Ik heb mijn Fabia Combi Tour opgehaald

Abo

Lid
Vandaag 30-9-2009 heb ik mijn nieuwe Fabia Combi Tour 1.6 16V met 6-traps tiptronic automaat opgehaald. Aflevering zoals gewoonlijk, niets op aan te merken dus. Hoewel ik vaker met een automaat heb gereden is dit mijn eerste eigen auto met automaat. Prompt wilde ik de koppeling intrappen bij het wegrijden vanaf de dealer. (oeps !!).:)

In de kleur Anthracite Grey Metallic vind ik hem er fantastisch uitzien. Tesamen met de zwarte LM velgen en de extra donkergetinte achterramen vind ik hem stoer. Op de weg naar huis schakelde de automaat lekker op en op de snelweg was de auto bijzonder rustig. Veel windgeruis of bandenrumoer met die extra brede banden met “16” velgen heb ik niet gehoord. Vanavond maar even het instructieboek van de Fabia lezen en de handleiding van de (standaard) Mio navigatie. Is trouwens mooi ingebouwd die navigatie, hij zit niet pal voor je neus, is demontabel en hij wordt tijdens het rijden opgeladen in zijn houder. Mooi hoor! Heb je géén draden meer naar de 12-volt aansluiting van je auto.

Ik heb alvast een aantal foto’s gemaakt en binnenkort maak ik er nog een paar.

http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=64
 
Gefeliciteerd hoor! Mooie auto, maar vooral: wat een brute velgen!!! :super:

Er staat een Skoda-logo op, maar ik heb ze nergens anders gezien. Welk type is het? Heb je ze door de dealer er achteraf op laten zetten?

Wij krijgen de circusvelgen :winkie: onder onze Fabia Tour (dat zijn de Antares, voor de goede orde). Maar als we deze hadden kunnen krijgen.... :aangenaam:
 

Abo

Lid
Gefeliciteerd hoor! Mooie auto, maar vooral: wat een brute velgen!!! :super:

Er staat een Skoda-logo op, maar ik heb ze nergens anders gezien. Welk type is het? Heb je ze door de dealer er achteraf op laten zetten?

Wij krijgen de circusvelgen :winkie: onder onze Fabia Tour (dat zijn de Antares, voor de goede orde). Maar als we deze hadden kunnen krijgen.... :aangenaam:

De zwarte LM velgen staan in de Skoda wielengids:
http://www.wielengids.nl/download/documentatie/Skoda DirectSets 2009 LR.pdf

Onderstaande link brengt je naar de officiële Duitse site:
http://rial.de/rial/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=0&Itemid=33

Het betreft de “16”velgen Rial Lugano BP met 205/45 banden die er bij de dealer opgezet zijn. Ook de Cirrus velgen worden er bij de dealer opgezet aangezien de “Tour uitvoering” standaard geen LM velgen heeft. Misschien kan de dealer de Cirrus velgen nog omruilen voor de Rial Lugano. Bij een donkere lakkleur komen die velgen goed tot hun recht.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Prompt wilde ik de koppeling intrappen bij het wegrijden vanaf de dealer. (oeps !!).:)

Over twee dagen weet je niet beter en als je daarna een schakelwagen rijdt, weet je niet meer wat je met je linker voet moet doen :1884:.

Mooie wagen, fietsen erbij gekregen?
 

Berry

Senior Member
Had de velgen al een keer eerder gezien mijn buurman heeft ze onder zijn zwarte Golf
ze staan mooi
 

Hetzer

Forumguru
mijn complimenten , mooie auto, en tja al gezegd, de velgen staan perfect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(misschien alleen nog een setje verlagingsveren, en dan staat het helemaal perfect)
 
De zwarte LM velgen staan in de Skoda wielengids:
http://www.wielengids.nl/download/documentatie/Skoda DirectSets 2009 LR.pdf

Onderstaande link brengt je naar de officiële Duitse site:
http://rial.de/rial/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=0&Itemid=33

Het betreft de “16”velgen Rial Lugano BP met 205/45 banden die er bij de dealer opgezet zijn. Ook de Cirrus velgen worden er bij de dealer opgezet aangezien de “Tour uitvoering” standaard geen LM velgen heeft. Misschien kan de dealer de Cirrus velgen nog omruilen voor de Rial Lugano. Bij een donkere lakkleur komen die velgen goed tot hun recht.

Okay. Bedankt voor de link! Mooie velgen staan daar, ik kende die gids niet.

Wij hadden net de F-II Tour besteld, met wit dak en LM velgen (Line) en nog wat opties. En toen kwam de V&D Circus-actie...

Onze dealer heeft ons geweldig geholpen zodat wij nu met de Circus-actie "mogen meedoen": en dus de korting krijgen! Weliswaar met de Antares-velgen in plaats van de Line-velgen, maar ala. Wij krijgen dus een echte Tourcircus!! :cheer:
 

Hetzer

Forumguru
Die skoda logo's kun je gewoon kopen hoor. Veel velgen handelaars doen ze er op als extra stukje service.

ja maar dit zijn volgens mij de "echte" logo's te herkennen aan de lauwerkranzen in het logo, de overige zijn de stickers waar over het algemeen onder aan het logo de term "auto" staat ipv de lauwerkranzen
 

Abo

Lid
Okay. Bedankt voor de link! Mooie velgen staan daar, ik kende die gids niet.

Wij hadden net de F-II Tour besteld, met wit dak en LM velgen (Line) en nog wat opties. En toen kwam de V&D Circus-actie...

Onze dealer heeft ons geweldig geholpen zodat wij nu met de Circus-actie "mogen meedoen": en dus de korting krijgen! Weliswaar met de Antares-velgen in plaats van de Line-velgen, maar ala. Wij krijgen dus een echte Tourcircus!! :cheer:

Zal ik je vast verklappen dat de F-II combi uitermate koersvast is op de snelweg en zeer prettig rijdt met dat nieuwe VW polo onderstel?:)
 

Atria

Actief lid
Hij rijdt prima inderdaad prima, maar hij heeft volgens mij nog niet het nieuwe onderstel waar de Ibiza en de Polo op staat.
 

Abo

Lid
Hij rijdt prima inderdaad prima, maar hij heeft volgens mij nog niet het nieuwe onderstel waar de Ibiza en de Polo op staat.


De Fabia-I had ook al het nieuwe onderstel van de nieuwe Polo die toen nog moest uitkomen. Dit heeft zich weer herhaald, ook de Fabia-II heeft het nieuwe onderstel van de allernieuwste Polo die nu pas op de markt is. In de allereerste autotesten van de Fabia II schreef men dit ook. Sterker nog, men schreef dat als je vast een rijindruk van de toekomstige Polo wilde hebben, dat je moest gaan proefrijden met de Fabia II.:)
 

Ronnie

Forumguru
Ik meende zelfs gelezen te hebben dat het onderstel ontworpen is door Skoda, en door VW is gebruikt voor de Polo/Ibiza.
 
En wéér een stapje naar volwassenheid voor Skoda.
Het is al minder het 'kleine broertje/zusje van' aan het worden.
 
Bovenaan Onderaan