Wat die "politieauto" betreft, te groot om praktisch te zijn, mwaah, het is maar net waar je aan gewend bent. Hij werd hierboven al genoemd, maar in Rotterdam reden ze vroeger (1964-1986) in dit soort dingen (tot de brandstof wat duur werd). Als kind heb ik er wel eens eentje door een vluchtheuvel zien gaan (niet eroverheen of er tegenaan), de vluchtheuvel had geen schijn van kans.
Ondanks dat deze auto's maar tot 1986 dienst hebben gedaan, en je hierboven de Erasmusbrug ziet die pas 10 jaar later werd geopend is dit geen fotoshop. Het betreft een foto van een exemplaar in beheer van de "Stichting c10", welke ten doel heeft het rijdend erfgoed van de politie Rotterdam, de Regiopolitie Rotterdam Rijnmond en de Eenheid Rotterdam te bewaren. De auto op de foto heeft zelfs nog een geldige APK.
Maar terug on topic, ik moet eerlijk toevoegen dat ik ik die Santa Fe eigenlijk best gaaf vind, op het eerste gezicht. Ik zag er van de week eentje in het wild, op de A15, in het zwart, en het sprak me eigenlijk wel aan. Het is wel typisch iets voor de huidige generatie Koreaanse autos, dat vierkante.