Cordoba

Handleiding Informatie die op je autoruiten staat. 2015-08-21

Geen toestemming om te downloaden

Cordoba

Forumguru
@Skoda-MAN Jouw ruit is dus van februari 2015 (ik neem aan dat ie geen 10 jaar oud is): laatste cijfer van het jaartal is een '5', 6 bolletjes vóór het jaartal is januari, jij hebt 5 bolletjes dus februari (juli-dec = 1-6 bolletjes achter het jaarcijfer)

Ik denk dat de 'A' van akoestische demping nieuwer is dan de info die ik heb gevonden, en dat dit ook voor 'CCC' geldt.
 
Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
Er is hier op het forum al eens eerder een discussie over de die A geweest :
http://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuw-lid-octavia-combi-op-groengas-import.26776/page-2#post-522866
vanaf post 25

Als ik een beetje op dat Duitse forum rondkijk dan is die ruit willekeurig gemonteerd.
Zowel voor de verwarmdeals de gewone maar bij de verwarmde veel meer
Zal wel te maken hebben met de toeleverancier en de grote productie van Skoda.
Als je het onderstaande leest dan heeft die ruit toch wel duidelijke voordelen -10 decibel is heel veel (kan het haast niet geloven)
Het laatste punt is leuk, met A kan je met elkaar praten. Hoe doen die arme lui zonder A dat, met gebarentaal?
Laut Hersteller kann Akustik-Verglasung generell:
  • Ausschalten der primären Lärmquellen. Akustik-Verglasung ist speziell darauf ausgerichtet, neben Verkehrslärm und Straßengeräuschen, insbesondere die vom Wind und dem Motor erzeugten Frequenzen zu absorbieren, denn diese werden vom Menschen als die störendsten empfunden.
  • Senkung des Geräuschpegels um bis zu 10 Dezibel. Dies bedeutet maximale akustische Entlastung; sie entspricht dem Rauschen des Windes in den Bäumen.
  • Verbesserung der Fahrsicherheit. Die Geräuschdämmung begünstigt unmittelbar die Konzentration des Fahrers, vor allem bei längeren Fahrten oder bei hoher Geschwindigkeit, wenn sowohl Wind- als auch Motorgeräusche ein hohes Niveau erreichen.
  • Gestaltung der Fahrumgebung. Durch Akustik-Verglasung entsteht eine angenehme Ruhe im Innenraum: Sie können Musik hören, sich mit Mitfahrern unterhalten, störungsfrei über eine Freisprechanlage telefonieren – oder einfach die Fahrt genießen.
Quelle:
http://www.sekurit.com/GE/index.asp?nav1=PR&id=3902
 
Bovenaan Onderaan