Inhouden / slecht starten O3 FL 1.5 tsi

Hallo iedereen,

Mijn Octavia van 2019/70.000km houdt in bij wegrijden in de 1e versnelling ( handbak ), vooral koud.
Probleem is er vanaf aanschaf bij 7000km.
Auto is hier meerdere malen voor naar de dealer geweest, heeft updates gehad.
Maar het probleem is nooit helemaal weg.

De laatste weken start de auto slecht.
Dealer heeft ook dit niet kunnen vinden.

Hoe kom ik hier vanaf??

vriendelijk bedankt,

Freek

Tees

Donateur
Poe, dat is nogal een vaag omschreven klacht. Op basis waarvan concludeer je dat de auto inhoudt? Heb je dit vergeleken met eenzelfde auto (dus zelfde motor en versnellingsbak)?

Slecht starten is ook wat vaag omschreven: slaat de motor later aan dan normaal, start ie wel maar slaat ie dan weer af, start ie pruttelend of met andere bijgeluiden?
Los van de verdere toelichting is verdachte nummer 1 vaak de accu. Is dit nog de originele uit 2019? Zo ja, dan is een accutest geen gek idee. Of preventief vervangen.

Arjan1985

Forumguru
Klachten met name met koud weer of ook in de zomer?

En als je gewoon wat gas geeft is het dan weg? Of juist even wacht met weg rijden (20 seconde) totdat het hogere toerental over is?

Leesvoer van zelfde klachten. 4 bladzijden. Wellicht staat er een oplossing tussen voor je

Onderstaande gaat over handbak.

Dealer zou een update moeten kunnen uitvoeren dan is het weg. Of anders naar een erkende motor tuner als JD gaan die kan het ook oplossen als ik het correct heb dmv software aanpassingen.

Bovenaan Onderaan