instapverlichting en kantelen rechterspiegel RS

maf

Lid
Hallo!
Dit is mijn eerste bericht op dit goede forum. Ik lees al een tijdje de berichten en heb er veel aan gehad tijdens het kiezen van de nieuwe auto. Daar heb ik dan ook een vraag over.
Volgens de handleiding van de O2 zit er bij het licht-assistent een instapverlichting in de spiegels. Tevens schijn je de rechterspiegel te kunnen laten kantelen zodra je de achteruit versnelling inschakelt.
Zijn er andere O2 RS bezitters die hebben gemerkt dat deze features niet aanwezig zijn of zijn ze gewoon in te stellen??
 
Heb géén RS maar kan je wellicht helpen:
* Instapverlichting werkt automatisch als je deur ontgrendelt met ab. Vanuit spiegel schijnt dan bundeltje naar beneden; niet spectaculair, licht 'verbleekt' bij het krachtige Xenon van de coming home/leaving home koplampen. Wellicht is noodzakelijk dat je draaiknop v/d verlichting op stand 'automatisch' moet hebben staan maar dat weet ik niet zeker.
* Kantelende spiegel rechts werkt volgens mij alleen maar icm. optie stoelverwarming ofzo, zie ander draadje
 

Frankie

Actief lid
hallo en welkom maf, maffe naam zeg
laugh.gif


Wat betreft je vraag: zekerheid kan ik je niet geven, ik heb n.l. geen RS of iets met veel features. WEL kan ik me herinneren dat men eerder heeft gepost dat de meedraai spiegel alleen zou functioneren als je ook elek.verst.stoelen met geheugen hebt. Is dat laatste zo ? Anders kun je ook nog ff zoeken en kom je zeker nog meer berichten tegen. Succes ermee !!

Wat heb je eigenlijk voor een RS afgezien van dat het een combi is ?
 

maf

Lid
maf is afkorting voor- en achternaam...

ik heb een standaard RS, optie stoelverwarming, geen elektrische stoelen. Mijn verlichting staat standaard aan, met coming- en leavinghome functie erbij. ALLE lampen gaan daarmee aan, behalve dus de instapverlichting.

Ik d8 overigens dat de spiegelverstelling qua geheugen gekoppeld is aan de elektr. verstelling, niet specifiek als je de achteruit versnelling inschakelt...
 
Hoi Maf, allereerst gefeliciteerd met je RS.

Antwoord op je eerste vraag: op de RS zit geen instapverlichting!

Antwoord op je tweede vraag: kantelen rechter buitenspiegel werkt alleen als je elektrische stoelen hebt. Logisch, hè!?

Heb er zelf ook naar gezocht en de antwoorden zijn op dit forum al eens eerder voorbij gekomen.

Voor de rest: lekkere auto, toch?
wink.gif
 

maf

Lid
Oke langeneef! Ik heb me rot gezocht naar de antwoorden maar kon ze niet vinden. Thankx.. ook al zijn de antwoorden qua uitkomst teleurstellend.

De auto bevalt erg goed! Ben van een Bora V5 (170 pk) via een Laguna II (gestolen) naar de RS gegaan. Wauw wat een verschil. Enige minpunt is de standaard banden. Zelfs bij droog weer in de 1e versnelling wielspin. Die gaan er snel onderuit!!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: maf</font><hr />

De auto bevalt erg goed! Ben van een Bora V5 (170 pk) via een Laguna II (gestolen) naar de RS gegaan. Wauw wat een verschil. Enige minpunt is de standaard banden. Zelfs bij droog weer in de 1e versnelling wielspin. Die gaan er snel onderuit!!

[/ QUOTE ]

Gefeliciteerd met je RS! Bij mij zitten er trouwens Dunlop SP Sport Maxx banden onder waar ik op zich erg tevreden over ben.
 

Mistraller

Senior Member
Kantelen van de spiegel heeft te maken met de stand waarin jij hem wilt hebben, anders zou hij lukraak naar een bepaalde stand moeten draaien, die 9 van de 10 keer voor de berijder niet goed is. Dus dan heeft het weinig zin.
 

maf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Kantelen van de spiegel heeft te maken met de stand waarin jij hem wilt hebben, anders zou hij lukraak naar een bepaalde stand moeten draaien, die 9 van de 10 keer voor de berijder niet goed is. Dus dan heeft het weinig zin.

[/ QUOTE ]
Volgens de handleiding kun je de rechterspiegel progammeren in een stand die je gebruikt voor achteruit rijden. Dit is dus een vaste stand, even los van de gebruiker.

En wat dat tunen betreft, hij is inderdaad zo ook erg snel. Dat is leuk, nog veel leuker is het gemak waarmee die wegrijdt in welke versnelling dan ook...!!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />


Antwoord op je eerste vraag: op de RS zit geen instapverlichting!


[/ QUOTE ]

Hoe kan dat nou!! Is het echt geen zekeringenkwestie? Zo'n RS moet dat toch ook gewoon standaard hebben? Het ding heeft identieke spiegels als een "gewone" O2.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: RePoMan</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />


Antwoord op je eerste vraag: op de RS zit geen instapverlichting!


[/ QUOTE ]

Hoe kan dat nou!! Is het echt geen zekeringenkwestie? Zo'n RS moet dat toch ook gewoon standaard hebben? Het ding heeft identieke spiegels als een "gewone" O2.

[/ QUOTE ]

Lijkt mij inderdaad ERG onwaarschijnlijk dat een duurdere versie dan de Elegance GEEN instapverlichting heeft. Zal wel in de computer abusievelijk uitgezet zijn.
 

maf

Lid
het is volgens de boardcomputer niet mogelijk instapverlichting of iets wat hier mee te maken heeft in te stellen... wel coming en leaving home.
Is er op dit forum een RS-rijder die dit dan wel aan praat heeft gekregen?
 

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: maf</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Kantelen van de spiegel heeft te maken met de stand waarin jij hem wilt hebben, anders zou hij lukraak naar een bepaalde stand moeten draaien, die 9 van de 10 keer voor de berijder niet goed is. Dus dan heeft het weinig zin.

[/ QUOTE ]
Volgens de handleiding kun je de rechterspiegel progammeren in een stand die je gebruikt voor achteruit rijden. Dit is dus een vaste stand, even los van de gebruiker.

En wat dat tunen betreft, hij is inderdaad zo ook erg snel. Dat is leuk, nog veel leuker is het gemak waarmee die wegrijdt in welke versnelling dan ook...!!

[/ QUOTE ]

Ja, en dat programmeren kan alleen samen met de optie met electrisch verstelbare stoelen, want alleen dan heb je een geheugen waar de spiegelinstelling in opgeslagen wordt.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Geloof me nou maar. Een RS heeft geen instapverlichting!!!!!
1439.gif


[/ QUOTE ]

Volgens mij heeft die van mij dat wel???? Zal het zo even checken als ik zo naar huis ga.
 

maf

Lid
wel lachen dat er zoveel twijfel bestaat over zo'n klein detail....

@Mickie: ik ben benieuwd wat het geworden is....
 

guitar_billy

Senior Member

Bijlagen

  • 42190-5dd2016f9bc8a03ebdc31718dec4a09e.jpg
    42190-5dd2016f9bc8a03ebdc31718dec4a09e.jpg
    35,6 KB · Weergaven: 18

maf

Lid
Re: instapverlichting en kantelen rechterspiegel R

op de configuratiemodule van skoda.nl staat inderdaad dat het er niet standaard op zit, misschien wel als je de automatisch dimmende spiegels neemnt.... hmm wel vreemd!
 
Bovenaan Onderaan