hulpveren

jojo02

Nieuw lid
Ik heb bij mijn Skoda Octavia combi Demarrage bij aankoop 2 steunveren meegekregen. Die hoorden bij de auto. Ik lees af en toe dat de achterkant nog wel kan zakken bij volle bepakking en dat dan de trekhaak wel eens een drempel raakt. Is het handig om die veren te monteren? We hebben geen caravan maar met een gezin bouw je als je op vakantie gaat de kofferbak natuurlijk wel lekker vol.

deusjevo

Forumguru
Ik rijd met m'n O1 Demarrage met 1200 kilo caravan, volle kofferbak en 75 kilo kogeldruk en heb alleen in uitzonderlijke situaties de grond ooit geraakt.
Monteren kan altijd nog toch?

jojo02

Nieuw lid
Ik rijd met m'n O1 Demarrage met 1200 kilo caravan, volle kofferbak en 75 kilo kogeldruk en heb alleen in uitzonderlijke situaties de grond ooit geraakt.
Monteren kan altijd nog toch?
Hallo deusjevo,

Bedankt voor de reactie. Kan inderdaad altijd nog.

henkie

Nieuw lid
Ik heb bij mijn Skoda Octavia combi Demarrage bij aankoop 2 steunveren meegekregen. Die hoorden bij de auto. Ik lees af en toe dat de achterkant nog wel kan zakken bij volle bepakking en dat dan de trekhaak wel eens een drempel raakt. Is het handig om die veren te monteren? We hebben geen caravan maar met een gezin bouw je als je op vakantie gaat de kofferbak natuurlijk wel lekker vol.
Ik rijd in een Octavia Combi Demarrage 16i. Ik heb bij aankoop de hulpveren van mijn vorige Skoda Octavia 16i over laten zetten. Gewoon, nu met een gastank van 67 liter, een reservewiel en soms de caravan erachter heb ik er veel plezier van. Ook niet beladen houdt de auto zijn veercomfort. Ik heb de hulpveren aangeschaft van Carsupport. Voordien wilde de trekhaak nog wel eens een hoge drempel raken. Nu niet meer. Ik wil je adviseren: Als je ze in bezit hebt, monteer ze of laat ze monteren.

Rick Blaine

Actief lid
Ik heb ook een 1.6i zonder hulpveren. Afgelopen vakantie met 3 man en kampeeruitrusting (kofferbak vol tot het dak) en dakkoffer op pad geweest, nooit last gehad van ingezakte kont of de grond raken. Misschien als je LPG hebt maar anders lijkt het me niet nodig.

Bovenaan Onderaan