Hulp(veren) vraag

Cherokee

Senior Member
Ondanks dat er wel wat berichten over zijn, hier toch ook maar een hulp vraag:

Ben me aan het oriënteren op het plaatsen van zogenaamd hulpveren.
Het eerste waar ik tegenaan loop is de vraag of mijn O2 fl station (2102)wel of geen greenline is.
Krijg hier steeds andere info over terwijl dit in de keuze van de veren wel schijnt uit te maken.
Dit in verband met het onderstel (?)

Als ik dan de verschillende sites of dealer raadpleeg, kom ik tot het volgende:
Dealer kan ook geen uitsluitsel geven of het een greenline is.

Via de Skoda site:
MAD ZS 1T0250 standaard hulpveer
ZS 1K9251 versterkte hulpveer
Dit zijn MAD veren

Via de MAD site
HV-199515

Via Carsupport site:
38C09 standaard hulpveer
38C09H versterkte hulpveer
Via Hulpverenshop site:
ST11C standaard hulpveer
HD11C versterkte hulpveer
Dit zijn Carsupport veren

Er bij bovenstaande types uitgegaan van geen Greenline.

Is er hier wellicht iemand die er zijn of haar licht over kan laten schijnen, of ervaring heeft met aankoop/plaatsing.

Alvast bedankt voor reacties, tips of advies.

André
 

Antera

Donateur
Of je nu een greenline hebt of niet maakt voor de hulpveer niet uit. De veer die je moet hebben is zoals op de MAD site te vinden is. Deze set is de juiste set en werkt onder alle aangegeven modellen. De veer is iets korter van en greenline dat is alles de rest is gelijk. (greenline staat 15mm lager dan een normale)

Ik lever en monteer ze ook indien gewenst meer info @ lowering.nl
 

vaggie

Lid
Ik heb een MY 2011 O2FL greenline en daar heb ik de carsupport 38C15 onder zitten. Deze hulpveren zijn speciaal voor de greenline uit die tijd met idd een 15 mm lager onderstel. Volgens mij zijn de 38C09 veren voor de niet greenlines.
Ik vermoed dat deze toch iets in lengte verschillen. In de montage instructie staat ook uitdrukkelijk vermeld dat deze veren alleen voor modellen zijn met origineel verlaagd onderstel.
 
Bovenaan Onderaan