Infotainment software 0156 vraag

Hallo! Ik rijd nu ongeveer een jaar in een Skoda Scala en sinds kort heb ik wat problemen met de verbinding van het infotainmentsysteem. Op dit moment draait hij op softwareversie 0156.

Na wat online speurwerk kwam ik tegen dat als je update van 0156 naar 0238, de navigatie mogelijk niet meer werkt.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit zelf meegemaakt?

Alvast bedankt!

Een jaar geleden heb ik wireless CarPlay geactiveerd en dat werkte altijd prima. Sinds ongeveer twee weken krijg ik het echter niet meer aan de praat. Zowel draadloos als bekabeld lukt het niet om verbinding te maken.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Daarnaast merk ik dat er nog meer dingen niet goed werken, zoals het instellen van een hoofdgebruiker en het extreem langzaam laden van het systeem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is altijd het proberen waard. Het vreemde is dat de bluetooth-verbinding wel gewoon werkt, maar zodra ik CarPlay selecteer, krijg ik de melding: 'de verbinding kon niet tot stand worden gebracht'.

Waar zat jij aan te denken?

Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Kapotte aansluitingen komen hier vaker langs, alsook verkeerde kabels. maar bij jou werkt het draadloos ook niet......
Al eens een andere telefoon geprobeerd?

Laatst bewerkt:

Jeroen van Arkel

Senior Member
@Antera is er een site waar je alles vag software updates kunt zien. Want soms is er wel een software update in de ronde. Die niet zichtbaar is in je auto. En bij de vw site itt Skoda heb ik het gevoel dat ze nauwelijks iets uitbrengen en je zoekt je het lazarus. En een navigatie update is helemaal de limiet. Je moet via de app op je telefoon de update aanvragen en dan wil hij 32 Gb op je telefoon installeren . Dus die link op mijn laptop gezet toen een usb stick geformatteerd zoals het moest en in de auto gestoken. En nu staat de november 2025 navigatie update erop. Maar het lijkt alsof bij Skoda bijna iedere maand een update ergens voor is.

Eltjo

Forumguru
@Ramonlala Ik zou eerst zorgen dat je de laatste versie er op staat voor jouw systeem.
Hardware defecten verhelpen kan altijd nog als dat dan nog nodig is.

Afhankelijk hoe ver je wilt gaan; kijk eens op https://mib-helper.com/ en aanverwante YT filmpjes.
Heb je toevallig ook DAB dat erg langzaam opstart?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
@Antera is er een site waar je alles vag software updates kunt zien. Want soms is er wel een software update in de ronde. Die niet zichtbaar is in je auto. En bij de vw site itt Skoda heb ik het gevoel dat ze nauwelijks iets uitbrengen en je zoekt je het lazarus. En een navigatie update is helemaal de limiet. Je moet via de app op je telefoon de update aanvragen en dan wil hij 32 Gb op je telefoon installeren . Dus die link op mijn laptop gezet toen een usb stick geformatteerd zoals het moest en in de auto gestoken. En nu staat de november 2025 navigatie update erop. Maar het lijkt alsof bij Skoda bijna iedere maand een update ergens voor is.

In je auto zijn die standaard niet zichtbaar. Als ze komen komen ze OTA en krijg je altijd een melding in je mediasysteem

Systeem updaten zal al je klachten verhelpen

Jeroen van Arkel

Senior Member
Dat is het grappige. Ik heb die klachten niet en kan niet updaten. Maar het zusje dus wel. Terwijl het volgens mij alleen een front end verschil is tussen Seat/Cupra Skoda en VW

Bijlagen

• IMG_0735.jpeg
    IMG_0735.jpeg
    202,5 KB · Weergaven: 13

Rallye

Forumguru
is er een site waar je alles vag software updates kunt zien.
Volgens mij brengen alle VAG-merken hetzelfde uit, alleen de timing verschilt soms. De systemen zijn ook vergaand overeenkomend.

Mijn ervaring met de navigatieupdate is anders. Ik heb een VW We Connect Plus abonnement en mijn navi wordt (naar het lijkt incrementeel) geüpdatet. Het bestand dat jij naar je telefoon wilt laden is het gehele kaartbestand - voor als je wilt updaten via een USB-stick. Niet nodig dus bij een abonnement.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan