Inhouden vanaf 3000-3500tpm

Noord26

Forumguru
Leden,

Vandaag nog een stuk op pad geweest met de lichte schade aan de neus, helaas ontstaan door de combinatie van de vrouw en een paaltje. Nu viel mij op dat de auto in houd vanaf 3000-3500tpm. De toerenteller klimt wel verder door, maar het voelt alsof het vermogen blijft steken op de waarde wat er beschikbaar is bij dat toerental en dus niet meer wordt. Ook komen we niet boven een snelheid van circa 150km/h met het pedaal op de vloer. Vorige week nog met gemak in DE ruim boven de 200km/h tijdens even inhalen. Dus nog voor het paaltje kussen..

Zitten er kritieke delen rechtsvoor in de auto die invloed zouden kunnen hebben op het vermogen? Ga het zowiezo aangeven bij de schade-hersteller. Wellicht dat er ergens valse lucht wordt aangezogen in het systeem, slang los geschoten oid?
 
Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
Aangezien je de auto heb laten tunen bij JD, zou ik je willen adviseren de auto daar ook uit te laten lezen.
 

Noord26

Forumguru
Dat is geen mogelijkheid ivm dat de auto dagelijks in gebruik is en zaterdagmorgen naar de schadehersteller gaat.

Het moet samenhangen heb ik het idee. JD is ook geen schade hersteller..
 

s-line

Forumguru
Ik gok ook op een los of gescheurde slang ergens.
Succes met de reparatie afhandeling. Het zit je niet mee de laatste tijd met de superb!;)
 

Joske

Forumguru
vacuümsysteem lijkt me idd grote kanshebber, even nalopen met remmenreiniger (niet te forsig) met draaiende motor. Dan hoor je direct of je een lek hebt of niet.
 

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver Metalen amsterdammerstjes zijn hardnekkig schijnbaar en geven echt niet mee.

Paaltje zat naast het rechter voorscherm. Bij uitdraaien tegen de koplamp en scherm geduwd. Hersteller gaf al aan dat het onderhuids erger gaat zijn als de buitenkant laat zien..

Stevig optrekken is geen probleem totdat de auto circa 150km/h aan geeft. Dat is dus ergens net boven de 3000tpm in de 6e versnelling. Alsof er dan opeens een snelheidsbegrenzer ingeschakeld wordt.

Heb de hersteller maar een mail gestuurd dat de auto nu inhoud sinds de ongeplande knuffel. Dit moet echt same hangen. De koplamp staat nu ook wat te hoog, maar de verstelling werkt niet meer. Automatische regeling weer wel.

Morgen even een foto maken als het licht is.
 
Laatst bewerkt:

leo442

Forumguru
Inlaatlucht traject controleren. Slangen (ook inwendig op loslatende binnenzijde), luchtfilter+element, turbo en vacuumslangetjes en evt. los zittende stekkers. Alles ok? Dan toch maar even uitlezen, maar na schade reparatie denk ik toch eerder aan voorgaande.
 
Bovenaan Onderaan