Ron467
Actief lid
Vooral in vergelijk met mijn vorige de 1.6 HB sport. (zie ook autoweek)
Gaat vloeiender over verkeersdrempels dan mijn vorige fabia, voelt meer aan als een duurdere limousine, toch zelfde wielbasis.
De DSG is heerlijk:2133: (dat is de voornaamste reden waarom ik alweer nieuw gekocht heb èn voor deze uitvoering gekozen heb ipv een greenline of zo). Wel, net als bij een ouderwetse automaat als je bv op stoplicht aan komt rollen en je kan opeens verder, moet hij even denken voordat hij oppakt (maar dat merk je alleen als bestuurder)
De 1.2 TSI in vergelijk met de 1.6 is echt soepeler, stiller en krachtiger, hoewel e.e.a. natuurlijk ook extra smooth gaat door de turbo en de DSG (t.o.v. de handbak die ik had in de 1.6). Met deze kilometerstand nog niet echt op z’n staart getrapt natuurlijk, dus indruk kan alleen nog maar beter worden.
Dagrijverlichting zelf aangezet met schakelaartje in zekeringen kast (schakelaartje naar links zetten)
Stoelen zitten gewoon goed (zelfde als mijn vorige), kunnen wel wat irritatie geven op lange ritten aan de bovendijbenen/billen wegens de opstaande randen (sport stoelen) maar weegt niet op tegen de langer zitting en het algemene zitcomfort t.o.v. de standaard stoelen. De zijdelingse steun voor de rug werkt perfect voor de bochten en heeft mij nog nooit geïrriteerd.
MDI heeft USB 2 nodig voor mp3, dus oude usb stikkies werken niet. De Ipod van mijn dochter werkt perfect. (hiervoor zijn 3 verschillende snoertjes te koop, USB, Ipod of …, ik heb er dus 2)
Zwart, zie je al snel stof op (erger als op de zilver metalic) ben benieuwd naar verdere ervaringen(is mijn 1e zwarte) Met het zonnetje erop komt het "magic pearl" wel erg goed tot z´n recht heel mooi die "spikkels".
Kofferruimte is gigantisch tov de HB (en daar kon eigenlijk al heel veel in). De HB was al de ruimste in z´n klasse, qua totale binneruimte ook trouwens.
Motorruim is ruim en overzichtelijk en je lijkt overal redelijk gemakkelijk bij te kunnen. Mooi gezicht al dat nieuwe spul; lijkt er nu ook een watergekoelde interkooler op te zitten???
Ik begrijp dat de huidige fabia’s uitgevoerd zijn met CANBUS, maar waarom zitten er dan nog zoveel zekeringen in??? (mijn BMW motorfiets heeft er geloof ik maar 2 , de rest wordt geschakeld door de computer van het CANBUS)
Trekhaak (vast), 13 polig met adapter naar 7 polig. De folder van skoda heeft het over 50 kg kogeldruk, sticker op achterklep geeft echter 87 kg aan ??? In instructie boekje; gegevens op type plaatje.....enz. de werkelijke gegevens vind u in de documentatie die bij de auto hoort...niets over te vinden natuurlijk. Dus maar aanhouden wat goed aanvoelt.
En ja dus vaste trekhaak met PDC kan gewoon samen.
Geen (airco)gekoeld dashboard kastje meer :ahum:….Wel 12 V aansluiting in kofferbak voor koelbox.
Extra opbergvakken onder de voorstoelen en opbergvakken in de kofferbak, prima tegen los slingerende spulletjes. In de kofferbak schijn je in het variabele vak goed een emmer (met klein laagje water) te kunnen zetten voor als je bloemen vervoert……grappig.
Ramen open/dicht met afstandsbediening/sleutel, lekker in de zomer.
Zitten er nu grotere remschijven op voor?? Het remmen voelt heel anders (FIJNER !) aan (toch ook schijven voor en trommels achter. Maar nu dus automaat en geen schakelbak….
Op maxidaot is nu meer in te stellen, o.a. nu kilometers per liter ingesteld ipv het onlogische liters per 100 km….:1439:
Gaat vloeiender over verkeersdrempels dan mijn vorige fabia, voelt meer aan als een duurdere limousine, toch zelfde wielbasis.
De DSG is heerlijk:2133: (dat is de voornaamste reden waarom ik alweer nieuw gekocht heb èn voor deze uitvoering gekozen heb ipv een greenline of zo). Wel, net als bij een ouderwetse automaat als je bv op stoplicht aan komt rollen en je kan opeens verder, moet hij even denken voordat hij oppakt (maar dat merk je alleen als bestuurder)
De 1.2 TSI in vergelijk met de 1.6 is echt soepeler, stiller en krachtiger, hoewel e.e.a. natuurlijk ook extra smooth gaat door de turbo en de DSG (t.o.v. de handbak die ik had in de 1.6). Met deze kilometerstand nog niet echt op z’n staart getrapt natuurlijk, dus indruk kan alleen nog maar beter worden.
Dagrijverlichting zelf aangezet met schakelaartje in zekeringen kast (schakelaartje naar links zetten)
Stoelen zitten gewoon goed (zelfde als mijn vorige), kunnen wel wat irritatie geven op lange ritten aan de bovendijbenen/billen wegens de opstaande randen (sport stoelen) maar weegt niet op tegen de langer zitting en het algemene zitcomfort t.o.v. de standaard stoelen. De zijdelingse steun voor de rug werkt perfect voor de bochten en heeft mij nog nooit geïrriteerd.
MDI heeft USB 2 nodig voor mp3, dus oude usb stikkies werken niet. De Ipod van mijn dochter werkt perfect. (hiervoor zijn 3 verschillende snoertjes te koop, USB, Ipod of …, ik heb er dus 2)
Zwart, zie je al snel stof op (erger als op de zilver metalic) ben benieuwd naar verdere ervaringen(is mijn 1e zwarte) Met het zonnetje erop komt het "magic pearl" wel erg goed tot z´n recht heel mooi die "spikkels".
Kofferruimte is gigantisch tov de HB (en daar kon eigenlijk al heel veel in). De HB was al de ruimste in z´n klasse, qua totale binneruimte ook trouwens.
Motorruim is ruim en overzichtelijk en je lijkt overal redelijk gemakkelijk bij te kunnen. Mooi gezicht al dat nieuwe spul; lijkt er nu ook een watergekoelde interkooler op te zitten???
Ik begrijp dat de huidige fabia’s uitgevoerd zijn met CANBUS, maar waarom zitten er dan nog zoveel zekeringen in??? (mijn BMW motorfiets heeft er geloof ik maar 2 , de rest wordt geschakeld door de computer van het CANBUS)
Trekhaak (vast), 13 polig met adapter naar 7 polig. De folder van skoda heeft het over 50 kg kogeldruk, sticker op achterklep geeft echter 87 kg aan ??? In instructie boekje; gegevens op type plaatje.....enz. de werkelijke gegevens vind u in de documentatie die bij de auto hoort...niets over te vinden natuurlijk. Dus maar aanhouden wat goed aanvoelt.
En ja dus vaste trekhaak met PDC kan gewoon samen.
Geen (airco)gekoeld dashboard kastje meer :ahum:….Wel 12 V aansluiting in kofferbak voor koelbox.
Extra opbergvakken onder de voorstoelen en opbergvakken in de kofferbak, prima tegen los slingerende spulletjes. In de kofferbak schijn je in het variabele vak goed een emmer (met klein laagje water) te kunnen zetten voor als je bloemen vervoert……grappig.
Ramen open/dicht met afstandsbediening/sleutel, lekker in de zomer.
Zitten er nu grotere remschijven op voor?? Het remmen voelt heel anders (FIJNER !) aan (toch ook schijven voor en trommels achter. Maar nu dus automaat en geen schakelbak….
Op maxidaot is nu meer in te stellen, o.a. nu kilometers per liter ingesteld ipv het onlogische liters per 100 km….:1439: