hulpveren of niveauregeling

cali05

Forumguru
Hallo,
Vandaag onze eerste Skoda (O2 combi) afgehaald, We hadden gevraagd om voor aflevering hulpveren te plaatsen omdat de auto op gas rijdt en een caravan moet trekken. Nu bleken de veren te klapperen, daarom heeft de garage ze voorlopig weer gedemonteerd.
Nu ik toch nog de mogelijkheid heb, wat is dan prettiger/beter; hulpveren of niveauregeling? Niveauregeling is wat duurder maar dat speelt niet echt een rol. Graag een advies.

Groet CJ

Hallo,
Vandaag onze eerste Skoda (O2 combi) afgehaald, We hadden gevraagd om voor aflevering hulpveren te plaatsen omdat de auto op gas rijdt en een caravan moet trekken. Nu bleken de veren te klapperen, daarom heeft de garage ze voorlopig weer gedemonteerd.
Nu ik toch nog de mogelijkheid heb, wat is dan prettiger/beter; hulpveren of niveauregeling? Niveauregeling is wat duurder maar dat speelt niet echt een rol. Graag een advies.

Groet CJ

Kan niveauregeling wel met een gas installatie? Ik heb ergens gelezen dat deze combinatie niet mogelijk is, ik weet alleen niet zeker meer of dit nu bij Skoda was of bij een ander merk.

Rudi

Nieuw lid
hulpveren

Kan niveauregeling wel met een gas installatie? Ik heb ergens gelezen dat deze combinatie niet mogelijk is, ik weet alleen niet zeker meer of dit nu bij Skoda was of bij een ander merk.
Heb de laatste drie jaar een Octavia Station op gas gereden met standaard hulpveren van Skoda (volgens mij van Mad). Prima oplossing, merkt niet dat ze er onder zitten, behalve dat je nooit meer op een verkeersdrempel klapt1

Ik zit met hetzelfde probleem, zij het dat ik niet op gas rijd, maar wel met een caravan. Helaas heeft specifiek de combi voor deze taak te zwakke veren. Het schijnt ook mogelijk te zijn om er lucht bollen tussen te zetten en hier sowieso iemand rond rijdt die dit ook gedaan heeft. Vraag is dan alleen hoe duur dit is....

Heukie

Lid
Is het niet zo dat met hulpveren de hele auto 'stugger' wordt, terwijl dit met niveauregeling beter te regelen is ???

Captain Hook

Forumguru
[nostalgische mode on]
Ging toch niks boven de hydropneumatische vering van een Citroen
Perfect altijd op het juiste niveau, fantastische wegligging, ongeacht de belading.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatisch

Jammer dat vrijwel geen ander merk er gebruik van maakte. (alleen Rolls Royce heeft het gebruikt bij bepaalde modellen)
En jammer van de betrouwbaarheid op lange termijn..
[nostalgische mode off]

TL@

Forumguru
[nostalgische mode on]
Ging toch niks boven de hydropneumatische vering van een Citroen
Perfect altijd op het juiste niveau, fantastische wegligging, ongeacht de belading.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatisch

Jammer dat vrijwel geen ander merk er gebruik van maakte. (alleen Rolls Royce heeft het gebruikt bij bepaalde modellen)
En jammer van de betrouwbaarheid op lange termijn..
[nostalgische mode off]

Zelfs Citroën zet het niet meer standaard op een C5, gewoon te duur voor wat het eigenlijk maar is.

Sander v Bekkum

Nieuw lid
Zelfs Citroën zet het niet meer standaard op een C5, gewoon te duur voor wat het eigenlijk maar is.

Ik heb ook hulpveren onder m'n octavia laten zetten. Heb veel folders e.d. bij me, en raakte gauw een vluchtheuvel. Prima oplossing!! Merk er niks van, alleen als de kofferbak leeg is staat de auto iets hoger op z'n pootjes, maar dat is niet hinderlijk....

cali05

Forumguru
Kan op twee manieren, met een knopje en een klein compressortje of bij de benzinepomp met de luchtslang om je banden op te pompen, er zit da ergens een ventiel

redyak

Lid
Cali we zijn nu 2 jaar verder. Hoe bevallen de hulpveren. Ik vind die automatische niveauregeling op basis van lucht ook wel erg sjiek.

Bovenaan Onderaan