Amundsen In nieuwe Octavia 2014

In juli verwacht ik mijn nieuwe Skoda Octavia Greenline Businessline. Deze heeft standaard een navigatiesysteem van het type Amundsen. Ik wil graag wat meer informatie hebben over dit systeem maar volgens mijn zijn er diverse systemen met de naam Amundsen in omloop, de RNS310 en RNS315 zijn volgens mij beide anders. Wie kan mij meer vertellen?

Alvast enorm bedankt!
 

om1

Senior Member
Amundsen = RNS310
Amundsen+ = RNS315

Zoals Joske@ al zei, in de O3 komt de gewone Amundsen.
 
De Octavia heeft trouwens de SD- en CD-lader in het dashboardkastje, de RNS310 en RNS315 hebben een frontloader. Mijn dealer weet het ook niet, die heeft alleen maar auto's met Columnus-navi's staan..
 

Joske

Forumguru
deze is ook duidelijk:

gl3587_discover_pro_1055x500.jpg
 

andrehj

Forumguru
Amundsen = RNS310
Amundsen+ = RNS315
Zoals Joske@ al zei, in de O3 komt de gewone Amundsen.
Dit klopt dus niet, want nu lijkt het net of de O3 een RNS310 krijgt.

Chronologisch:
  • Eerst was er de RNS310 bij Volkswagen, Skoda noemde die Amundsen.
  • Toen (in 2011) kwam de RNS315 bij Volkswagen, en vanaf MJ 2012 was die ook bij Skoda verkrijgbaar, als Amundsen+
  • Daarna kwam het MQB platform (van o.a. Golf 7 en O3). Hiervoor heeft VW o.a. de Discover Media. Maar om de verwarring maximaal te maken, noemt Skoda deze gewoon weer Amundsen.
    Om deze laatste toch in de discussies te onderscheiden van de oude uitvoeringen, wordt deze laatste ook wel MIB Amundsen genoemd (MIB betekent voor zover ik weet "MQB Infotainment Baukasten")
 
  • Leuk
Waarderingen: om1
Bovenaan Onderaan