Een bijgaande statement is dat alle motorblokken in de fabriek ook al flink worden getest door ze flink te belasten over het gehele toerengebied.
Hmm als ik dit verhaal zo lees weet ik het ook niet meer.
Q: What is the most common cause of engine problems ???
A: Failure to:
Warm the engine up completely before running it hard !!!
Q: What is the second most common cause of engine problems ???
A: An easy break in !!!
Hmm was niet helemaal duidelijk volgens mijzelf en de restWat begrijp je niet? Je kunt de motor toch opwarmen zonder te voorzichtig te zijn, terwijl je hem ook niet te hard laat lopen?
Omdat LPG schraler is dan benzine, zou het verstandig zijn om de eerste paar 100 km lekker op benzine te rijden, misschien wel 1000 km. Kwaad kan dat nooit. Een motorblok is uiteindelijk voor benzine gebouwd, dus laat 'm daar ook mee inlopen.
Ik rij de eerste 1000 km niet boven de 3000 rpm en daarna langzaam aan steeds meer.De gasinstallatie even testen lijkt me altijd verstandig ja. Om het nou "in te rijden" lijkt me niet echt van toepassing.
De gedachte achter geen cruise control gebruiken is dat je met de cruise control heel snel kilometers achter elkaar de motor op hetzelfde toerental laat draaien op dezelfde snelheid, en dat wil je dus niet!!
Testen weer geen enkel probleem.
Als een blok eenmaal warm is een lekker een beetje ingelopen dan kan het echt geen kwaad hem soms eens lekker diep door te halen. Dan wordt hij ook niet al te lui. Das weer een mening.
Leuk ritje naar Polen, 600 minuten op pad, continu gas wisselen :1761:Ik heb zelf ingereden met rustige gevarieerde toerentallen (max. 10 min. 1 toerental) snelheden tot en met 120 km/uur heeft voor mijn 1.9 tdi tot een plezierig olievebruik < 0.5 liter per 10000 km geleid en voldoende vermogen.
Denk het niet heh, dit gaat over MOTOREN niet over auto's![]()
Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:
Street or Race Motorcycles, Cars, Snowmobiles, Airplanes & yes ...
even Lawn Mowers !!
( regardless of brand, cooling type, or number of cylinders. )
These same break in techniques apply to both steel cylinders and Nikasil, as well as the ceramic
composite cylinders that Yamaha uses in it's motorcycles and snowmobiles.