Inbouw JVC KW-XR411E autoradio CD/MP3/USB in Octavia 2006

Aad

Nieuw lid
Ik heb al gezocht op het forum maar geen antwoord gevonden; In mijn octavia zit momenteel een oude sony radio die is ingebouwd door de dealer. Volgens de dealer was de radio te diep en steekt daarom een klein stukje naar voren. Nu mijn vragen: Ik wil eigenlijk een dubbeldin radio laten inbouwen en wel de JVC KW-XR411E autoradio CD/MP3/USB. Past deze wel qua diepte en wat is er nog meer nodig? Volgens mij zit er nu al een verloopkabel in of kan ik die niet gebruiken voor de JVC? Moet er ook nog een passende inbouwraam besteld worden en zo ja, waar kan ik die aanschaffen? De inbouwer bouwt de radio wel in maar kon zo snel niet zeggen wat er voor nodig is, vandaar mijn vragen. Tot slot nog 1 vraag: kan ik gewoon aan de voorzijde een usb stick met muziek inpluggen en via de aux ingang een ipod?
Alvast bedankt voor de info.
M.vr.groet,

Aad.

Monteurtje

Forumguru
Aan die link heeft die weinig. Daar gaat het over van origineel naar 1 din. Aad wil van 1 din naar 2 din niet originele radio.
Dat is heel anders.
Om te beginnen ben je een inbouwframe nodig voor de radio. Weet niet of die leverbaar is. Ik weet het wel van Kenwood en Pioneer. Dat is een frame waar de radio inkomt en die kun je dan weer vast schroeven met 4 schroeven van de originele bevestiging. De dealer kan je wel een paar leveren maar of dat gaat passen is een tweede. Kosten rond de 45-50 euro. Andere bedrijven misschien ook wel, maar weet niet welke.
De stekker die er nu inzit kun je weer gebruiken, er zit nu een verloopstekker in van de originele radio naar ISO en die ben je denk ik ook nodig. Daar past dan weer de verloopstekker op van de JVC. Je krijgt een boel kabels achter je dashboard.
Het paneel want nu rond de radio en kachelbediening zit past straks waarschijnlijk ook weer.
De aux aansluiting die in je armsteun zit werkt niet meer. Dat stekkertje is niet aangesloten in de verloopstekker. De aux aansluiting werkt nu ook niet, toch?

Bakkertje

Forumguru
Er is ook een 2-din adapter, die heb ik in mijn O2 om de JVC kw-nx7000 te kunnen plaatsen. Het is nagenoeg hetzelfde ding als voor een 1-din toestel, vandaar ook ijn verwijzing naar die link / de zoekfunctie..

Aad

Nieuw lid
Hallo allen, ik heb inmiddels de radio besteld en overleg gehad met de dealer en de plaatselijke garage. Hoogwaarschijnlijk heb ik idd slechts een ombouwraam nodig. De plaatselijke garage wil hem wel inbouwen en volgens hen kunnen ze idd de bestaande verloopstekker waarschijnlijk gebruiken. @monteurtje: ik heb geen aux aansluiting in de armsteun. Het betreft een octavia elegance 2.0 FSI van 2006.

Rallye

Forumguru
Begin 2006 dus. Vanaf mei 2006 zat er een AUX in de jumbobox. Ik ga ervan uit dat een Elegance een jumbobox heeft.

Bovenaan Onderaan