Inruil Fabia Greenline -> Citigo Sprint

Lexris

Lid
Daar ik mijn Fabia Greenline Station ingeruild hebt voor een Citigo Sprint 5d zal binnenkort mijn handtekening gaan veranderen. Ik heb mijn auto ingeruild, daar in 2014 weer wegenbelasting betaald moet gaan worden. Ik ga stoppen met werken wegens pensionering. Ga dus minder kilometers maken. Door de inruil zullen mijn jaarlijkse kosten omgerekend tussen de 2 auto's iets meer als € 1100 per jaar zijn. Lijkt mij dus een goede actie

Lexris

Lid
Nee dat geloof ik ook niet heb uitgebreid gereden en het rijd prima. De uitvoering heb ik ook gelijk nog iets verder uitgebreid met de volgende zaken: Comfort Pakket: In hoogte verstelbare passagiersstoel, Electrisch te bedienen en te verwarmen buitenspiegels en een lederen 3-spaaks stuurwiel, handremgreep en pookknop, Verhoogde laadvloer(Daardoor geheel vlak bij opgeklapte bank), Thuiskomer (Reservewiel) en krik, Media pakket: 4 extra luidsprekers en multimediahouder. Geen Move & Fun, daar ikzelf al een Tomtom Go Live 1000 bezit, die prima bevalt. En vier stalen velgen met Semperit winterbanden + wieldoppen. Ik heb wel de 5 deurs uitvoering van de Sprint als basis genomen. Dus dit moet wel geheel goedkomen volgens mij.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Dat is zeker een goede actie en je rijdt een zeer volwassen auto met zo'n Citigo. Op welke motorisering is de keuze gevallen?

Lexris

Lid
Keuze is de Citigo Sprint 44kW/60 pk. Ik heb in beide gereden en voor normaal gebruik vind ik is de 44kW voldoende. De meerprijs van € 1000 vind ik het verschil niet waard en dit maar gebruikt voor diverse opties zoals al hierboven vermeld.

Lexris

Lid
Levertijd van de bestelde Citigo nog niet definitief, maar zou in de tweede helft van November zijn. Hoop daar nog een bevestiging van te krijgen van de leverancier.

Canon-Eye

Forumguru
Kilometrage na pensionering hangt erg van de persoonlijke omstandigheden af...

Mijn ervaring (maar die is dus niet maatgevend) is dat ik nu aanmerkelijk meer km rijd dan ik de laatste werkzame jaren aan privé-km maakte, simpelweg omdat we nu eindelijk tijd hebben om wat vaker de (klein)kinderen op te zoeken. En die wonen nu eenmaal tussen de 100 en 140 km enkele reis bij ons vandaan.
Zodoende zit ik momenteel op rond de 29.000 km/jaar en dat is ruimschoots voldoende om mijn vrekkendieseltje voorlopig ook mét houderschapsbelasting aan te houden. Nog afgezien van het feit dat de extra (laad)ruimte in de FII combi regelmatig erg goed van pas komt - ook al een reden om er nog lang niet vanaf te willen!

Laatst bewerkt:

Lexris

Lid
Reactie op Canon-Eye. Ik heb hierover ook nagedacht en schat dat mijn kilometers ongeveer 12000 per jaar waarschijnlijk ongeveer ook dit zal blijven. Zou iets minder kunnen zijn. Vandaar dat ik wel gekozen heb voor inruil. In jouw situatie was ik waarschijnlijk ook blijven rijden. Maar ik denk dat mijn keuze ook in dit geval goed is. In ieder geval bedankt voor reactie. De Greenline is wat mij betreft ook zeker een fijne auto. Ik heb er zeer prettig mee gereden. De Citigo heb ik ook uitgebreid geprobeerd en rijd zeker niet slecht en ik zal daar ook zeker van genieten met de door mij samengestelde keuzes qua pakketten.

Canon-Eye

Forumguru
Wel, zo lang je niet te vaak bij Ikea of een bouwmarkt moet zijn, zul je de laadruimte vermoedelijk niet missen zodat je puur op de economische aspecten kunt sturen.

Lexris

Lid
Voor de eventuele dingen, die ik bij Ikea nodig hebt kan ik indien gewenst een andere auto binnen de familie gebruiken. Ik ben dus nog steeds van mening, dat ik aan de Citigo een goed keus hebt gemaakt.

turboturbo

Forumguru
Als je die hebt, en die wonen in de buurt, dat is dat zeker handig.
Of wat ook kan (heb ik) een gratis lidmaatschap van Connectcar of een andere willekeurige auto-date. Die hebben grote Astra's als MPV in hun assorti en die zou ik dan kunnen 'huren' als ik iets groots moet vervoeren.

Bovenaan Onderaan