Ik heb er ook een!

Jester-NL

Nieuw lid
Sinds afgelopen dinsdag ben ik de trotse eigenaar van een Skoda Octavia I HB, 1.9TDi met 81KW/110Pk, in de elegance uitvoering.
Ik heb de auto in Duitsland aangeschaft, mede door het beperkte aanbod in Nederland. Ik wilde persé de 110Pk hatchback, omdat deze 1250 Kg weegt en dus in een lagere wegenbelastingschaal valt dan de 130Pk. (90Pk vond ik te weinig). Aangezien er in Nederland dan 50 wagens te vinden zijn op Autotrack, waarvan de helft combi, en bijna alle wagens meer dan 150.000km, ben ik in Duitsland gaan zoeken.
Daar heb ik dus een mooie Teefsee-blau metallic gekleurde gevonden, met 49.060 km op de teller, én een jaar Skoda garantie! Deze lage tellerstand is wel een nadeel, want ik ben terug gereden naar Nederland, en nu staat ie al op 49.500! :winkie:
Ik heb 'm met winterbanden, en een set zomerbanden op lichtmetaal. Die winterbanden liggen er nu op, zie de foto's!

Ik rij nu nog met exportplaten, ga volgende week bij de RDW op bezoek. Over 1,5 week heb ik als het goed is een Nederlands kenteken!

skoda_1.jpg


skoda_2.jpg


Enkele vragen die ik nog heb:

- de radio: Skoda Symphony: heeft deze achtergrondverlichting? in het donker is het niet eenvoudig zender/cd wisselen. En waarom knippert er een rood lampje onder de 4-wegtoets aan de rechterkant, als de radio uit staat?
Ik wil deze radio vervangen door een radio met mp3 en CD-rw ondersteuning. Ik heb nog een JVC liggen, maar die heeft blauw licht, en dat kleurt niet mooi. Ik heb hier rondgekeken, een multi-color display is toch de beste optie neem ik aan?

Verder groet ik u allen!
 

cvegreen

Forumguru
Mooie octavia dat je gekocht hebt . Ziet er echt mooi uit en nog eens zomer banden erbij ,leuk.
 
Bovenaan Onderaan