Inschatting aankoop Karoq Sportline 4x4 2.0TSI bj2019

Sir

Nieuw lid
Lastige keus. De 2.0TSI 4x4 is zeker gaaf. Normaal in NL niet verkrijgbaar, dus of België of Duitsland import (als je in NL woont). Wij hebben nu onze 2e Karoq, beide een 1.5TSi DSG7 en het is een heerlijke auto. Nu ook de Sportline, hiervoor niet, maar wel een aantal aanpassingen. Een gewone Karoq een 'lelijke doos op wielen' noemen vind ik jammer, maar goed smaken verschillen. Succes met de keuze :)
Dat is wat kort door de bocht natuurlijk, maar ik voel me dan plots 60+ ipv 30 jaar oud :)

dirkie996

Forumguru
Ik rijd nu zo'n twee jaar met 'n Karoq 2.0 tsi 4x4.
Ik ben daar heel tevreden over. De dsg werkt perfect en tractieproblemen heb ik sowieso niet.
Het verbruik schommelt nogal. In 't stad verbruik zo'n 10 liter ( 1 op 10) maar op lange afstanden, zit ik op zo'n 7,5 l/100km.

dirkie996

Forumguru
Hello Sir,
De 1.5 tsi sportline.
Simply clever.
De 1.5 is inderdaad simply clever, en is, zeker in stadsverkeer, de slimmere keuze.
Maar ik vertoef regelmatig in de Pyreneeën,
en daar komt die 2.0 echt tot z’n recht.
Ook op autosnelwegen is deze echt comfortabel.( met ECC).

hemi24

Forumguru
Voor stadsverkeer zou ik de 1.0 TSI adviseren, gaat zeker daar een stuk zuiniger zijn…!

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
@skodamichael : Aangezien de meesten hier de inlaat van een 1.0 of 1.5 al niet vrij kunnen houden van aanslag, is een 2.0 al helemaal niet aan te raden…

dirkie996

Forumguru
ECC? Electronic Climate Control?

Of bedoel je ACC?
Nee, sorry voor ‘t misverstand, ik bedoelde DCC( dynamic chassis control) met HHC( hill hold control met rijhulp op helling met off road functie)
Volgens keuze rijmodus, past de vering zich aan.
@hemi24, ik ben niet meer zo thuis in al die afkortingen

Laatst bewerkt:

Sir

Nieuw lid
Ik rijd nu zo'n twee jaar met 'n Karoq 2.0 tsi 4x4.
Ik ben daar heel tevreden over. De dsg werkt perfect en tractieproblemen heb ik sowieso niet.
Het verbruik schommelt nogal. In 't stad verbruik zo'n 10 liter ( 1 op 10) maar op lange afstanden, zit ik op zo'n 7,5 l/100km.

Bedankt voor je antwoord(en)! De 1.5 is ondertussen niet meer beschikbaar. Ik vermoed dat de 1.5 voor mij inderdaad de beste keuze is. Alleen niet super veel aanbod in mijn prijsklasse én in de Sportline versie. Blijft zoeken dus.

Sir

Nieuw lid
Wat denken jullie hier van? Karoq 1.5 TSI ACT Sportline Handbak, op zich geen probleem aangezien ik t wel fijn vind om op te schakelen handmatig :) maar had graag een automatic gehad wegens relaxter rijden met file en op lange ritten. Particuliere verkoop jammer genoeg want zou dit liever kopen bij een erkende garage of verkoper. Pano dak ook een risico?
Voor de rest spreekt deze me visueel zeer aan maar goed..

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gezien je eerdere post waarin je aangaf "Dat is wat kort door de bocht natuurlijk, maar ik voel me dan plots 60+ ipv 30 jaar oud :)" lijkt het me totaal niets voor jou :deuk: :deuk:

Particulier kan natuurlijk prima mist e.e.a. zoals onderhoud en schadevrij zijn onderbouwd kan worden.
Top auto zo te zien op de foto's. En dit zou een 4x4 zijn?

ertromp

Forumguru
Met alle respect maar door de kleur en alle zwarte details vind ik het persoonlijk een vrij anonieme Karoq.

In een kleur zoals blauw, oranje, rood of in het wit springt het er allemaal net wat meer uit voor mij. Zeker als je jong bent ;)

Zie deze bijvoorbeeld:

Jessedew

Forumguru
Wat denken jullie hier van? Karoq 1.5 TSI ACT Sportline ..
Zwart is altijd mooi! ik zou zelf nooit een rode kopen, maar ieder zn smaak. Mooie auto op de foto's iig, onderhoud zal je moeten navragen. Hangt ook beetje van de prijs af of het een goede deal is. Uitgebreid proefrit maken en opzich, als die onderhoud gehad heeft, moet er niet al te veel mis kunnen gaan met die km stand. Desnoods een aankoop keuring bij een garage laten doen. Foto's zien eruit als dat die goed behandeld is door de eigenaar.

dirkie996

Forumguru
Gezien je eerdere post waarin je aangaf "Dat is wat kort door de bocht natuurlijk, maar ik voel me dan plots 60+ ipv 30 jaar oud :)" lijkt het me totaal niets voor jou :deuk: :deuk:

Particulier kan natuurlijk prima mist e.e.a. zoals onderhoud en schadevrij zijn onderbouwd kan worden.
Top auto zo te zien op de foto's. En dit zou een 4x4 zijn?
Euh, ik ben 61 jaar en rijd met ‘n Karoq 2.0tsi 4x4, ben ik dan wel de juiste doelgroep voor deze wagen

Bovenaan Onderaan