Hyundai i40 1.7 CRDi

RefleCs

Forumguru
Gisteren heb ik mijn trouwe Skoda 4-wieler in moeten leveren omdat het einde van het lease contract was gehaald. In eerste instantie zou ik daarvoor een full option Renault Megane Estate GT-Line terugkrijgen maar helaas werd die in het weekend voordat de wissel plaat zou vinden kort gereden.

Inmiddels was bekend dat er nog een andere auto beschikbaar zou komen en wel de Hyundai i40 die ik sinds gisteren rij. Ik moet zeggen tot nu toe blij verrast.

Ondanks dat de i40 langzamer zou moeten zijn volgens de fabrieksopgave dan de Fabia is niets minder waar. Hij gaat van 0-100 in net 10sec net zoals de Fabia.

Verder was ik bang dat ik een gebrek aan luxe zou hebben (luxe probleem?) maar ook dat viel mij alles mee. Zo zouden er volgens de vorige bereider geen parkeersensoren of achteruitrij camera op zitten. Wat bleek nou. Ik zag keurig een camera zitten achterop de i40 maar kennelijk had hij de functie in de headunit nooit geactiveerd.

De bekleding is Beige met donkerbruin. Erg chique en netjes. Wel een dingetje met kinderen maar dat overleven we vast wel.

Verder is het een heel comfortabele en ruime auto. Ik zal binnenkort na wat meer kilometers ook wat
meer over de rijervaring en beleving vertellen.

Gelijk met de Mini aan de voorzijde:
i40 vs Mini front.png
Hmm... volgens mij is de achterkant wat langer dan die van een Mini :D i40 vs Mini rear.png WP_20140715_21_34_24_Pro.png WP_20140715_21_34_51_Pro.png WP_20140715_21_35_05_Pro.png WP_20140715_21_47_25_Pro.png
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Veel succes en plezier in je nieuwe bolide toegewenst :thumbsup:

Persoonlijk niet mijn smaak..

Vanachter, opzij, nog eens opzij en dan nog eens de lak in het blue :D duidelijker kan het niet wezen dat dit een eco-model is! ;)
 

RefleCs

Forumguru
Al die logo's gaan er wat mij betreft zo snel mogelijk af! Dus zodra ik een weekend met wat tijd over heb gaat de fohn erop :koffie:

Zou een flosdraadje sterk genoeg zijn om er achterlangs te trekken? Anders moet ik nog een visser aanrijden voor een stukkie draad ook :bloos:
 

Joske

Forumguru
Flosdraad lukt ook wel hoor ;)

zeker als je al op voorhand met de Fohn er op gaat!

Ik heb destijds op mijn O2 enkel heet water gebruikt en dan weer wel visdraad. Gewoon gekocht in de action voor 50 cent ofzo ;)
 

Cordoba

Forumguru
Je hebt dus niet eens de kans gekregen om de Megane kort te rijden.;) Naar mijn idee is de i40 wel een halve klasse groter, zeg maar net iets kleiner dan de Octavia.
Ik vraag me af hoe je weggedrag ervaart bij de i40, en hoe snel de tank geleegd wordt tijdens het rijden. Km-teller ongeveer dezelfde afwijking als de Scout?

Alleen de chroomstrip tussen/op de achterlichten, dat vind ik echt een misser in de styling. Verder geen lelijke auto, maar ik kan er ook niet echt warm voor lopen.

Succes Rob, en weet je al hoelang je nog 'moet'?
 

ertromp

Forumguru
Ziet er goed uit de Hundaai.
Stond onlangs nog een 100.000km test in de Autoweek en de auto scoorde kwalitatief gewoon goed.
Ben benieuwd hoe jij de aankomende auto gaat ervaren.
 

CDK

Forumguru
Het had niet je 1e keus geweest waarschijnlijk en smaak is erg persoonlijk, maar dit vind vind ik echt geen mooie auto, van het model en de styling krijg ik de verkeerde kriebels ;) maar ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven totdat je volgende auto op de oprit staat.
 

Falcon

Donateur
Betaal je trouwens nu bijtelling over een auto die jij niet zelf heb mogen uitzoeken? En ook nog eens 25%? :shocked:
 

RefleCs

Forumguru
Ja ik betaal bijtelling over deze auto die ik niet zelf heb mogen kiezen. Gelukkig is het 20% en geen 25%. Maar ja ga maar eens goed je contract na en dan zal je al snel vinden dat je werkgever je voor de zakelijke doeleinden een auto ter beschikking stelt. Dat je er dan voor kiest om daar privé mee te gaan rijden, en dus bijtelling betalen, is je eigen "probleem".

Foto's van het interieur zal ik binnenkort even maken. Het schemerde al vandaar dat ik me er nog niet aan heb gewaagd.
 

Rallye

Forumguru
Veel plezier met de nieuwe auto! Ik deel de kritiek op het uiterlijk van de i40. Een Kia komt wat europeser over.

Je hebt dus niet kunnen kiezen welke lease-auto je mocht rijden? Vanuit je baas wel begrijpelijk (die wil natuurlijk niet voor jou een nieuw contract aangaan terwijl er voor de i40 nog een contract loopt), maar voor mij zou dat de lol van een auto van de baas wel ernstig verminderen. Dat geldt overigens ook voor allerlei extra strenge CO2-eisen en beperkte keuzemogelijkheden.
 

RefleCs

Forumguru
Klopt @Rallye ik heb zelf niet mogen kiezen. En ik ben het eens met de looks van de auto het is niet moeders mooiste en sja de lol van de auto van de baas is wel wat minder nu. Maar aan de andere kant ik rij een lekker comfortabele auto en daar is ook wat voor te zeggen. Zodra er weer vrij mag worden gekozen gaan we eens babbelen hier.
 

MarcoO2

Forumguru
Een beperking van keuzevrijheid is momenteel wel common sense bij veel bedrijven. Vrije keuze is gewoon by far de duurste optie voor een werkgever.

't Is niet de eerste auto die ik zou kiezen, maar wel een prima auto, denk ik. Hyundai is er de afgelopen jaren wel op vooruit gegaan.
 

Ridley

Forumguru
Hier in de straat staat een zwart exemplaar met zwarte 19 inch eronder en dan oogt hij al heel anders. Buurman is er heel tevreden over en aan luxe idd geen gebrek.

Heb in de jaren 90 nog even voor de plaatselijke Hyundai dealer gewerkt en mijn Excel destijds was kwalitatief ook gewoon een goed product.

Veel rijplezier gewenst en keep us posted!
 

Neptukker

Forumguru
Niks mis mee toch? Blijft jammer dat die 'groene' modellen op kruiwagenwieltjes gezet worden (zeker bij zo'n grote bak) maar dat moet dan helaas. Hoe zijn de kwaliteiten van het motorblok (soepelheid e.d.)?
 

Noord26

Forumguru
In het echt is het een zeer fraaie auto. Op foto's komt hij niet over. Design heel wat leuker/spannender als iets uit de VAG-stal. Daardoor ook wel weer niet 'tijdloos' te bestempelen.

Minimaal 18" LMV eronder scheelt een berg onder de auto overigens idd.
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb er nog niet heel veel kilometers in gemaakt maar voorlopig is het best positief allemaal. Ik had natuurlijk een benzine motor en was wat langer doortrekken gewend dus dat is wel even omschakelen. Maar ook dat went wel weer.

In het interieur is hij in ieder geval best stil en kwa wegligging valt het me ook niets tegen. Ondanks dat de i40 op van die ballon banden staat heeft hij toch nog een beste strakke wegligging. Laten we zeggen dat ik erg verrast was (in de positieve zin). Hobbels en bobbels voel je niet tot nauwelijks en met de breedte van de auto heb ik in de wijk bij ons ook geen last meer van die asfaltpuisten op de weg.

Ik heb ook modellen gezien op wat grotere velgen en vanaf 18" begint het best aardig te smoelen. Maar met die groene ballonbanden en stalen velgen is de auto voor gevoel uit verhouding. Sja nu in ieder geval een zeer kleine kans dat ik m'n velgen aan puin rij :pieker: dat is dan weer een voordeel.

In het interieur is de beenruimte bizar groot achterin. Mijn kids komen met geen mogelijkheid meer met hun voeten bij mijn rugleuning :thumbsup:

Voor wat betreft de motor, onderin lekker veel trekkracht en er is goed "glijdend" mee te rijden (nee niet slippend maar vloeiend) dat het geen racemonster is moge duidelijk zijn en dat is ook geen doel voor mij. Moet wel bekennen dat ik hem al op de 160 heb gehad zonder dat ik het echt in de gaten had. :bloos:
 

Darkside

Forumguru
Hyundai heeft echt grote stappen gezet.
En de huidige modellen zijn zo slecht nog niet.
persoonlijk vind ik de i40 wel wat hebben.
Echter zitten de stoelen redelijk hoog. Waardoor ik het gevoel had op de bok te zitten.
Maar opzich kan je hem netjes aankleden en heb je een keurige d-klasser.

Wat dat betreft ben ik ook zeer benieuwd wat hyundai over een aantal jaren als opvolger presenteert.
 
Bovenaan Onderaan