Iemand bekend met een supercharger kit?

darkprojectx

Forumguru
Ik kwam op internet een compressor kit tegen die ik opzich wel interessant vindt,
De supercharger kit voor de 2.0 8V motor.
De enige die ik op internet tegenkwam was van Neuspeed, een bedrijf uit amerika.

link: NEUSPEED 2.0L 8V Supercharger Kit : Neuspeed®

opzich erg gaaf en maakt het autorijden wat leuker.

49.10.95.jpg

3219875598_3faa40a5d4_o.jpg

Is iemand bekend met deze compressors? Of het merk Neuspeed? Op VWVortex is er wel een en ander over te lezen maar die halen al hun spul in amerika.. ik zoek eigenlijk ervaringen en aankoopplaatsen in NL.

Antera

Donateur
Neuspeed is top. Dit spul is al jaren te koop maar nooit echt in nederland. Let op het vergt meer aanpassingen dan wat je daar ziet. |Er rijd hier en golf 2 mee rond en tja dat komt wel van zijn plek en klinkt super. Dit of een Turbo ombouw maakt elkaar uit eindelijk niet in de totaal kosten want je moet de chip niet vergeten + de afstelling en de rest.

Denk zelfs dat je uiteindelijk met een turbo nog makkelijker uit de voeten gaat kunnen dan dit.

darkprojectx

Forumguru
Het is inderdaad wat geld, maarja, het maakt het autorijden elke dag NOG leuker. Je hoeft ook niet naar 4500 rpm te stampen voor je turbo een keer wakker wordt met een lel want een compressor is er altijd. Aangezien mn auto helemaal goed is en goed onderhouden wordt zou de verhouding financien/funfactor best aardig uit de bus komen.

Al mail terug gekregen van JD Engineering, zij leveren en monteren deze sets niet, echter zouden zij wel kunnen helpen met het motormanagement als de kit gemonteerd is.
Jammer.. ik hoopte dat zij een dergelijke set of andere set konden plaatsen en afstellen.
Opzich wel jammer dat in het buitenland dit wel allemaal mogelijk is maar in NL niet.

Noord26

Forumguru
Monteren gaat ook een aardige duit in zitten neem ik aan? Denk dat je moet rekenen onder aan de streep op het dubbele van alleen de aanchafprijs in Dollars.. Er komen nog montagekosten bij, afstelling van het geheel, invoerrechten, etc.

En een turbo hoef je echt niet naar 4500tpm te trappen om hem wakker te laten worden. Sterker nog, dat is het maximum toerental van velen turbo-diesels. Moderne turbo's zijn al wakker onder de 1500tpm!

Heeft JD niet toevallig een optie tot volledige inbouw van een turbo?

Ronnie

Forumguru
Ik zou het mooi laten zitten, een vriend van m'n zoon had er een op z'n Polo.....
Binnen 10.000 Km 2 keer de rotor stuk, 1 keer uit z'n lagers gelopen en de tweede keer de rotor doormidden!
Om er optimaal gebruik van te maken heb je ook een andere (scherpe) nokkenas nodig plus een andere uitlaat.
Praten we nog niet over het gigantische lawaai (gieren) van het ding.
Dus ik zou er nog maar even over nadenken.........

Tonno

Actief lid
Het is allemaal prachtig, maar als het totaal (laag ingeschat) € 4000,- euro zou kosten, kan je dan niet beter hetzelfde geld in een andere auto steken die wel snel genoeg is ?
Ook moet waarschijnlijk je cilinderkop er eerst af, want de compressieverhouding zal eerst omlaag moeten voordat je de compressor redelijk kan gebruiken.

LT83

Forumguru
Ik vraag mij ook af of dit zo'n verstandig project is. Wel heel gaaf en bijzonder natuurlijk. Begrijp dat je al aardig wat energie/aanpassingen in de bijzondere fabia combi hebt zitten en ook niet direct een andere (lees snelle) auto wilt aanschaffen. Misschien zou het een idee zijn om je 2.0 uit te bouwen en te verkopen en bijvoorbeeld een goed gebruikt 1.8 20v turbo blok te kopen en deze in te laten bouwen. Waarschijnlijk heb je dan aanzienlijk meer vermogen (gechipt ongeveer 220pk) dan met die compressor en heb je ook een standaard configuratie (lees degelijk).

Uiteraard zul je dan wel moeten herkeuren bij de RWD, maar vraag mij af of zo'n compressorkit wel zonder herkeuring mag.

darkprojectx

Forumguru
Het is zonder meer een duur project, vandaar dat ik ook op zoek was naar meningen/ervaringen met compressors (al dan niet van neuspeed) om eens te luisteren naar ervaringen.
De combi is opzich snel genoeg hoor, maar het zou een absolute toevoeging in de fun zijn.
Het ombouwen/inbouwen van de kit is niet al te spannend, op de site van neuspeed staat zelfs de pdf met duidelijke fotos en uitleg, en met mijn ervaring van engine swaps etc zal dat best wel goed komen.
Enkel de echte aanpassingen aan mijn eigen blok en het afstellen zal door een ander gedaan moeten worden.
Nu ben ik wel iemand die altijd probeerd alles onder 1 dak te laten plaatsvinden, uiteraard met garantie op het materiaal/arbeid, dus het was mooi geweest als JD dit alles voor mij had willen uitvoeren.

De compressor kit gaat het dus HELAAS niet worden, maar ik sluit andere upgrades niet uit. Indien mensen ervaringen hebben met andere vormen van engine upgrades van turboloze motoren dan ben ik hier zeer in geinteresseerd.

Kwa geluid.. tja.. haha het is net of je achteruit rijdt :)

Jetta IV met 2.0 8v en neuspeed supercharger:

[video=youtube;aQqsuTTevMk]http://www.youtube.com/watch?v=aQqsuTTevMk[/video]

ok.. back to the lab again!

Noord26

Forumguru
JD heeft veel ontwikkeld voor 2.0l benzine motoren, al geïnformeerd naar een mogelijk turbo-upgrade?

Cordoba

Forumguru
Ik ken wel mensen die rondrijden met Neuspeed, maar dan zaken als stabilsatorstangen e.d. voor het onderstel.

Je schrikt je rot als je ziet wat er allemaal veranderd moet worden ín je blok, niet alleen nokkenassen, maar ook de compressieverhouding moet aangepast worden op een supercharger/turbo die er oorspronkelijk niet op zit. Op een ander forum een poosje terug een vergelijkbare discussie, waar ik uit de losse pols een prijskaartje van € 5000 noemde, wat volgens Mark van JD (=Race Eend op diverse fora) waarschijnlijk nog een te laag bedrag.

Ik weet dat er iemand bezig is om zijn Seat Leon om te bouwen van een 1.6 blok naar een 1.8 20VT blok zoals dat in andere uitvoeringen ook is geleverd in de Leon. In navolging daarvan kun je misschien jouw Faab ombouwen naar RS-uitvoering, maar dan moet je dus ook allerlei andere zaken zoals remmen en dergelijke upgraden naar RS-niveau. Dit is eigenlijk alleen enigzins betaalbaar als je het sleutelwerk zelf doet, en de spullen van een sloopauto af kunt halen en je vervolgens nog naar de RDW moet om de auto te laten keuren.

De meest betaalbare en praktische oplossing is je auto inruilen op één die wel de prestaties haalt die je wilt.

darkprojectx

Forumguru
das heel mooi maar ik heb geen 1.8 maar een 2.0 en die komt op de sites die turbo upgrades aanbieden niet voor.
dat soort sites overladen je met turbo upgrades, wat inhoud dat je al een 1.8T hebt waar je een grotere turbo op zet.
voor de 2.0 8v benzine zie ik niet veel terug?

Chatslet

Forumguru
Dat ding klinkt wel verschrikkelijk mooi zeg! Met zo iets in me auto zou ik bij ieder stoplicht een sprintje maken :super:

Antera

Donateur
compressor is zeker leuk maar moet wel betrouwbaar zijn en is dit niet dan zijn de stoplicht sprintjes snel klaar

TL@

Forumguru
Lachgas is ook een optie. Hier op het forum bevindt zich ergens een filmpje van Fifth gear van een Golf II met lachgas die straffe prestaties levert.

Antera

Donateur
maar ook NOS vergt de nodige aanpassingen en zeker geen speelgoed. Ook het vaak gebruiken hiervan kost je vrij snel je motor. Zeker als je er ook als dagelijks mee wilt rijden

Leuk ! Op mijn verlanglijstje staat ook wel zoiets. Maar dit zijn wel serieuze kosten... En eerst wil ik wat andere zaken regelen. Misschien dat een engine swap voordeliger kan uitvallen ?

VEEJAY

Forumguru
Haha nooit een dergelijk draadje op dit forum verwacht, voelde me al een beetje een einzelganger met mijn tuningsupgrades. Anyway, ik las laatst iets over WMI (water methanol Injectie)injectie en dat er al mee proefgereden wordt door mijn huistuner. Waarom Water(methanol) injectie?

Niet dat ik het wil, want mijn auto zoals die nu is verbaasd mij nog steeds qua power. Vroeger raakte ik er snel aan gewend en wilde dan meer. Beetje het Chris syndroom zeg maar :tongue:.

Bovenaan Onderaan