Inhouden bij 'volgas'

Dag allen,

Bij stevig optrekken in de Kodiaq II in de E-mode valt me op dat de auto op enkele momenten een soort lijkt in te houden. Nu ik er eens op ben gaan letten lijkt het wel alsof Skoda een soort 'schakelmoment' probeert te simuleren. Heel vervelend; juist de lineaire versnelling van een elektrische aandrijving maakt het erg fijn in mijn beleving.

Komt dit iemand bekend voor? En ook: kan dit uitgezet? Als ik wat probeer via de individuele rijmodi merk ik geen verschil.

Alvast dank!

EvilKnievel

Forumguru
Klopt, ik ervaar dit ook. Volgens mij schakelt de bak ook gewoon in e-mode.
Als je de automaat in sportstand zet en daarna de auto terug in e-mode, dan verloopt e.e.a. wat vlotter.

Volgens mij zit de E motor ook aan de bak vast en schakelt hij hierdoor ook gewoon net als met een ICE motor. En schakelen wil je niet doen met kracht op de bak. Denk dan ook dat de E motor even op nul last draait met schakelen. Is denk ik een nadeel van een hybride, waar twee aandrijf units samen komen om vooruit te kunnen komen. Ik voel dit moment trouwens ook hoor, maar als hij overschakelt van E naar brandstof is dat moment 10 x langer, en lijkt het allemaal even stil te vallen, de eerste keer dacht ik dat het niet goed was maar het is gewoon een overname momentje.

ertromp

Forumguru
De synchroon elektromotor zit verwerkt in de DSG (schakel) bak.
Schakelen doet de bak niet in e-mode.
De elektromotor is dan echt ontkoppeld van de verbrandingsmotor en zorgt zelf voor de aandrijving zonder schakelen want dat gaat dan niet.

hemi24

Donateur
Volgens mij zit de E-motor tussen motor en versnellingsbak met een 3e set koppelingsplaten en schakels deze net als bij de verbrandingsmotor gewoon door de 6 versnellingen…

Zo zal het ook in het document SSP DQ400E staan die ik al eens in de bibliotheek heb geplaatst.

Kan ook niet anders, tenzij de E-motor direct op de uitgaande as naar het differentieel zit…

Bovenaan Onderaan