Inklapbare buitenspiegels via VAGCOM?

ddejonge

Actief lid
Hallo,

Ik heb op het forum gezocht maar kon geen topic vinden over mijn vraag. Dus bij dezen:

Ik heb al een aantal aanpassingen aan mijn O2 Greenline Businessline laten uitvoeren waarbij o.a. Coming- & Leaving home de leukste was.

Bij bovenstaande was de truc dat de sensor wel is ingebouwd, maar niet geactiveerd. Nu vroeg ik mij af of dit bijvoorbeeld ook voor de buitenspiegels geldt.

Weet iemand of de motoren voor het inklappen van de spiegels al wel zijn ingebouwd in de O2 GL BL modellen?

Dennis
 

Cordoba

Forumguru
Bij de VAG-modellen/uitvoeringen waar dit kan, wordt voor het inklappen van de spiegels de raammotor gebruikt, maar geen idee of de rest van de hardware ook bij een O2 GL BL aanwezig is.
 

hemi24

Forumguru
En toch lijkt me het verhaal van de raammoteren stug: als ik de autoramen open laat en vervolgens de auto afsluit waarbij ik de knop ca. 2 sec. ingedrukt houdt, sluiten de ramen en klappen de spiegels in. Laat ik op dat moment de knop los, stoppen de ramen direct, maar gaat het inklappen van de spiegels door...
Daaruit concludeer ik dat er wel degelijk 2 verschillende electromotoren gebruikt worden voor het inklappen van de spiegels en het bewegen van de ramen...
 

Antera

Donateur
Zijn ook 2 verschillende motoren die onafhankelijk worden aangestuurd maar wel vanuit de raammotor. Daar moet het een en ander normaal gezien in omgeprogrammeerd worden in de ccm als je dit naderhand erop wilot bouwen
 
Bovenaan Onderaan