Iemand ervaring met zijwindschermen?

nicknameless

Forumguru
zoals de titel als zegt, heeft iemand ervaring met zijwindschermen voor de Fabia III?

Ik wordt er lichtelijk gestoord van als ik m'n ramen op een kier heb staan en het regent naar binnen :mad:
M'n auto staat nogal goed in de bescherming, zowel dak als het voorraam, maar door de rijwind waait het water naar binnen...qua afvoer op het dak is er niet echt goed nagedacht, er zit nagenoeg geen gootje :D

Mijn vraag is dan ook, regent het alsnog naar binnen als het raam op een kier staat, uiteraard minder dan de breedte van het zijwindscherm?

Ik twijfel nog of ik alleen de 2 voordeuren doe of alle 4 de deuren :pieker:

f3-ofk-front3.jpg

f3-ofk-full3.jpg

2-deurs set:
http://www.superskoda.com/Skoda/FABIA-III/Fabia-III-FRONT-wind-rain-deflector-set

4-deurs set:
http://www.superskoda.com/Skoda/FABIA-III/Fabia-III-hatchback-FRONT-REAR-wind-rain-deflector-set

EdK

Forumguru
Heb ze alleen voor !
En je kunt met regen zonder problemen met de ramen een 3 cm open rijden zonder water binnen te krijgen.
Heb ze alleen niet van superskoda maar alle keren bij https://climair.nl/skoda/fabia-5drs-2018-heden
gekocht.
Zelf de smoke uitvoering daar ik de dark te donker vind en een blindspot hierdoor creëer.
Sommige vinden dat er veel lawaai vanaf komt maar zijn vergeten hoeveel windlawaai je zonder al hebt.
Mijn ervaring is dat je even moet zoeken in een raam open stand en dat het lawaai dan 200% meevalt.
Achter schermen totaal geen ervaring mee, vind dit persoonlijk ook niet nodig.

EdK

Forumguru
Zie ook dat de superskoda met plakstrippen werkt !!??
De climair doen dat niet en zitten volledig geklemd en zijn nog nooit losgekomen.
Collega heeft ze ook eens op bedrijfswagen gehad met plakstrippen en is er op afsluitdijk toen eens één verloren doordat de plakstrip loskwam.....

Als je de climair hebt geplaatst dan moet je daarna wel één keer en soms 2 keer je ramen opnieuw inleren.
Ook na plaatsing ramen sluiten en 24 laten zetten , dus geen raam openen in die periode

Rallye

Forumguru
Ik heb ze ooit op mijn 106 gehad. Beviel prima. In deze tijd van airco vraag ik me af waarom, maar ieder zijn ding.

In principe vind ik vier mooier op een vierdeursauto, maar bij de Fabia houd je dan nog het derde zijruitje over. Die heeft er natuurlijk geen nodig, maar op jouw foto vind ik het vreemd staan, zo zonder.

EdK

Forumguru
In deze tijd van airco vraag ik me af waarom
Frisse lucht en dus ook raam open ( stukje ) kunnen hebben als het regent zonder dat het water naar binnen gutst....
Airco heerlijk bij erg warme dagen maar ik krijg er een hele droge strot van....maw rij liever met raam een stukje open bij minder warme dagen

Okki

Forumguru
Als je alleen in de auto rijd geeft bijrijders raam en raampje rechtsachter een klein stukje open een hele goede circulatie. Daarom, en omwille van het gezicht, zou ik zowel voor als achter doen.

EdK

Forumguru
Ga ze achter nog ff verwennen zeker !!???
Krijg je nooit meer de kans om eens alleen te rijden, nee achterschermen komen er bij mij niet op !!

Canon-Eye

Forumguru
Naast de reeds genoemde voordelen ervaar ik er nog eentje: je kunt de auto met iets geopende ramen parkeren zonder dat het opvalt en zonder dat het kan inregenen. En vooral dat laatste gebruik ik nogal eens, met name als ik in de auto zit te lezen terwijl mijn vrouw boodschappen doet. Zo heb ik ook bij stilstaande auto - en dus niet-werkende airco - nog wat frisse lucht in de auto als het weer verder openstaande ramen verhindert.

nicknameless

Forumguru
Vandaag de zijwindschermen gemonteerd. Wat een simpel klusje is dat zeg, nog geen 20 minuutjes in totaal.

Eerst even test passen, check, check dubbel check, dan dubbelzijdig tape loshalen, op z'n plek zetten en daarna 2 rvs klemmetjes op z'n plek drukken.
Voorzichtig beetje bij beetje het raam dicht doen.
Nu minimaal 12 uurtjes de ramen dicht houden zodat alles kan 'zetten op z'n plek.

132591_20200913_122935.jpg

132592_20200913_123146.jpg

132593_20200913_123219.jpg

132594_20200913_125052.jpg

132595_20200913_125104.jpg

132596_20200913_125304.jpg

132597_20200913_125155.jpg

132598_20200913_125201.jpg

EdK

Forumguru
Stelt ook geheel niets voor
En zoals gezegd die Climair die zitten dan nog eens zonder klemmen en tape.
Ben ook benieuwd hoe het op langere duur blijft zitten met die klemmetjes en tape ?

Kanerr

Forumguru
Nee, nu denk ik een 4 tal maanden. Maar hoe ze met wind weg zouden vliegen is me een raadsel, hij zit aan de voorzijde en achterzijde zeker een cm ingeklikt.

Bovenaan Onderaan