Edwin83
Senior Member
Beste forumleden, lang niks gepost wel nog steeds forum lezend en Skoda rijdend.
Ik heb een probleem met mijn 1.8tsi cdaa 180.000km.
4 maanden geleden begon de auto in te houden en stotteren boven de 3000 tpm. Ik heb de auto toen weggebracht, eenmaal in de garage reed die weer normaal. Uitlezen, proefrijden, niks gevonden.
4 probleemloze maanden verder begon het probleem opnieuw.
Naar huis gereden, rustig gaat dat prima. Wel storingsmeldingen nu. Volgende dag bij starten me accu (5jaar) compleet leeg. Anwb gebeld starthulp gehad en uitgelezen. Storing p3087 p2295 p0562.
Naar werk gereden 25 km, ging na 4 uur me alarm af en was de accu weer compleet leeg. Omdat het kerst was zo blijven rijden met een jumpstarter op de stoel. Accu was bij alle 4 de ritten binnen enkele uren leeg. Ritten van 30 km.
Auto naar de garage gebracht. Daar is de accu vervangen en daarna hield de auto niet meer in.............wel stonden er zat storingen in. Na overleg is de hoge druk brandstofpomp vervangen. Het verhaal dat de accu leeg was was toeval omdat deze versleten was werd mij verteld. De pomp is vervangen omdat 1 de anwb dacht dat dit het zou kunnen zijn 2 mijn garage hier ook mee kwam. Maar mij niet kon verzekeren dat dit het was omdat de auto niet meer inhield.
Gister 300 km in drie weken achter de rug hield de auto weer in. Gelijk naar de garage, auto aangelaten en de monteur heeft het inhouden ervaren. Afspraak gemaakt om weer te checken. Vandaag korte rit van 20 km gemaakt, drie uur thuis gaat het alarm weer af.......accu dood......
Dus inhouden en leeg trekken accu staat wel degelijk met elkaar in verband. Ik vrees voor een lange en kostbare zoektocht naar het probleem....
Iemand enig idee?
Ik heb een probleem met mijn 1.8tsi cdaa 180.000km.
4 maanden geleden begon de auto in te houden en stotteren boven de 3000 tpm. Ik heb de auto toen weggebracht, eenmaal in de garage reed die weer normaal. Uitlezen, proefrijden, niks gevonden.
4 probleemloze maanden verder begon het probleem opnieuw.
Naar huis gereden, rustig gaat dat prima. Wel storingsmeldingen nu. Volgende dag bij starten me accu (5jaar) compleet leeg. Anwb gebeld starthulp gehad en uitgelezen. Storing p3087 p2295 p0562.
Naar werk gereden 25 km, ging na 4 uur me alarm af en was de accu weer compleet leeg. Omdat het kerst was zo blijven rijden met een jumpstarter op de stoel. Accu was bij alle 4 de ritten binnen enkele uren leeg. Ritten van 30 km.
Auto naar de garage gebracht. Daar is de accu vervangen en daarna hield de auto niet meer in.............wel stonden er zat storingen in. Na overleg is de hoge druk brandstofpomp vervangen. Het verhaal dat de accu leeg was was toeval omdat deze versleten was werd mij verteld. De pomp is vervangen omdat 1 de anwb dacht dat dit het zou kunnen zijn 2 mijn garage hier ook mee kwam. Maar mij niet kon verzekeren dat dit het was omdat de auto niet meer inhield.
Gister 300 km in drie weken achter de rug hield de auto weer in. Gelijk naar de garage, auto aangelaten en de monteur heeft het inhouden ervaren. Afspraak gemaakt om weer te checken. Vandaag korte rit van 20 km gemaakt, drie uur thuis gaat het alarm weer af.......accu dood......
Dus inhouden en leeg trekken accu staat wel degelijk met elkaar in verband. Ik vrees voor een lange en kostbare zoektocht naar het probleem....
Iemand enig idee?