Hulp bij inbouw dynamische knipperlicht spiegels

Hallo allemaal,

Aangezien 1 spiegelknipperlicht van mijn Enyaq iv69 erg zwak is een krijg er ook melding van in de app en in de auto, wil ik ze beide vervangen door dynamische. Aangezien ik een leek ben met zulke dingen is mijn vraag of iemand mij hiermee kan helpen. Beetje in de buurt van Groningen als het kan.

Groet André

Bijlagen

• Screenshot_20260131_203817_Gallery.jpg
    Screenshot_20260131_203817_Gallery.jpg
    280 KB · Weergaven: 26

Antera

Donateur
Kan dit doen maar helaas zit ik heeeeeelll ver weg ;)

Daarnaast word het erg gewaardeerd als je je ook eerst even voorstel in het daarvoor bestemde topic :cool:

Ze zijn geplaatst. De dynamische knipperlichten in de spiegel. Zeer tevreden, maar...ik kan nu niet meer zien dat die knippert van binnenuit. Dat lampje aan de binnenzijde knippert niet mee. Hoort dat zo?

Rallye

Forumguru
Toch zelf gedaan?

Volgens mij is ook bij de OEM dynamische knippers de waarschuwing dat je dat hoekje waaraan je kunt zien dat hij knippert minder zichtbaar is - al kan ik die waarschuwing nu even niet terugvinden.

Antera

Donateur
Heb je de hoekjes afgebroken? Want ook met after market kan je het zien normaal gesproken

Schijnbaar zijn er weer verschillende varianten op de markt lees ik. Dus heb weer pech. Kom er wel weer overheen :giggle:

Tees

Donateur
Ik heb nog nooit gelet op die verklikkerlampjes aan de binnenkant van de spiegel. Je hebt tenslotte al lampjes in je dashboard die dat aangeven ;)

Rallye

Forumguru
Bij een mijn GTI is dat ook de waarschuwing voor passerend verkeer volgens mij, bij een Enyaq ook toch?

Canon-Eye

Forumguru
Die verklikkerlampjes in de spiegel hebben feitelijk de functie van de "zijknippers" die zichtbaar moeten zijn voor wie zich binnen een bepaalde afstand naast de auto bevindt (en niet verder naar achter dan de achterbumper). Ze zijn dus niet bedoeld voor de bestuurder, die heeft idd de controlelampjes in het dashboard.

Backpacker

Senior Member
Ze zijn geplaatst. De dynamische knipperlichten in de spiegel. Zeer tevreden, maar...ik kan nu niet meer zien dat die knippert van binnenuit. Dat lampje aan de binnenzijde knippert niet mee. Hoort dat zo?
Er zit geen apart lampje aan de binnenzijde: Het plastic is zodanig vormgegeven dat de LED lampjes aan de buitenzijde ook een beetje licht naar binnen uitstralen. Dat leidt tot een onhandige hoek aan het uiteinde van dat knipperlicht-element, en dat hoekje breekt heel snel af. Zowel bij montage als bij demontage.

Toen mijn "puddle lights" niet meer goed werkten zijn deze de eerste keer door de dealer vervangen onder garantie. Ik dacht dat ze dat keurig gedaan hadden, maar een paar maanden later (garantie inmiddels afgelopen) begonnen er foutmeldingen te komen over mijn rechter knipperlicht in de spiegel. Bleek dat dat ding vol water stond omdat het hoekje afgebroken was, maar kennelijk door de monteur "los" teruggeplaatst en dus van buiten niet zichtbaar dat er iets mis was.

Later heb ik mijn "puddle lights" zelf een keer vervangen. Niet alleen heb ik daarbij een spiegelglas gebroken, maar ook op exact dezelfde manier het hoekje aan de linkerkant afgebroken. Al met al waren dat hele dure puddle lights. Lesson learned: Als je met de spiegels aan de gang gaat, om wat voor reden dan ook, wees extreem voorzichtig - het is heel makkelijk iets te forceren en kapot te maken. En wat niet helpt is dat het overgrote deel van de onderdelen daar dmv. klemmetjes ipv. schroeven vast zitten.

Bovenaan Onderaan