Inruilwaarde Superb 3 combi 2019

leon-cupra

Forumguru
Tegelijk. Iemand die 13k biedt, daar neem ik de moeite niet voor om naartoe te gaan. Dus wie verliest er dan?
Effort dient van beide partijen te komen. Het feit dat je al niet naar de verkoper toe gaat, zegt al veel … ;)
De verkoper zal zijn wagen aan iemand anders verkopen (voor elke wagen is een koper) maar jij blijft momenteel met lege handen .. dus wie verliest er dan … ;)

Aan de andere kant, moest de verkoper een enorm hoog bod doen op jouw wagen waarbij je aangeeft de wagen is in nieuwstaat, wat achteraf niet blijkt, wat dan ???
 

Herperduin

Forumguru
De waarde van onze OC3 FL is meteen na uitbreken van de oliecrisis ook echt heel laag geworden. Had hem een maand lang te koop staan op marktplaats en ook via zo’n inkoopsite aangeboden. De inkoopsite gaf meteen aan dat ze niet hoger gingen dan de laagste (volgens hun) vergelijkbare op marktplaats en via marktplaats zelf ook geen enkel fatsoenlijk bod gekregen. Eigen garage gaf toen ook aan dat de handel erg rustig was nu en raadde aan hem pas weer voor de vakantie te koop aan te bieden omdat dat het moment is dat handel meestal aan zou trekken. Ik heb hem uiteindelijk van marktplaats gehaald en nu rijden de kids er maar even mee. Ik weet niet of ik hem nog te koop zet. Had er sowieso al moeite mee om zo’n heerlijke auto te verkopen dus vond het ook niet zo erg. Denk als oliecrisis voorbij is en niet al teveel mee gereden is, ik over een jaar net zoveel terug krijg als nu.
 

pkrijgsman

Forumguru
Effort dient van beide partijen te komen. Het feit dat je al niet naar de verkoper toe gaat, zegt al veel … ;)
Ik woon niet echt centraal in het land. Dan ga ik geen halve dag spenderen on vervolgens met niets thuis te komen. Bovendien, de huidige auto heb ik wél op deze manier bemachtigd. Aantal bedrijven benaderd en een bod op de O2fl gevraagd...dus het kan wel...
 

leon-cupra

Forumguru
@pkrijgsman volledig mee akkoord dat het ook zo kan maar je moet dan ook niet verontwaardigd zijn dat bepaalde verkopers niet het onderste uit de kan halen om jou binnen te halen … want zoals reeds gezegd effort komt van beiden kanten en blind een bod doen op een wagen is voor een handelaar ook een risico.
 

pkrijgsman

Forumguru
@leon-cupra , ik ben niet verontwaardigd, want ik snap t ook zeker wel. Maar was vooral verbaasd over het grote verschil en vroeg me af of dat verklaard kan worden...maar boos? Nee hoor. En je merkt al snel hoe een verkoper erin staat, want sommigen nemen wel de moeite om het verhaal achter de occasion goed neer te zetten ,als dan het bod wat lager is, wil ik de gok wel wagen om langs te komen....
 

hemi24

Donateur
En uiteindelijk boeit het natuurlijk ook weinig watvoor bedrag ze bij inruil op de oude wagen zetten: toe te betalen bedrag is wat je voelt in de portemonnee…
 

skodamichael

Senior Member
Inruilen is altijd lastig.
Ik zelf had een a6 uit 2014 met 100k op de teller en ben gaan kijken naar 2 auto's die er erg weinig te koop staan dat weet de verkoper natuurlijk ook. (Cupra ateca 2.0 tsi 4x4 300pk en skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk)
Bij bijde partijen kreeg een een inruilvoorstel van €12500 dus exact hetzelfde (aankoop nieuwe auto €33000)
Ik vond dit veel te weinig maar uiteindelijk toch gekozen voor de superb.
Nog geen uur later stond de a6 te koop aangeboden voor €20000 en ik voelde mezelf best wel opgelicht. Toen de a6 een week later verkocht was voelde ik mezelf nog meer opgelicht maarja ik ben er zelf mee akkoord gegaan.
In de 1e 12 maanden heb ik veel stukken gehad met de superb tijdens garantie periode alles bij elkaar misschien wel voor €10000 als dit voor eigen rekening was geweest maar dit alles is gratis en volledig onder garantie opgelost dus nu heb ik alle vrede met de inruilprijs van de a6.
Dus het is maar net hoe je het bekijkt.
 

leon-cupra

Forumguru
"Opgelicht" is wel heel sterk uitgedrukt. :arghh::nono: Zoals je zegt ben je er inderdaad mee akkoord gegaan ,dus tja, is er niemand 'opgelicht'. Maar voelt inderdaad wel héél sneu. Ook wel al meegemaakt. Zet je zelf een wagen te koop. Heb je quasi geen enkele goede potentiele koper. Uiteindelijk ruil je hem in aan uiteraard een lager bedrag. Staat daar inderdaad bij de handelaar en na week weg ... maja, die handelaar moet wel garantie geven en vele mensen vinden dit +5k 'waard' ... :arghh:
 
Bovenaan Onderaan