Inspectie op display bij starten

Hallo,

Ik heb mijn auto naar de garage gehad voor een beurt. Nu is het zo dat ze bij de garage vergeten zijn om de tekst inspectie die in het display verschijnt bij het starten van de auto te resetten. Dus telkens als ik de auto start krijg ik nog steeds de tekst inspectie te zien. Kan ik dit zelf uitzetten?
 

Br3cht

Actief lid
ik dacht op de rem duwen en op het knopje van de dagteller duwen
dan het contact aanzetten
en dan wachten of draaien aan het knopje van de dagteller (een van de 2)
 

Monteurtje

Forumguru
Nee zo gaat dat niet. Ik probeer het ook wel eens op de handmatige manier maar weet nooit de volgorde. Ronnie weet het wel. Want die heeft het hier ook ergens op het forum gezet.

Bij een Ford moet je de rem intrappen en nog een handeling doen.
 

Br3cht

Actief lid
normaal zou het ook in de handleiding moeten staan
Dit is verplicht volgens mijn leraren van het middelbaar

bij de meest VAG wagens is het dagteller inhouden en dan contact aan
en dan aan de dagtellerknopje draaien of inhouden
 

Ronnie

Forumguru
Hier......

Sleutel niet op het contact; knopje van dagteller indrukken/draaien, sleutel op contact, plm.10sec. knopje vasthouden tot er een liggend streepje verschijnt.....
Sleutel van contact, klaar!
 

piair1982

Forumguru
Of je gaat gewoon ff terug naar de dealer, die hangt zijn testkast aan je auto reset hem en met 5 minuten ben je weer weg....
 

Erik_NL

Forumguru
... Sleutel niet op het contact; knopje van dagteller indrukken/draaien, sleutel op contact, plm.10sec. knopje vasthouden tot er een liggend streepje verschijnt.....
Sleutel van contact, klaar!
Bedankt, nuttige tip!
Geldt dat ook voor andere VAG auto's ( b.v. Octavia I, Passat 3BG)?
 

Ronnie

Forumguru
Bij de meeste VAG auto's gaat het inderdaad zo, kan zijn dat er verschil zit tussen drukken/draaien....
Bij Mercedes A+B klasse werkt het ook, bij de Ford Galaxy (VW Sharan) ook.
 

DoubleJ

Senior Member
Of je gaat gewoon ff terug naar de dealer, die hangt zijn testkast aan je auto reset hem en met 5 minuten ben je weer weg....

Haha dat dacht ik ook, mn fabje had een beurt gehad maar niet gereset, ging even naar de dealer op de hoek voor de melding en hij wil em dr niet afhalen... :biggthumpdown:.

Ga zo dit maar eens proberen.
 
Er staat me iets bij dat je op deze manier ook de variabele onderhoudsinterval uitschakelt en op vaste tijden voor een beurt naar de dealer kunt, of haal ik nu 2 dingen door elkaar?
 

DoubleJ

Senior Member
Volgens de engelse handleiding geloof ik wel:
https://mediaportal.skoda-auto.com/...lders/Fabia/Manual/A04_Fabia_OwnersManual.pdf --> pagina 11/12

Ik heb trouwens OIL in het display van de kilometer stand staan, bij het starten staat het er, na de start knippert het en na verloopvan tijd is het uit. Ik dacht eerst dat er iets met mn olie aan de hand was, gecheck maar die was goed. is dit ook gewoon service beurt indicatie? De steeksleutel staat er ook bij.
 

DoubleJ

Senior Member
na een reset zoals beschreven is de melding weg.

Maar de volgende lampjes blijven branden todat je doorstart: en
Ik dacht dat deze uitgingen voordat je de motor start.
 

35mmfilm

Nieuw lid
Ik heb een Fabia combi van 2015.
Bij mij waarschuwt de matrix regelmatig dat de olie ververst moet worden.
Nu heb ik een afspraak voor over drie weken ( mijn dealer zat tot die tijd vol) maar die
waarschuwingen gaan nu wel irriteren.
Is er een manier om dat uit te schakelen?
De manieren hierboven werken niet bij mijn auto.

alvast bedankt.
Hans.
 
Bovenaan Onderaan