Inbraak gevoelig?

Biggy9

Nieuw lid
Deze morgen uit mijn VW Golf VI de volledige middenconsole(radio/nav) gestolen. Net zoals bij 10 andere VW's in de buurt trouwens. Not amused! Maar ja...

Nu ben ik in blije verwachting van een OCIII elegance met columbus radio/nav.

Is deze ook zo "populair" bij het, "niet zo legale" volkje?

Thanks.
 

Tallguy

Forumguru
Regel maar alvast een oplossing om te zorgen dat ze je columbus niet jatten, want daar kan je helaas op wachten. Zie daarvoor het groe columbus topic
 

mvneerbos

Senior Member
Heb in mijn huidige Seat een RNS315, hiervan lees je inderdaad ook regelmatig verhalen van dat ze weg zijn. Gelukkig zelf niet gehad, maar het is bij de meeste vaak enkel een kwestie van wachten.
 

EdK

Forumguru
Tsja met beetje pech zijn de heren van het dievengilde er over een 2 a 3 maanden weer.
Want dan is vaak alles weer met verzekering geregeld en zitten de nieuwe er weer in om meegenomen te worden.
Dus zou maar bij jou meteen een afsluitbare deksel laten plaatsen, en alarm inbouwen ....?
Wel daar hebben ze een mooie truk op, ze knippen in je portierdeur de kabels stuk en moet je ook nog een deur erbij bestellen in kleur als je pech hebt.
 

WillemJan

Forumguru
(...)
Dus zou maar bij jou meteen een afsluitbare deksel laten plaatsen, en alarm inbouwen ....?
(...)

Hoi Edk,

De NaviLock is nog niet bescchikbaar voor de O3. Helaas... Ik heb die vraag ook aan de dealer gesteld.
Alleen als ze de Columbus meenemen, dan hebben ze daar weinig aan omdat die er anders uit ziet dan de 'oude'. En de nieuwe past alleen in Skoda modellen...

Groetjes... Willem-Jan
 

EdK

Forumguru
Ja maaar de octa 3 is ook al een topper in de verkoop dus die nieuwe columbus kan er ook aan geloven en meen dat het ook al gebeurd.
En ik wil je hier niet bang mee maken hoor, maar het is helaas de werkelijkheid.
 

Fean

Forumguru
Ja maaar de octa 3 is ook al een topper in de verkoop dus die nieuwe columbus kan er ook aan geloven en meen dat het ook al gebeurd.
En ik wil je hier niet bang mee maken hoor, maar het is helaas de werkelijkheid.

Ik denk eerder dat dit iets minder gaat gebeuren dan voorheen omdat deze niet in de Golf past.

In een Skoda zie je toch minder petjes en bontkraag volk, het zijn vaak gezinnen, als die Columbus niet meer in een Golf past dan zijn ze wellicht minder gewillig. We zullen het zien.
 

EdK

Forumguru
Wel in de tijd dat ik begon met skoda te rijden durfde je de sleutel nog niet op de tafel te leggen met skoda logo naar boven hoor.
En reed bijna niemand erin alleen de toen al clevere mensen wel.
En nu zie je mensen van allerlei pluimage in een skoda rijden dus die petjes komen ook wel hoor.
Ken er een met een blauwe yeti en een petje op !!
Dus er is zat afzetmarkt voor die columbus ook hoor, de nieuwe en de oude en daar hoeft het echt niet voor in een golf te passen hoor.
Alles is pas te maken in principe ! En betstaat het frontje nog niet, mwah ff tekening maken en uitprinten met de 3d printer .....
 

s-line

Forumguru
Lekker afschaffen die inbouw navigatie!!
Bij alle merken worden ze momenteel gestolen kan ik je vertellen (ik zie ze dagelijks voor bij komen) zelfs de gescheiden navigatie's zoals nu bij BMW etc. ..
 

RayDelft

Forumguru
Helaas staat het internet bol van de verhalen over gestolen Columbussen. Het gespuis is ook dol op KESSY.
Ze kunnen gemakkelijk het signaal aftappen daarvan. Dus Columbus + Kessy is 2x kans jammer gnoeg.
 

Rick

Senior Member
Helaas wel....
Regel maar alvast een oplossing om te zorgen dat ze je columbus niet jatten, want daar kan je helaas op wachten. Zie daarvoor het groe columbus topic
Helaas staat het internet bol van de verhalen over gestolen Columbussen. Het gespuis is ook dol op KESSY.
Ze kunnen gemakkelijk het signaal aftappen daarvan. Dus Columbus + Kessy is 2x kans jammer gnoeg.
Niet te enthousiast he... Volgens mij valt het met de nieuwe generatie Columbussen/Discovery Pro tot nu toe wel mee:
Deze zoekopdracht levert welgeteld één verhaal op, die ene opengebroken golf 7.
Verder was er nog het geval van de 10 gestolen nieuwe columbussen op de parkeerplaats van een dealer. Hier.
Daarna is het prettig stil geworden.
Ik vind dat tot nu toe erg meevallen. Had zeker verwacht inmiddels meer gevallen op internet aan te treffen (en ik denk dat internet een goede graadmeter is).
Ik blijf hoop houden dat het mee gaat vallen en VAG deze keer wat beter heeft nagedacht. Zal vast naïef zijn maar voorlopig kijk ik niet tien keer per avond naar buiten of er onprettig volk om mijn auto staat en dat is wel zo'n prettig gevoel.
 

RayDelft

Forumguru
Ik wil geen dingen beweren die niet kloppen, maar volgens mij is het aantal diefstallen van de Columbus ofwel de RNS 501 (van VW) aanzienlijk. Ik weet niet of het met de nieuwste ook zo gesteld is.
Overigens, it plunderen van Navi,s is niet Skoda/VW afhankelijk. Hier is in de buurt in een nacht een hele straat ontdaan van de apparatuur en daarbij waren BMW en Mercedes aan de beurt. Het herstel van de BMW van een bekende die er slachtoffer van was, ook de airbags waren eruit, heeft heel lang op herstel moeten wachten omdat BMW vanwege dit probleem van de vele diefstallen moeilijk kon leveren.
 

Rick

Senior Member
Dat is precies mijn punt. Voorlopig (met nadruk op...) valt het nog erg mee met de nieuwe generatie Columbussen. De tijd zal het leren, en we zullen er vast meer gaan zien. De nieuwe Columbus is er in ieder geval niet meer in 30 seconden uit te halen zoals de oude, dus de drempel zal in ieder geval iets hoger zijn.
 

dirkkroneman

Forumguru
Niet te enthousiast he... Volgens mij valt het met de nieuwe generatie Columbussen/Discovery Pro tot nu toe wel mee:
Deze zoekopdracht levert welgeteld één verhaal op, die ene opengebroken golf 7.
Verder was er nog het geval van de 10 gestolen nieuwe columbussen op de parkeerplaats van een dealer. Hier.
Daarna is het prettig stil geworden.
Ik vind dat tot nu toe erg meevallen. Had zeker verwacht inmiddels meer gevallen op internet aan te treffen (en ik denk dat internet een goede graadmeter is).
Ik blijf hoop houden dat het mee gaat vallen en VAG deze keer wat beter heeft nagedacht. Zal vast naïef zijn maar voorlopig kijk ik niet tien keer per avond naar buiten of er onprettig volk om mijn auto staat en dat is wel zo'n prettig gevoel.
En dat baseer je op? Gevoel? Ik denk dat diefstal juist heel vaak niet op internet staat ;) De meeste eigenaren zitten niet op een auto forum hoor!
 
Bovenaan Onderaan