Individuele modus

axel85

Nieuw lid
Ik rijd eigenlijk altijd in de standaard "normaal" maar vroeg me af of jullie een eigen modus hebben ingesteld. Wil eigenlijk zo comfortabel mogelijk zo ver mogelijk kunnen rijden. Wat zijn dan de meest ideale setting?

hemi24

Forumguru
Logischerwijs zou alles op eco of comfort de voordehand liggende instelling zijn…

In praktijk maakt de stand van de drive mode niet zoveel uit, je rechtervoet maakt het grootste verschil!

Smeeuwis

Donateur
Ik heb er wel een ingesteld maar ik gebruik hem uiteindelijk vrijwel nooit. Ik rijd meestal in Normaal en de 'schakelpook' in B om zoveel mogelijk one-pedal te rijden. Op vakantie met aanhanger en volgeladen auto heb ik de sportstand gebruikt.

Jammer is dat de auto altijd weer opstart in de stand Normaal en niet de laatst gekozen stand vasthoudt. Dan zou ik vaker in sport rijden.

JJ te G

Donateur
Ik begrijp dat je de rijprofielen bedoeld. Het individuele profiel staat bij mij op een mix van het eco en het sport profiel: eco als het gaat om airco en verwarming, sport als het gaat om rijdynamiek en sturen (ik hou van wat zwaarder sturen).
Het is jammer dat bij instappen de default weer terug gaat naar het normaal profiel maar door de vaste knop op het dashboard te gebruiken schakel je de individuele modus weer snel in. Een geheugenstand voor de meeste instellingen zou echt wat toevoegen aan het bedieningsgemak en comfort van de Enyaq.

Blergh, ook ik kom er net achter dat mijn nieuwe auto steeds na het starten met veel dingen (zoals de rijmodus) terug gaat naar de normal instelling.
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn qua ontwikkeling om individual als standaard te maken.....

Bovenaan Onderaan