Ik zal me even netjes voorstellen...

Hallo allemaal,

Ik ben dus Stefan, 39 gelukkig getrouwd met Tamara en trotse vader van 3 jongens, Mitchell de oudste is 15, Nigel de middelste is 14 en Ryan de jongste is 4. We wonen in het gezellige IJsselmeer stadje Hoorn.

We hebben ons de laatste 6 jaar voortbewogen in een Toyota Prius 3 executive van 2009.

Alleen komen we de laatste tijd wat (been)ruimte te kort in de al niet echt krappe Prius.
Mijn oudste is al 1.88m lang en die zat niet echt comfortabel meer achterin.

Vandaar dat onze keuze uiteindelijk gevallen is op een Skoda Superb Combi 1.6TDI Greenline Comfort Business van 2011.

Vandaag kon ik, samen met Mitchell en Nigel, de auto rond de klok van 15:00 ophalen bij een garage hier op loopafstand. De Prius daar achtergelaten en de Superb mee naar huis.

En om hem meteen goed uit te proberen zijn we meteen naar oma in Duiven gegaan, leuk ritje van 150km.

De auto rijdt echt heerlijk! Wel moet ik weer even wennen aan de handgeschakelde bak na 6 jaar automaat gereden te hebben.

Nu alleen hopen dat ie net zo betrouwbaar is als de Prius, want die heeft in de 6 jaar en 125000km buiten regulier onderhoud niets gekost. Ja een paar stadslampjes en kentekenlampjes zijn tussentijds defect geraakt...

Hieronder nog een paar foto’s om een kleine indruk te geven.

25C02249-796D-451F-A861-2B5E3FDB414B.jpeg 8F3168EF-EF92-43EC-881F-D7D939A3ECEB.jpeg 92AE333B-E4AC-47CE-A877-64B3AF4212AF.jpeg

Verder heb ik nog een paar kleine wensen,

- chiptuning
- PDC voorzijde
- misschien nog wat (verborgen) opties laten activeren
- nieuwe, grotere velgen voor de zomer
- uh vast nog wel wat meer...
 
Oh dat gaat van beide vast lukken!

Ik kwam gisteren trouwens op joeptoep (zo noemt Ryan het) een filmpje tegen van een aanpassing van het MFA waarbij het icoontje van de cruise control op de plaats van de totale km stand kwam te staan bij aanzetten. Het groene lampje was uit.

Lijkt me wel geinig, alleen geen idee hoe of wat...

Iemand hier toevallig ervaring mee?
 

Japanese Power

Donateur
Welkom @LiGHTNiNG en veel plezier met je Sub. Mag je eindelijk je geitenwollen sokken achterlaten en gewoon doen wat jij wilt. Veel plezier met je auto en nu niet meer op het toyotahybrideforum rondneuzen hoor :-). Het is hier veel gezelliger.
 

Hakar

Donateur
Welkom Stefan.
Ik mag hopen dat je Prius over die loopafstand niet door Mitchell en Nigel naar die garage hebt laten duwen:nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan