Inbouw Parrot CK3100

Dutch4x4

Senior Member
Ja, maar hij deed 't vorig jaar na installatie nog wel. En Rallye: die zinsnede had ik ook al gevonden in de handleiding van de Parrot. En volgens de Nokia-handleiding doe ik niks verkeerds.

Kortom, het rare is dus dat de twee apparaten zijn gepaard, maar dat de telefoon bij het verzenden van een contact desondanks meldt dat er geen beschikbare apparaten zijn.
 

bing69

Actief lid
Ik heb ook ooit een telefoon gehad die niet synchroniseerde met mn parrot. Was verholpen na het updaten van de parrot software. Moet de leverancier van de parrot kunnen doen, ff eruit halen en aan de computer hangen.

Met een laptop kun je via de laptop de firmware updaten. Werkte bij mij al twee keer probleemloos. Parrot heeft hier software voor.
 

Dutch4x4

Senior Member
Even gezocht: het schijnt dat de Parrot ook werkt met de nieuwe contactdownloadsoftware voor de Nokia 810. Dus die ga ik maar eens installeren op de 9300. Maakt het meteen een stuk gemakkelijker, als het lukt.

http://europe.nokia.com/A4144271

En dat werkt...

Hij vervangt alleen niet de bestaande contacten, dus ik had er een boel dubbel. Eerst weer geheugen wissen dus en dan opnieuw synchroniseren.
 

Pendragon

Forumguru
Over de Mute van de Parrot: bij de dealer geweest en die zeggen dat de parrot alleen de boxen van de radio mute en die dan gebruikt. Bij die Sony carkit ging dat anders (technische details weet ik niet precies), waardoor je wel die Phone optie kreeg in de Audience. Wel apart dat een zoveel gebruikte carkit dat dan niet doet.
 

bing69

Actief lid
Over de Mute van de Parrot: bij de dealer geweest en die zeggen dat de parrot alleen de boxen van de radio mute en die dan gebruikt. Bij die Sony carkit ging dat anders (technische details weet ik niet precies), waardoor je wel die Phone optie kreeg in de Audience. Wel apart dat een zoveel gebruikte carkit dat dan niet doet.

In mijn Kia (en vanmiddag in de mijn Fabia hoop ik) is de Parrot aangesloten op de Blaupunkt Travelpilot E2, als ik bel dan komt er op de radio netjes een telefoon en werkt de parrot over de boxen....
 

Tallguy

Forumguru
Met een laptop kun je via de laptop de firmware updaten. Werkte bij mij al twee keer probleemloos. Parrot heeft hier software voor.
Heb jij dat zelf gedaan of laten doen?

Ik loop tegen de onwil van Parrot dealers aan (en ook onkunde) omdat iedereen zegt dat het alleen via een BT dongle gaat waar de firmware, via een laptop of PC, op geflashed moet worden. Parrot UK zegt nl dat dit de enige manier is, maar ik betwijfel dat.
Een Parrot dealer wist er helemaal niets vanaf (in Tiel) en een andere ging van de hak op de tak (Almere).

Dus...als jij weet hoe het wel moet en kan, dan hoor ik het graag. heb nl 2x een CK3100 Evo die ik wil updaten.
 

bing69

Actief lid
Heb jij dat zelf gedaan of laten doen?

Ik loop tegen de onwil van Parrot dealers aan (en ook onkunde) omdat iedereen zegt dat het alleen via een BT dongle gaat waar de firmware, via een laptop of PC, op geflashed moet worden. Parrot UK zegt nl dat dit de enige manier is, maar ik betwijfel dat.
Een Parrot dealer wist er helemaal niets vanaf (in Tiel) en een andere ging van de hak op de tak (Almere).

Dus...als jij weet hoe het wel moet en kan, dan hoor ik het graag. heb nl 2x een CK3100 Evo die ik wil updaten.

Zo heb ik het indedaad gedaan met een BT dongle (heb geen BT op mijn laptop) via de software contact maken met de parrot. Firmware oversturen en klaar is ..... Kensei. Stelt echt niets voor maar je moet wel BT hebben. Als de auto vlak bij je huis staat en je hebt BT op je PC werkt het ook.....

Heb net een proclip voor de fabia gekocht en kwam ook dit http://www.carkitstunter.nl/index1.html tegen. Je kunt hem hier laten updaten.
 

Tallguy

Forumguru
Zo heb ik het indedaad gedaan met een BT dongle (heb geen BT op mijn laptop) via de software contact maken met de parrot. Firmware oversturen en klaar is ..... Kensei. Stelt echt niets voor maar je moet wel BT hebben. Als de auto vlak bij je huis staat en je hebt BT op je PC werkt het ook.....
Kan je via de PM een simpel stappenplannetje maken?

Ik heb een laptop met BT, dus dat is geen probleem. Heb nl geen zin om de radio eruit te slopen om bij de Parrot te kunnen.
 

bing69

Actief lid
Kan je via de PM een simpel stappenplannetje maken?

Ik heb een laptop met BT, dus dat is geen probleem. Heb nl geen zin om de radio eruit te slopen om bij de Parrot te kunnen.

Het is echt heel simpel, uiteraart zorg je dat het contact aanstaat en je laptop aanstaat met BT geactiveerd en dat de software die je zo bij Parrot kunt downloaden op gestart wordt. Hij wil dan pairen en je geeft je code in. Kiest de firmware uit met de software die op je laptop draait en versturen maar. Als hij klaar is reset de parrot en Kensei is nogmaals klaar....

Uiteraard zit er een beknopte handleiding bij als je een en ander download.
 

Tallguy

Forumguru
Koppelen via BT lukt wel (het is trouwens een CK3000 evo), maar ik kan niet voor een COM poort kiezen. Helemaal geen keuze mogelijk zelfs...pulldownmenu is gewoon leeg.
Draai Vista en daar ook de software voor gedownload.

Enig idee wat er mis kan zijn?
 

bing69

Actief lid
Koppelen via BT lukt wel (het is trouwens een CK3000 evo), maar ik kan niet voor een COM poort kiezen. Helemaal geen keuze mogelijk zelfs...pulldownmenu is gewoon leeg.
Draai Vista en daar ook de software voor gedownload.

Enig idee wat er mis kan zijn?

Met vista heb ik geen ervaring, maar normaal zou je dus op de laptop Bt aan een compoort moeten kunnen koppelen. Denk dat daar het probleem zit. De mijn was trouwens mooi gemonteerd vanmiddag maar op de verkeerde plek, net onder de link uitstroomrosster in het middag. Doe plek was eigenlijk bedoeld voor mijn brodit proclip. Morgen eens kijken of de proclip ook rechts te monteren is.
 

JettaFreak

Actief lid
Draai Vista en daar ook de software voor gedownload.

Enig idee wat er mis kan zijn?

Ik heb afgelopen week proberen te updaten. Is overigens (nog) niet gelukt. Volgens de handleiding (http://www.parrot.com/uk/support/downloads/texte_fck_2/image/ck3x00_update_procedure__en.pdf) zou je met XP SP2 (of later --> Vista) niet via de COM-poort moeten koppelen, maar een gewone bluetooth-koppeling moeten aangaan. Nu weet ik meer van andere dingen dan deze, maar het lijkt me dat daar de fout zit. Overigens moet je volgens die handleiding ook de optie software update op 'aan' zetten. Succes!

Groet,


JettaFreak
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb afgelopen week proberen te updaten. Is overigens (nog) niet gelukt. Volgens de handleiding (http://www.parrot.com/uk/support/downloads/texte_fck_2/image/ck3x00_update_procedure__en.pdf) zou je met XP SP2 (of later --> Vista) niet via de COM-poort moeten koppelen, maar een gewone bluetooth-koppeling moeten aangaan. Nu weet ik meer van andere dingen dan deze, maar het lijkt me dat daar de fout zit. Overigens moet je volgens die handleiding ook de optie software update op 'aan' zetten. Succes!

Groet,


JettaFreak
Nou, wat ik ook probeer...het lukt me niet. Ik kan domweg geen COM poort zien die BT gebruikt om te communiceren met de 3000. En zonder COM poort kan ik via de Parrot software dus ook niet upgraden, want...die vraagt een COM poort :(


Bing69..waar woon je ergens? Misschien dat we een keer kunnen afspreken dat jij het probeert?
 

EdK

Forumguru
He Kensei was het niet zo dat de Parrot 3000 en 3000 evo geupdate moesten worden via een seriele kabel ?? En staat die niet bij Parrot op de website te koop ??
Kan het fout hebben maar hier staat mij iets van bij dat ik zelf de 3000 nog in mijn auto had zitten !!
 

JettaFreak

Actief lid
ik ben nu mijn parrot 3100 aan het updaten. Gaat vooralsnog voorspoedig, de voortgangsbalk blijft maar gaan. Misschien kan het bij de 3000 inderdaad niet met bluetooth, omdat je niet via het schermpje de software update activatie niet kunt selecteren.

Groet,


JettaFreak
 
Morgen wordt in mijn O2 Combi Elegance een parrot 3100 ingebouwd. Het updaten van de firmware heb ik mijn vorige auto meerdere malen gedaan via bleutooth ingebouwd in mijn laptop. Na inbouw in de O2 ga ik de firmware eerst updaten voordat ik de telefoon ga koppelen. Zal es kijken of het me dan lukt.
 
Nou, wat ik ook probeer...het lukt me niet. Ik kan domweg geen COM poort zien die BT gebruikt om te communiceren met de 3000. En zonder COM poort kan ik via de Parrot software dus ook niet upgraden, want...die vraagt een COM poort :(


Ik ben het eens nagegaan en voor de Parrot 3000 series is idd een seriele kabel nodig om te kunnen updaten. Vanaf de 3100 serie kan je gewoon met je laptopje updaten en een bluetooth dongle of interne bluetooth
 
Bovenaan Onderaan