Ingebroken in de Superb

RogerS

Forumguru
Vanavond na een etentje met collega's kom ik terug in de parkeergarage van het werk en ik zie de achterruit en het kleine raampje van het rechter achterportier aan diggelen liggen. :mad:

De eerste gedachte was: De Columbus gestolen. Dat bleek (gelukkig) niet het geval te zijn. Wel was de rugzak met de laptop van het werk en ander kleingoed gestolen vanuit de kofferbak.. Dat is wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.. Morgen zou ook nog de laatste werkdag zijn voor de vakantie waarbij ik diverse zaken wilde afhandelen. Dat zal er wel niet van komen.

Maar goed ik heb nu een auto met twee kapotte ruiten (gekleurd "Sunset" glas). Mijn vraag is nu: kan ik nu het beste morgen de dealer opbellen om te kijken of zij uiterlijk vrijdag de ruiten kunnen vervangen of gewoon naar Carglass gaan..

CDK

Forumguru
grrr da's zeker balen! hopelijk wordt alles netjes opgelost en vergoed door de maatschappij!
succes met de afwikkeling!
ik zou naar de dealer gaan! weet je tenminste zeker dat je originele ruiten terug krijgt.

greetz Corné

RogerS

Forumguru
Yep en het standaard alarm is ook nutteloos. Het heeft ze niet afgeschrikt. Weet iemand hoelang dat alarm blijft loeien en ook de knipperlichten aan blijven?

CDK

Forumguru
bij mijn vorige S2 is het alarm een keer afgegaan omdat er een raampje open stond en het begon te waaien, maar dat duurde eindeloos....... het lijkt er op dat het of niet gewerkt heeft, of de dader zoveel VAG kennis van zaken had dat hij het uitgeschakeld heeft
je hoort tegenwoordig veel enge verhalen over het opvangen van signalen als jij je auto opent of sluit met de ab dat ze vervolgens als jij je hielen gelicht hebt er met het hele spul van door gaan :(

greetz Corné

Captain Hook

Forumguru
Da's idd balen. KMP. :mad:
Blijkbaar hadden ze het gemunt op die spullen in de kofferbak. Zo maar een vraag: stond je laptop op standby en/of heeft men gezien dat je die laptop in de kofferbak legde?

Mag hopen dat er geen gevoelige data op die laptop stond en/of dat e.e.a. encrypted was.

Altos

Banned
Blijkbaar hadden ze het gemunt op die spullen in de kofferbak. Zo maar een vraag: stond je laptop op standby en/of heeft men gezien dat je die laptop in de kofferbak legde?

Mag hopen dat er geen gevoelige data op die laptop stond en/of dat e.e.a. encrypted was.

Dat moet bijna wel lijkt me, wel kl@te zeg...sterkte ermee.

VEEJAY

Forumguru
Erg vervelend... maar als ik een dief zou zijn en ik zie een Skoda Station (Heel vaak lease door consultant met laptop) in 's avonds in een parkeergarage EN de afdekhoes is dicht dan zou ik zeker een gokje wagen. Grote kans van slagen!

Bij mij ligt de laptop ook doorgaans in de kofferbak bij zaken etentjes want ik loop er niet graag mee over straat. Dat ik een oude hatchbak heb is denk ik de reden dat er bij mij nog niet is ingebroken. (ik doe ook armsteun en dashboard open).

RogerS

Forumguru

Yep in standby. Bij security zei men dat middels een bluetooth scanner de laptop kan worden gevonden. Uiteraard is de HD ge-encrypt en wij maken ook gebruik van encrypted USB sticks.

Ik heb de twijfelachtige eer om als eerste de laptop te hebben gestolen in de parkeergarage onder het gebouw.

skodaboy

Forumguru
Ik werk voor een auto-lease maatschappij,en ik breng de bestelde leasewagens ook naar het bedrijf dat de bestelling plaatste.

Bij schade aan de wagen na "ongeval" of inbraak of dergelijke word de wagen weer door ons opgehaald op plaats van afspraak,en krijg je een vervangwagen.

Laatst ging ik bij een klant een Volvo V50 ophalen (inbraakschade) en sprak met de bestuurder,
ook hier werd de laptop en nog wat persoonlijke spullen gestolen.

De bestuurder had een pv laten opstellen van de schade en de gestolen goederen,wisten ze hem op het bureau te vertellen,dat de dievengilde over 'speciale' apparatuur beschikt om te checken of er een laptop of dergelijke
in de kofferbak van de wagen zit..hier wordt je natuurlijk niet vrolijk van...:mad:

dit is echt kl... voor je,zeker enkele dagen voor je vakantie..:wavecry:

ik zou bij de dealer eens informeren kwestie de ruiten en of zij deze kunnen vervangen.
Hangen er bewakingscamera's in die parkeergarage? zoja,kun je misschien de beelden opvragen aan de bewaking,de kans bestaat er toe dat de dader(s) gefilmd is/zijn..

succes met de afhandeling van deze zaak..:(

DJNeO

Actief lid
Ik zou naar de Auto totaalglas of de Carglass gaan... eerste heeft mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk... Wat er wordt gezegd over naar de dealer voor orgineel glas is lariekoek... Carglass en Auto totaalglas leveren ook orgineel glas... komt allemaal bij dezelfde vandaan...

Daarnaast hier op t forum ook wel verteld, je gaat voor je vlees toch ook niet naar de bakker... een Garage repareert auto's, glas vervangen doe je bij de Glas handelaar...

Wat betreft de laptop, als je hem standby had staan is dat behoorlijk K inderdaad, om die reden heb ik de mijne ingesteld dat de laptop zodra ik het deksel dichtklap dat deze in hybernation gaat... dump van het geheugen wordt na de HDD geschreven en vervolgens gaat het kreng geheel UIT...

Voordelen:
je accu gaat langer mee
je had dit wellicht voorkomen... Ik zeg wellicht, bij mij is precies hetzelfde gebeurt, alleen toen zat er geen laptop in... ze hadden een rugzak met kleren te pakken, vonden ze niet echt leuk! we kregen dezelfde tas bezeken terug van de Politie...

Captain Hook

Forumguru
Dus... wijze les...laptops (of andere elektronika) echt UITschakelen. Scheelt in ieder geval de dieven die met activity scanners rondlopen.
De gemiddelde junk houd je toch niet tegen, die breken alles open, al is het maar om een zak snoepjes. :shutup:

Wilko

Senior Member
Dus... wijze les...laptops (of andere elektronika) echt UITschakelen. Scheelt in ieder geval de dieven die met activity scanners rondlopen.

Inderdaad de slimste optie: Ze hoeven alleen maar te controleren of er iets met Wifi of Bluetooth aan staat om al te weten dat het prijs is (telefoon,tablet of laptop).

Daarnaast is er voor heel weinig geld een soort van digitale endoscoop aan te schaffen (camera aan het einde van een dunne bewegelijke slang met kleine monitor bij het handvat) die zonder problemen tussen het rubber van een auto door te schuiven is om even in de achterbak te kijken.

Je moet tegenwoordig overal op blijven letten...

Toen ik bij een IT bedrijf in Utrecht werkte was het lokale dievengilde zelfs zo brutaal om op klaarlichte dag de deur van een auto open te trekken en de (erg herkenbare) leren tas met laptop van de passagiersstoel te grissen. Van een afstand werd gekeken of iemand zo'n tas op de voorstoel parkeerde, met reed met een scooter naar een verkeerslicht waar die auto stopte en sloeg zijn slag.
Dergelijke ervaringen daar stond het forum van dat bedrijf op een gegeven moment vol mee.

RogerS

Forumguru
Bedankt voor het medeleven. Op het werk ben ik weer "up and running" met een nieuwe laptop. Ik ben er zelfs op vooruit gegaan. Mijn oude Lenovo X230 had maar een TN scherm en de nieuwe X230 een IPS scherm.

De dealer zei eerlijk dat zij de auto ook doorsturen naar een ruitschadeherstelbedrijf. Dus daarom heb direct een afspraak gemaakt met Autotaal glas.

• Leuk
Waarderingen: CDK

yves1966

Forumguru
In belgie is glasschade volledig door de omnium verzekering gedekt zonder enige franchise :jaja:, weet niet of het in nederland hetzelfde is?

skodaboy

Forumguru
Voor glasschade is een 'kleine' omniumverzekering al voldoende,
m'n 02 is bijna aan zijn 6 jaar toe,heb dus géén 'grote' omniumverzekering meer.
maar de 'kleine' heb ik nog steeds,deze dekt, brand,diefstal,glasschade en ook aanrijdingen met dieren..;)

RogerS

Forumguru
De ruiten zijn gerepareerd. :dankje:

Het was wel nog erg spannend geweest. Ik kwam vanochtend aan bij Autotaal in Sittard en daar werd mij medegedeeld dat de zijruit wel binnen was gekomen maar de achterruit niet. :mad::mad: (I was not amused en dat is een understatement).
Afgesproken dat men de zijruit, met raamomlijsting, wel zou plaatsen en een nood achterruit. Het was een behoorlijke hoeveelheid werk om die zijruit met raamomlijsting te plaatsen. Tegelijkertijd hebben ze vanuit Autotaal contact opgenomen met de dealer of de dealer voor de middag de achterruit kon leveren. Dat is gelukkig gebeurt en om 15:30 zat ook de nieuwe achterruit erin...
Voor de overlast hebben de kinderen allebei een mini modelauto, t-shirt en raamstickers gekregen.

Bovenaan Onderaan