Inrijden Fabia Combi automaat...tijdens vakantie

Scheppie

Actief lid
Zoals jullie in de signature kunnen zien ga ik a.s. vrijdag mijn Fabia Combi automaat halen. De vrijdag erna gaan wij richting Italie met de auto. Wie heeft er (goede) tips hoe ik de auto moet gaan inrijden.
(ps ik zal het ook aan Anne (dealer) vragen)
 

Karstieman

Forumguru
Ik zou wel de olie goed in de gaten houden, daar nieuwe auto's nogal wat olie gebruiken.
Verder gewoon 'normaal' rijden, zoals Magyarskoda als zegt:'niet in het rood rijden'.
 

Scheppie

Actief lid
Het inrijden is achter de rug. Ik heb 3.900 km gereden en ik moet zeggen de combi (geintje) motor + automaat is mij niet tegengevallen. Ik wis dat ik achteruitging na een 2.2 DTI automaat (Vectra).
Het is geen racemonster, maar een lekkere toer-auto.
Een aanrade voor degene die geen grote auto wil, maar wel ruimte zoekt......
 
Hoi Scheppie,

Ik heb de fabia TSI DSG automaat (scout uitvoering) maar mij werd verteld dat je deze niet in hóeft te rijden omdat de wagen zich automatisch aanpast aan je rijstijl, het is niet meer zoals vroeger dat je "pittig" moet inrijden om geen luie auto te krijgen. Overigens trekt mijn auto op als een 2.0 en moet ik soms echt oppassen dat ik het gaspedaal niet meteen intrap bij het stoplicht:laugh:
 
Hoezo verplaatsen, het gaat toch over het inrijden van de auto? of ben ik nu helemaal mis? en of het nu een combi of hatchback betreft ik denk dat men van beide wel wil weten of je de auto moet inrijden en zo ja op welke manier?
 
Bovenaan Onderaan