Ik houd hem toch nog maar een jaartje

RayDelft

Forumguru
Terug van weggeweest, al lees ik nog wel eens eventjes mee. Ik heb al nauwelijks tijd om m'n mail bij te houden, en mijn tuin, en m'n familie enz. Enfin, je kent het wel, en daarom ben ik de laatste rijd weinig op het forum geweest. Maar zoals je ziet, uit het oog is NIET uit het hart.

Maar goed, voor wie het nog niet weten, ik ben in het trotse bezit van een Superb II TSI 2.0 élégance businessline combi met ongeveer alle opties. Enkele jaren geleden heb ik hem op een meeting van dit forum een beetje laten tunen bij DSG dokter in Varseveld. Van een rollenbankmeting kwam het door tijdgebrek niet, dus hoeveel pk hij heeft is me een raadsel, maar het zijn er giftig veel. Naar zeggen zijn het er ca 290. Feit is dat het nauwelijks is te klokken want zoveel koppel en kracht kunnen de wielen op het asfalt niet kwijt. Met gedoseerd gas geven zit hij in ca 6,5 seconden op de 100, maar boven de 100, bij inhalen bijvoorbeeld is het pas echt spectaculair. Nou vraagt menigeen zich af wat ik ermee moet, want ik rijd nogal rustig. Zelden veel te hard en met veel lawaai optrekken doe ik eigenlijk ook bijna nooit. Tot dusverre blijft de boel heel, en nu bij een krappe 70.000 km ben ik nog aan mijn tweede setje banden bezig. Dat zegt wel iets over mijn rijstijl. Zoveel vermogen is leuk voor de hep, en om heel af en toe te gebruiken.

Welnu, mijn limo, want dat vind ik mijn Superb nog steeds, rijd ik zakelijk, en policy in ons bedrijf is in te ruilen bij 4 jaar of 100.000 kilometer voor benzine auto,s. Dat bekent dus dat hij er in april aanstaande uit zou gaan want dan is hij 4. Rondom deze tijd zou ik dus zachtjesaan kunnen ga nadenken over de opvolging. Maar ik doe dat niet. Ik vind nog steeds dat ik een wereldauto heb tegen een wereldprijs, relatief dan, want het blijft een bom duiten, en aangezien ik belangrijk minder ben gaan rijden de laatste jaren, zit er nu nog net geen 70 K op. Zonde om weg te doen. Daarbij komt, ik heb het niet exact bekeken, dat ik fors meer zal moeten betalen als ik weer ongeveer hetzelfde wil. De ellende is, als je zoveel weelde gewend bent, wil je niet terug naar minder als dat niet hoeft . Kortom, ik houd hem nog een jaartje extra. Wat ik daarna doe zie ik dan wel weer. Ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn auto, alhoewel ik met een schuin oog naar de nieuwe Espace heb geloerd. Ik had voor mijn Skoda een Espace en oude liefde roest niet. Ook mijn Espace, hoewel Frans, roestte niet, want die was van plastic grotendeels. Maar goed, voorlopig dus gewoon Skoda. Ik ben er zeer tevreden mee.
 

Cordoba

Forumguru
Leuk weer eens van je te lezen Ray. Een paar maanden terug was ik ook aan het denken om mijn Skoda in te gaan ruilen, óf voor een van de laatste Fabia's I of een jonge Fabia III (bijv. demo). Gezien alle aanpassingen die ik in de loop der jaren heb gedaan, en het (niet) functioneren van mirrorlink, smartlink en dergelijke, besloten voorlopig nog even door te rijden, en kijken of de issue's met mirrorlink en zijn opvolgers in de tussentijd worden opgelost, of zijn te omzeilen. Een totaal andere reden dus, maar ook besloten om voorlopig nog even deze auto te houden.
 

CDK

Forumguru
@RayDelft, leuk weer eens iets van je te lezen kerel! Ondanks dat oude liefde misschien niet roest moet je toch ook maar eens naar de S3 kijken hoor ;) Mocht je toch voor liefde op z'n Frans gaan...., krijgen we dan hier ook nog jaarlijks een update'tje van je? Altijd leuk die verhalen van jou :jaja:

Greetz Corné
 

oco1979

Forumguru
die nieuwe espace is een mooie wagen.
Kan ze niet echt met elkaar vergelijken.
Ene is ruimte wonder,vooral in de hoogte espace.
De kwaliteit van de espace is er merkelijk op verbeterd.
De tijd van de 1.9 en 2.2 dieselmotoren was het voor bij te :wavecry:.
Met de 2.0 diesel van Nissan/renaultmotor is het bergop gegaan.

Al vind ik de nieuwe S3 wel :thumbsup:.
 
Bovenaan Onderaan