Iemand ervaring met lakstiftje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb onlangs een lakstiftje gekocht om klein krasje op kofferbak weg te werken. Werkt perfect! Alleen blijft het "gestreken" met een penseeltje.

Iemand ervaring hoe je het krasje terug "carrosserie-glad" krijgt? Kortom het wat mooier afwerken. Heb op internet al rare technieken gevonden zoals overschot wegkrabben met mesje!?!

Iemand beter idee?

Greetz

joergarms

Senior Member
Ik gebruik dat penseeltje nooit!!!
Afhankelijk van de breedte van de kras, maar ik gebruik vaak een fijn spijkertje.
IS wel tijdrovender, maar door het fijne puntje, komt de lak alleen in het krasje, daardoor ligt ie er veel vlakker op.

Soms schijn je ook met Rubing Compound of commandant te kunnen polijsten, heb daar zelf geen ervaring mee.

LenK

Forumguru
In het geval van een diepe kras of put is het het best dat de tiplak de beschadiging goed afsluit, overlappend. Is wel lelijker maar minder kans op roest. En je kunt nooit goed zien hoe ver een beschadiging naar binnen is, dus bij elke beschadiging liever iets teveel lak dan naderhand een blaar in je lak, want die krijg je zelf nooit meer onzichtbaar weggewerkt.
En elders kun je lezen dat een Skoda ondanks verzinkt staal toch kan roesten.

EdK

Forumguru
De steenslag en krasjes die ik wegwerk met een lakstift leg ik na eerst goed schudden van de flacon er overdreven dik bovenop. Na 2 dagen goed laten drogen pak ik er commedant 4 bij, nu neem ik een zachte poetslap en daar wikkel ik een stukje vlakke kurk in en poets dan het overtollige lak weg zodat de kras gelijk is met de rest van de bestaande lak.
Het is monnikenwerk en het resultaat blijft helaas altijd zichtbaar omdat de lakstiften helaas niet excact dezelfde kleur blijken te zijn tov de bestaande kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan