Inhouden en stoten fabia

:icon_smile_question Hallo, :icon_smile_question

Sinds enkele dagen heb ik last van dat mijn fabia combi, 1.2 htp
af en toe inhoud en na moet denken bij het gas geven.
De wagen begint dan te horten en te stoten uiteindelijk trekt deze wel door, maar het is net of de auto na moet denken wat tie moet gaan doen. Begint af en toe wat te schokken. Dit rijd gewoon niet helemaal prettig.

Dit is zowel koud als warm smorgens smiddag savonds.
Er brandt geen storingslampje of waarschuwingslampje op het dashboard.

Wat zou dit kunnen zijn?:smiley29:
 

Cordoba

Forumguru
het beste even de auto uit laten lezen op foutcodes (kunnen er toch in staan, ook al brandt er geen lampje). Op dit moment denk ik, dat het meest waarschijnlijke een kapotte/haperende bobine is.
 
oke ja dealer word wel de oplossing, maar ben zelf al even nieuwsgierig of er al meer mensen problemen gehad hebben!
 

Br3cht

Actief lid
de bobine zou ik ook denken, maar dan geeft deze een geel motorstoringslampje op het dashboard
 

peperskoda

Forumguru
Als het een defecte bobine of een defecte bougie zou zijn dan moet de motor op een cilinder minder gaan lopen en dus een ander geluid gaan produceren. Ik lees hier niets over dus ga ik er vanuit dat dat niet het geval is. Ik denk meer in de richting van een ernstig vervuild gasklephuis dan doen dit soort onregelmatigheden zich ook voor zonder dat de motor een ontsteking mist(en dus een ander geluid gaat produceren meer ploffen etc.)
 

Ronnie

Forumguru
Ik zou toch de ECU even uit laten lezen; laatst had ik zelf een gelijkend euvel, slecht optrekken vanuit stilstand en onregelmatig lopen bij warme/koude motor. De zaak uitgelezen en de foutmelding gewist. Promt de volgende dag weer hetzelfde; geen lampjes op dash maar toch de melding: cyl. 4 bank 1 misfire; daarna 1 penbobine van cyl. 4 vervangen, probleem bleef komen; injector cylinder 4 vervangen, probleem opgelost!
Geen foutmeldingenmeer in de ECU.
 
Onlangs bij de garage geweest maar kunnen helaas nks vinden, was ik al bang voor,
En toch blijf ik het gevoel houden dat het erg lang duurt voordat de fab reageert en veel moet denken voor er iets gebeurt, en blijft af en toe schokkerig!
 
ik mag aannemen van wel!
Maar ja aanname doen is gevaarlijk. Moet binnenkort voor een beurt dus zal het nog eens aankaarten!
 
ZO, uiteindelijke nieuwe bougies gehad, rijd weer al een zonnetje. en dit bij 40000km
VOlgens de dealer kwam het door euro 95 te tanken, kon beter euro 98 tanken.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

scheelt bijna 10 cent per liter in prijs, dat is nogal wat!
 

bobbie

Senior Member
Heb ook last van dit probleem! Vooral bij een snelheid van 70 naar 100! Tank ook alleen euro 95. Heb ook een proefritje laten maken maar ze konden niks vinden.
Hoe kan heeft u de dealer zo ver gekregen om de bougies te vervangen? Mijn 1.2 HTP heeft nu ook zo'n 40.000 + gereden.
 
dealer kwam zelf met deze oplossing, ik ga overigens geen 10 cent per liter meer betalen voor euro 98.
Weet ook niet of de bougies onder garantie vallen? nog geen 2 jaar oud, Normaal pas vervangen bij 60000
 

Fabia

† In Memoriam
Sorry maar dat vind ik onzin. Ik tank altijd 95 en dat moet de 1.2 HTP kunnen hebben.
 
j dat dacht ik ook, vandaar dat ik ook geen euro 98 ga tanken, en ik benieuwd was of er meer mensen dit probleem hebben!
 
Ik heb nog nergens last van staan nu 50000 km op de teller.
Heb alleen op 2 keer na altijd VPower getankt.
 

piair1982

Forumguru
@ soetie
Binnen twee jaar is garantie. Wat een verhaal van die dealer zeg.
lekker makkelijk afwimpelen....
 

bobbie

Senior Member
Naar aanleiding van deze discussie heb ik afgelopen week een tank v-power opgereden en tot mijn verbazing helpt het echt! Mijn Fabia 1.2 HTP heeft geen last meer van stotteren en nadenken bij het versnellen! Binnenkort zal mijn Fabia weer voor een beurt moeten en zal ik de dealer (S-point) naar hun ervaring met bougies en het euro 95 of 98 tanken vragen. Nu ik deze ervaring heb opgedaan vind ik de meerkosten voor een tank v-power het zeker waard.
 
Bovenaan Onderaan