motor start, wordt de bijbehorende stoelpositie automatisch geladen.

HaycoOnline

Donateur
Dank voor je toelichting, dit zijn inderdaad de stappen die beschreven zijn in de handleiding en is bij mij ook bekend.
Maar hoe koppel ik de stoel aan het account in het informatiesysteem dat staat namelijk niet beschreven in de handleiding.
Als ik namelijk druk op profiel wisselen in het scherm doen de stoelen niets. Wij hebben het hier over de nieuwe Superb MK4 2025

Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
@HaycoOnline bij mij (passat) kan ik een sleutel toewijzen aan een profiel, dat doet ie automatisch of handmatig. Staat bij mij in het personalisatie menu.
De geheugen standen op de stoel zelf zijn enkel presets en staan feitelijk los van het gebruikersprofiel.
Maar dat staat allemaal al een keer beschreven in het andere draadje..

Rallye

Forumguru
ik heb natuurlijk geen Skoda meer, maar op mijn 2021 VW werkt het nog wel zo, in zoverre dat hij het profiel kiest op basis van de laatst bij de profiel gebruikte sleutel, als je dat aanzet in het menu. De koppeling is dus niet “vast”.

Bovenaan Onderaan