Impressie Citroen C4 Grand Picasso 1.6 150pk benzine halfautomaat

Ridley

Forumguru
Ik heb inmiddels 12.000 km achter de rug in een Citroen C4 Grand Picasso (3 maanden in bezit). Het is mijn lease auto welke alleen snelwegkilomtrs maakt. Ik heb een herinzetter van 2 jr oud waar 40.000 km op de teller stond. Na 1.000 km gereden te hebben, zat er geen vermogen in de motor en kreeg ik een rits foutmeldingen op de boortcomputer. Conclusie: verkeerde olie gebruikt bij vorige beurt. Motor gereinigd, distributieketting of riem??? Opnieuw gereset, omdat die niet op toeren liep. Schadepost 3.800 euro. Iedere paar weken wel een kapot lampje ergens...

Wat betreft de rij eigenschappen kan ik meedelen dat dit een echte reisauto is! Voorzien van alle opties behalve lederen stoelen. De stoelen zijn altijd persoonlijk, maar ik vind ze goed zitten. Bochten houdt de C4 niet zo van, vandaar door collega's ook wel als Zee4 bestempeld. De keuze tussen rijden op de automaat of met de flippers schakelen is snel gemaakt, door het gewicht van de auto (1.500 kg) voel je niet heel veel van de 150 pk en rijd ik altijd op de automaat. De automaat is een gerobotiseerde bak waar je wel even aan moet wennen.

Verbruik gemiddeld 1:9, dus vrij duur in het verbruik. Al met al fijne auto om in de lease te rijden, maar privé zien ze me niet in een Citroen. Volgende lease auto toch maar Skoda Octavia of Superb :xyxthumbs:
 

snel

Actief lid
bij deze auto is de dsg bak /koppeling een van problemen

vraag bij lease bedrijf om auto over te nemen na 3 jaar wordt gezegt niet doen verwachte kosten stond regelmatig in garage

dit overkwam mijn project leider
 

Sparkie

Forumguru
In genoemde auto ligt geen DSG, maar de voorganger hiervan; de EB6V. Google er maar eens op en je zult vinden dat het een niet geheel probleemvrij systeem is.

Vier jaar geleden heb ik proefgereden in een halfautomaat. Je moet er inderdaad aan wennen, maar aangezien mijn vorige auto ook een automaat was (Renault Scénic) had ik het al snel gezien met die bak en gekozen voor de volautomaat. Tot op heden heb ik er met veel plezier in gereden. Wat de TS zegt dat het een echte reisauto is kan ik beamen. Na een rit na Zuid-Frankrijk stap ik na 13 uur zonder kramp en nog redelijk fit uit de auto.

Ik moet nog zien of dat in de Octavia ook gebeurt.:laugh:
 

snel

Actief lid
je zult er wel minder pech kans mee hebben
2e hands is c4 graag gewild bij gezinnen door de geboden ruimte
 
Bovenaan Onderaan