Hybride functies kwijt na grote firmware flash dealer

Bonnez

Nieuw lid
Als ik de technieker omschreef, die eigenlijk wel redelijk wat kennis van zaken heeft. Want de modellen en varianten zijn ruim. Is dat hij eigenlijk niet goed wist hoe het met dit model aan de slag zou moeten gaan. En waarschijnlijk de modules niet goed bijgewerkt heeft. Ik zag ook errors op zijn scherm na een firmware flash. En hij begreep ook niet waarom bepaalde modules niet konden geflashed worden. Want van Skoda krijgen ze weinig support in handleidingen. Maar dan denk ik, neem contact op met de IT van Skoda en laat mij geen week wachten voor niets.. gewoon heel jammer. Ik verwijt ze niets, alleen dat ze dit beter met Skoda moeten afstemmen en procedures uitschrijven

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dan ben je erg mild...iemand die modules gaat flashen zonder goed te weten wat 'ie moet doen, moet er simpelweg vanaf blijven. Dan maar wachten op goede instructies vanuit de fabriek.

Wat bedoelde je eigenlijk met 'de boordcomputer bleef laden'?

Bonnez

Nieuw lid
Dag Tees, mijn profiel tijdens de opstart van de wagen bleef onbeperkt (laden) dus ik kon eigenlijk niets doen en was mijn infotainment geblokkeerd voor verder gebruik. Dit is dan ook het enige dat opgelost is.

Tees

Donateur
Maar dan zou ik denken dat een update van het infotainment systeem voldoende was geweest. Daarvoor hoef je niet aan de motormodules te zitten (wat mijn vermoeden is dat ze gedaan hebben).

hemi24

Donateur
Lekkere dooddoener nu, maar de beste monteurs zijn diegenen die hun eigen beperkingen kennen…

Als ik hoor dat een monteur zelf niet snapt waarom bepaalde zaken niet willen of lukken, krijg ik al jeuk.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Ja, maar hier lijkt iets meer aan de hand te zijn dan alleen dat de e-manager niet beschikbaar is. Hij kan volgens zijn printscreen geen accu laadstatus zien en bijv ook niet voorverwarmen/koelen. Of; hangen deze opties samen aan een werkende e-manager in het infotainment..?

Bonnez

Nieuw lid
volgende functies zijn dus (weg)

(fysieke knop mode) om de rij modus aan te passen naar E mode of hybride. staat niets meer en geen accu opties
E manager en bijhorende functies en planning
acclimatiseren via de app
accu status en starten stoppen in de app
laadschema instellen

Tees

Donateur
Erger nog: het infotainment lijkt zich er helemaal niet meer van bewust te zijn dat er een hybride deel aan de auto zit. Al kan het zeker zijn dat dit een probleem in de codering is hoor. Zou me niet verbazen als @Antera dit sneller voor je op kan lossen dan jouw dealer...

Bonnez

Nieuw lid
Woensdag heb ik een afspraak bij de dealer, ze spreken over max een uurtje werk. Ze hadden contact met Skoda fabrikant. Ik ben benieuwd. Mochten jullie nog tips hebben die ik woensdag kan meegeven. Voel je vrij.

Alvast iedereen enorm bedankt voor alle reacties, ik had dit niet zien aankomen. Fijne groep hier :-)

Alvast iedereen enorm bedankt voor alle reacties, ik had dit niet zien aankomen. Fijne groep hier :-)
Nâh, ik zal je zegge. Dat kan ook wel eens anders zijn want tot op hede hebbie je eige nog niet voorgesteld in de meet & greet en kwam je - zoals velen - binnen lopen met meteen maar een vraag en vaak (in ieder geval door mij) wordt dat gehekelt..

Just saying.
Heb je me blijkbaar op een goeie dag getroffen.. ;)

Bovenaan Onderaan