Ik weet het niet....

Even voorstellen, Ik ben Danny, lease rijder van 38 jaar oud, en toe aan een nieuwe "leasebak"
Momenteel beweeg ik me voort in een Toyota Corrolla Verso 1.8vvti van bijna 4 jaar oud.
Ik ben niet merktrouw, en heb inmiddels al aardig wat merken versleten (Volvo 2x, Toyota, Ford, suzuki, Audi, opel, Audi, VW, Toyota 2X)
s'zomers trek ik er met een caravan van 1200kg op uit richting het zuiden, dus heb een beetje vermogen nodig om de bergen over te kunnen klimmen zonder terug naar z'n 2 te hoeven schakellen.
Het liefst heb ik een automaat, en zo heb ik eigenlijk al de keus gemaakt voor de 1.8TSI met DSG. Nu is alleen nog de vraag waar deze motor en bak in verpakt moet gaan worden.
voor het eind van het jaar wil ik de keus maken tussen de SuperbII, Octavia facelift en de Golf VI (met de 160pk 1.4TSI DSG)
 

nemo

Senior Member
Om een caravan te trekken zou ik geen Golf nemen, des te meer reden om een supervette superb te kiezen!! Damn leaserijders hebben het goed!!
 
Golf heeft 139gram CO2 uitstoot en daardoor 20% bijtelling ipv 25% maar heeft idd niet mijn voorkeur, Superb met DSG wordt door extra eigen bijdrage die ik aan mijn werkgever moet betalen zo'n 75 euro per maand duurder maar is wel lekker compleet.
Zaterdag mag ik bij PON proefrijden in de Superb1.8TSI met DSG, en dan zullen ook de prijzen van de Octavia facelift (volgens de dealer) officieel bekend zijn gemaakt.
Ik verwacht dat de OII 1.8TSI DSG Elegance net op het randje van extra eigenbijdrage uit zal komen, dus valt dat gunstig uit dan wordt dat hem, anders moet ik kiezen of ik de DSG 75 euro per maand waard vind.

En ja het is een luxe probleem.....
 
Heb ik gezien, als ik de combi 1.8 met DSG in Elegance uitvoering door reken komt ie op 29.650.
Maar op de site van Athlon (leasemaatschapij) is ie nog niet bekend, kan de leaseprijs dus nog niet uitrekenen, alleen vergelijken met een 2.0 tiptronic van vergelijkbare prijs. Daarnaast ga ik er van uit dat het nieuwe model iets minder hard zal afschrijven en dus wat voordeliger in de leaseprijs zal zijn.
 

KaleFietsbel

Actief lid
Ach, klagen, ik ben ook leaserijder.

Naast de bijtelling hebben we ook een eigen bijdrage.

Nee, voor hetzelfde geld kan ik prive niet rijden. Sterker nog, dan had ik waarschijnlijk niet eens zo'n auto kunnen rijden.

Dat neemt echter niet weg dat de bijtelling en de bijdrage nog best in de papieren kunnen lopen. Veel mensen denken dat een leaseauto nagenoeg gratis rijden is, en dat is nou ook weer niet waar.
 
Ik klaag ook niet, ben alles bij elkaar zo'n 350 euro per maand kwijt voor een Superb II 1.8 in de Comfort uitvoering met trekhaak, auto dimmende spiegel en regensensor. (paraplu hoef ik niet en de velgen zie ik alleen als ik hem net geparkeert heb, dus de Comfort is wat mij betreft compleet genoeg)
Dezelfde uitvoering met DSG kost me 455 euro per maand, kan voor beide bedragen privé niet rijden in deze auto's, maar door de extra eigen bijdrage van 75 euro netto en zo'n 30 euro netto extra aan bijtelling, kost mij de DSG over de gehele looptijd dus dik 6.000 euro extra.
Het is, zo als ik al schreef, een luxe probleem, ga ik voor "groot zonder automaat", "iets minder groot met automaat", of "groot met automaat" voor euro 6K extra..
Ik kan bijvoorbeeld ook kiezen voor de 2.5 Mondeo (een beest met nog meer PK's), maar die is door de veel hogere nieuw prijs veel duurder en daarom van m'n lijstje geschrapt.
 

nemo

Senior Member
Ik zou dan voor "iets minder groot met automaat" gaan. Zodra je in die "iets minder grote" rijdt ben je die "grote" toch al vergeten!!
 

KaleFietsbel

Actief lid
Ik herken die keuzes wel, sta ik ook nog steeds voor.

Op mijn eisenlijstje staat : diesel, ruimte, minimaal 125 pk.
Op mijn wensenlijstje staat: automaat

Mijn bedragen vallen hoger uit dan de jouwe, de O2 komt rond de 550 uit, de S2 rond de 635. De O2 is dan volledig aangekleed en DSG, de S2 in de Comfort uitvoering, zonder DSG.

Ik heb gelukkig nog even :)
 

KaleFietsbel

Actief lid
Ik denk dat we andere waarden bedoelen.

Waarschijnlijk doel jij op de maandelijkse leasevergoeding aan de leasemaatschappij. Die zal bij mij dan uitkomen op ongeveer 1200 euro.

Als je vervolgens de bijtelling doorrekent, de bijdrage doorrekent en het effect van de bijdrage op de bijtelling, is mijn uiteindelijke netto investering rond de 550. Mocht je interesse hebben, ik heb een simpel excel document die het voor je doorrekent.

Voor mij wordt gerekend met 40.000 km/pjr, full operational lease, inclusief BTW en brandstof, 5 jarige looptijd of 180.000 km.
 

van inkel

Forumguru
Ik denk dat we andere waarden bedoelen.

Waarschijnlijk doel jij op de maandelijkse leasevergoeding aan de leasemaatschappij. Die zal bij mij dan uitkomen op ongeveer 1200 euro.

Als je vervolgens de bijtelling doorrekent, de bijdrage doorrekent en het effect van de bijdrage op de bijtelling, is mijn uiteindelijke netto investering rond de 550.

Voor mij wordt gerekend met 40.000 km/pjr, full operational lease, inclusief BTW en brandstof, 5 jarige looptijd of 180.000 km.

Oke, de mijne kost full operational 900 excl brandstof bij 45.000 km/jaar, en 305 in de bijtelling en gelukkig geen eigen bijdrage (ps en om het prijsverschil in de fiscale bijtelling tussen m'n O1 en O2 te dichten nog een salaris verhoging gehad:D)
 

jaspernl

Actief lid
Ik zou dan voor "iets minder groot met automaat" gaan. Zodra je in die "iets minder grote" rijdt ben je die "grote" toch al vergeten!!

Eens. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan (maar dan een treetje lager... getwijfeld tussen Fabia combi, Roomster en O2 combi).

Ik ben, na lang wikken, wegen en twijfelen voor de Roomster met automaat gegaan.
Het model begint nu prima te wennen, en de automaat is een topper.

Succes met je keuze!

Ps: welkom op dit forum!!!
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zou dan voor "iets minder groot met automaat" gaan. Zodra je in die "iets minder grote" rijdt ben je die "grote" toch al vergeten!!

Sluit me hierbij aan. Uiteraard is de Superb super, maar vergis je niet in de O2... qua ruimte lever je niet echt in en qua uitrusting kun je net een stapje hoger dan bij de S2 inzetten, of minder bijbetalen natuurlijk.

Kan je de TSI overigens van harte aanbevelen, ik heb 'm in combinatie met de handmatige 6-bal, maar met DSG moet het helemaal geweldig zijn denk ik!

Succes met je keuze...!
 
De kogel is door de kerk, het wordt toch de Superb met 6 bak.

Gisteren proefrit gemaakt bij PON in de 1.8TSI met DSG, wat een lekkere wagen, motor en automaat!!
Omdat de Superb veel stiller is als de huidige Octavia en ik verwacht dat bij de berekening van de nieuwe leasetarieven er rekening gehouden gaat worden met de instortende occasion markt wil ik niet wachten op de facelift van de O2.

Het is dus een witte Superb2 Comfort met vaste trekhaak, radiobediening op het stuur en automatisch dimmende spiegel geworden.
 

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad gefeliciteerd met deze keus! Ben benieuwd, heb nog geen S2 in het wit gezien. Lijkt me een supermooie combi.
 

cvegreen

Forumguru
Man wat zal jij een heel tevreden man zijn . Een super mooie S2 in het wit is het wel super vet . Ik heb het al 1 keer gezien en ik moet eerlijk toegeven dat dit erg sjiek staat. .
 
Bovenaan Onderaan