Inspectie

Beste Skodarijders

Sinds oktober in het bezit van een mooie Skoda Fabia Combi. ('15)
Bij aflevering heeft de auto door de garage een onderhoudsbeurt gehad
Nu zijn we ongeveer een half jaar verder (+ ±9.000 km ) en word er op het dashboard de melding ''Inspectie 24 dagen'' weeggegeven.


* Is de auto nu toe aan onderhoud ?
Want in het menu van het display geeft deze aan ''Inspectie over 9000km of 24 dagen'' en onderhoud over 9000km of 389 dagen''

* Is dit een melding welke om de x aantal KM komt ?

* Nu zit er geen onderhoudsboekje bij de auto, dit is digitaal. Kan ik dit zelf ook ergens inzien ?

* Nu heb ik mijn auto altijd bij mijn eigen (kleinere) garage in onderhoud, geen dealer dus.
Kan iedere garage het onderhoud online bijwerken en inzien ? of is hier speciale software voor nodig ?



Dank voor alle antwoorden alvast :)
 

ertromp

Forumguru
* Is de auto nu toe aan onderhoud ?
Want in het menu van het display geeft deze aan ''Inspectie over 9000km of 24 dagen'' en onderhoud over 9000km of 389 dagen''

De inspectieservice is een (visuele) inspectie op remmen, verlichting, motor, accu, aandrijving, versnellingsbak, assen, distributieriem.

* Is dit een melding welke om de x aantal KM komt ?

Er wordt onderscheid gemaakt tussen ‘inspectie’ en het ‘olie verversen’. De eerste beurt (Inspectie & Olieservice) vindt plaats na maximaal 2 jaar of 30.000 gereden kilometers. Daarna geldt voor de ‘Inspectieservice’ een
interval van max een jaar of 30.000 km.

* Nu zit er geen onderhoudsboekje bij de auto, dit is digitaal. Kan ik dit zelf ook ergens inzien ?

Als je een abonnement neemt op Erwin het digitale werkplaatssysteem: https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showDSP.do

* Nu heb ik mijn auto altijd bij mijn eigen (kleinere) garage in onderhoud, geen dealer dus.
Kan iedere garage het onderhoud online bijwerken en inzien ? of is hier speciale software voor nodig ?

Als je garage een abonnement neemt op https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do

En je kunt e.e.a. ook lezen in de bijlage :lezen:
 

Bijlagen

  • SKO1729-02 Onderhoudsbrochures Fabia C0 V6.pdf
    868,2 KB · Weergaven: 44
.....
Er wordt onderscheid gemaakt tussen ‘inspectie’ en het ‘olie verversen’. De eerste beurt (Inspectie & Olieservice) vindt plaats na maximaal 2 jaar of 30.000 gereden kilometers. Daarna geldt voor de ‘Inspectieservice’ een
interval van max een jaar of 30.000 km.

Dank voor je snelle antwoord.
Je hebt gelijk en ik foutje gemaakt.

Auto geeft in het display aan OLIESERVICE ipv wat ik eerder noemde onderhoud.

Dit betekend dus dat de auto binnenkort toe is aan een onderhoudsbeurt, maar nog niet voor oliewissel.
 

Duijzer

Donateur
Ik zou even bij je garage navragen of ze het onderhoud bijhouden in het digitale systeem van Skoda (waarschijnlijk niet) en of ze bij de laatste beurt de interval op 0 hebben gezet. De kans is groot van niet, en dan krijg je de melding. Het systeem meet niet de kwaliteit van de olie, maar bepaalt dat aan de hand van een aantal parameters zoals kilometers en aantal starts. Als je intussen de olie ververst en de service-interval niet op 0 zet, telt het systeem gewoon door.
 
Bovenaan Onderaan