Inklapbare spiegels

Hoe kan ik bij de nieuwe O2 EBL, de spiegels automatisch laten in klappen bij het sluiten van de deuren en bij het openen weer uit laten klappen.
Ik krijg het alleen voorelkaar om het handmatig met de sleutel in te laten klappen.
Doe ik iets fout of kan dit helemaal niet ?

Mvgr Eddy

MarcoO2

Forumguru
Staat dat niet gewoon in je handleiding? Er staat me iets van bij dat je de auto op slot moet doen en dan nogmaals de "op-slot-knop" ingedrukt houden. Even proberen maar.

Ik wil graag dat de spiegels iedere keer automatisch in klappen, en niet iedere keer handmatig doen als ik de auto sluit.
In de handleiding staat wel iets maar ik kom er niet precies uit, of het automatisch kan.

Spaced

Senior Member
Volgens mij kan het alleen als je handmatig na het "op slot signaal" de knop ingedrukt blijft houden. Er zit geen "auto" stand op bij mijn weten.

Het rare is dat het volgende op de skoda website staat bij de nieuwe octavia

De inklapbare buitenspiegels - met geïntegreerde knipperlichten - vouwen zich automatisch tegen de carrosserie zodra je de auto op slot zet. De rechter buitenspiegel kantelt naar beneden als je de achteruitversnelling inlegt, wat voor een beter zicht achteruit zorgt.

Zou dus wel moeten kunnen.

Rolle

Senior Member
Heb je elektrisch verstelbare zetels? Bij de pre-FL is het namelijk zo dat de spiegel enkel naar beneden kantelt bij het inschakelen van de achteruitversnelling als je elektrisch verstelbare zetels hebt.

Ik weet niet of dit bij de FL ook nog het geval is, maar als dit zo is kan dit eventueel een verklaring zijn voor het niet automatisch inklappen van de spiegels.

Naar beneden kantelen bij achteruit doet hij wel alleen het automatische inklappen bij het sluiten voor de deuren doet hij niet.

Bovenaan Onderaan