Inlaat traject tsi

Tees

Donateur
Ik weet best wat over de motoren van de Skoda's, maar ik hou de VWs niet precies bij ;).
Ik dacht trouwens dat VW sneller de nieuwe motoren krijgt tov Skoda, maar kwam erachter dat de Octavia (2013) een stuk eerder de EA211 heeft gekregen dan de Passat (2015). Blijkbaar net slechte timing van die generatie Passat (2010, toen waren de probleem van de EA111 blijkbaar nog niet genoeg doorgedrongen).

En vooruit, meteen een linkje naar de SSP511 (over de EA211 familie)
 

dj.verhulst

Forumguru
met een TDI is het afdoppen bij de oudere, en met VAGcom uit zetten van de EGR zin vol meer vermogen , lager verbruik , roettesten geen enkel probleem meer, minder vervuiling van het inlaat kanaal.

Dat een turbo kapot gaat het van het afsluiten van een EGR is toeval denk dat die turbo al op z'n retour was .

Ik dacht dat TDI ook EGR kleppen hadden ,, het is best mogelijk dat ze toch vervuiling geven, zeker als je olie verbruikt.
Maar natuurlijk niet zoals een diesel dat kan.

had ergens gehoord dat een EGR klep voor een benzine downsize motor een ander effect heeft als je die uitschakelt
 

Mies75

Forumguru
Turbo was niet kapot maar de auto schoot constant in de noodloop omdat de turbo druk werd overschreden.

Hij deed het nog wel maar de schoepen van de turbo zaten vol met koolafzetting waardoor er dus teveel luchtdruk opgebouwd werd
 

dj.verhulst

Forumguru
als een turbo dicht geslipt is met roet of ander vuil zal ie trager op gang komen ,, de druk zal alleen te veel oplopen als het regel mechaniek kapot of geblokkeerd is
 
Bovenaan Onderaan